HUK 627 Güncel Yargı Kararları Işığında Satış Hukukunda Ayıptan Doğan SorumlulukMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Özel Hukuk DoktoraÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Özel Hukuk Doktora
Doktora Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Graduate School
Course Code HUK 627
Course Title in English Güncel Yargı Kararları Işığında Satış Hukukunda Ayıptan Doğan Sorumluluk
Course Title in Turkish Güncel Yargı Kararları Işığında Satış Hukukunda Ayıptan Doğan Sorumluluk
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Advanced
Semester Bahar,Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 188 hours per semester
Number of Credits 7.5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions PhD Students Only
Overall Educational Objective The course aims to evaluate the regulations and judicial decisions on the seller's liability for defects in the contract of sale in the Turkish Code of Obligations No. 6098 in the context of current developments in doctrine and comparative law, and thus to improve the theoretical knowledge and practical skills of the students.
Course Description This course aims to study the seller’s liability for non-conformity of the goods theoretically as well as practically. In this respect, first part of the course is designed to overview the preconditions and consequences of seller’s liability arising from non-conformity of the goods in light of the Turkish Code of Obligations’ relevant provisions and make a general assessment thereof. In the second part of the course, each student will be asked to prepare a paper in which they will assess current court decisions on a specific subject. While preparing the paper, students must benefit from the doctrine and current developments in comparative sales law and they should also provide their opinions on the given subject. Papers prepared by students will then be presented in class, where they will be thoroughly assessed; through which seller’s liability for non-conformity of the goods will be evaluated in light of the current jurisprudence.
Course Description in Turkish Ders kapsamında satış hukukunda ayıptan doğan sorumluluğa ilişkin güncel gelişmeler teorik ve pratik açıdan incelenecektir. Bu amaçla dersin ilk bölümünde satıcının ayıptan doğan sorumluluğunun şartları ve sonuçları hakkında Türk Borçlar Kanunu’nun ilgili hükümleri çerçevesinde genel bir değerlendirme yapılacaktır. Dersin ikinci bölümünde öğrencilerden belirlenen konularda karar incelemesi şeklinde ödev hazırlanması istenecektir. Yapacakları değerlendirmede öğrenciler doktrin ve karşılaştırmalı hukuktaki görüşlerden de yararlanarak belirli bir konu hakkındaki güncel yargı kararlarını inceleyecek ve çalışmalarında şahsi kanaatlerine de yer vereceklerdir. Ödevlerin derste sunulması ve tüm katılımcılar tarafından kapsamlı olarak incelenmesi ile güncel yargı kararları ışığında satıcının satış hukukunda ayıptan doğan sorumluluğuna ilişkin düzenlemeler değerlendirilecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Satış sözleşmesinde ayıptan doğan sorumluluğa ilişkin hükümleri bilir.
2) Ayıptan doğan sorumluluğa ilişkin doktrindeki güncel tartışmaları anlar, kendi görüşlerini oluşturur ve ifade eder.
3) Ayıptan doğan sorumluluğa ilişkin yargı kararlarını takip eder.
4) Ayıptan doğan sorumluluğa ilişkin karşılaştırmalı hukuku takip eder.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) 1. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır.
2) 2. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
3) 3. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
4) 4. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder.
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir.
6) 6. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur.
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur.
8) 8. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
9) 9. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur.
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) 1. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. H HW,Presentation
2) 2. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. H HW,Presentation
3) 3. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. H HW,Presentation
4) 4. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. H HW,Presentation
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. H HW,Presentation
6) 6. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. H HW,Presentation
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. N
8) 8. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. H HW,Participation,Presentation
9) 9. Özel hukuk alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. H HW,Participation,Presentation
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. N
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. N
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. N
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. S HW,Presentation
Prepared by and Date BAKİ İLKAY ENGİN , February 2024
Course Coordinator AKTS1
Semester Bahar,Güz
Name of Instructor Prof. Dr. BAKİ İLKAY ENGİN

Course Contents

Hafta Konu
1) TBK’de düzenlenen satıcının ayıptan doğan sorumluluğuna ilişkin hükümlere genel bakış
2) Ayıptan doğan sorumluluğun maddi ve şekli şartları (Temel Bilgiler)
3) Ayıptan doğan sorumluluğun sonuçları (Temel Bilgiler)
4) Ayıptan doğan sorumluluğun maddi şartları, özellikle ayıp kavramı ve ayıp türleri
5) Ayıptan doğan sorumluluğun şekli şartları I: Gözden geçirme külfeti
6) Ayıptan doğan sorumluluğun şekli şartları II: Bildirim külfeti
7) Ayıptan doğan sorumluluğu sınırlayan anlaşmalar
8) Alıcının seçimlik hakları, alıcının seçimlik haklarının kullanılmasının sınırlandırılması
9) Ayıptan doğan sorumluluğun diğer hükümlerle yarışması
10) Ayıbın neden olduğu zararlardan üreticinin sorumluluğu
11) Sözleşmesel garanti taahhütleri
12) Tüketici satışlarında ayıptan doğan sorumluluk
13) Ticari satışlarda ayıptan doğan sorumluluk
14) Uluslararası satışlarda ayıptan doğan sorumluluk
15) Ödevlerin yazılı olarak teslimi
16) Ödevlerin yazılı olarak teslimi
Required/Recommended ReadingsAral, Fahrettin / Ayrancı, Hasan, Borçlar Hukuku Özel Hükümler, Ankara (son baskı). Aydoğdu, Murat / Kahveci, Nalan, Türk Borçlar Hukuku Özel Borç İlişkileri, İzmir (son baskı). Engin, Baki İlkay / Nomer, Haluk N., Türk Borçlar Kanunu Şerhi Özel Borç İlişkileri C. 1 Satış Sözleşmesi, Seçkin(son baskı). Eren, Fikret, Borçlar Hukuku Özel Hükümler, Ankara(son baskı). Gümüş, Alper, Borçlar Hukuku Özel Hükümler – Ders Kitabı, İstanbul(son baskı). Gümüş, Alper, Borçlar Hukuku Özel Hükümler, C. I-II, İstanbul(son baskı). Kılıçoğlu, Ahmet, Borçlar Hukuku Özel Hükümler, Ankara(son baskı). Serozan, Rona/ Sanlı, Kerem Cem/ Baysal, Başak, Borçlar Hukuku Özel Bölüm, İstanbul(son baskı). Serozan, Rona, Borçlar Hukuku Özel Bölüm, İstanbul(son baskı). Tandoğan, Halûk, Borçlar Hukuku Özel Borç İlişkileri, C.I-II(son baskı). Yavuz, Cevdet/ Acar, Faruk/ Özen, Burak Borçlar Hukuku Dersleri, İstanbul(son baskı). Zevkliler, Aydın / Gökyayla, Emre, Borçlar Hukuku Özel Hükümler, Ankara(son baskı)
Teaching MethodsLectures are supported by seminar assignments and presentations prepared by students in the form of decision analyses.
Homework and ProjectsThe final grade will be based on the student's participation and contribution to the course, the homework they prepare and the presentation they make in the form of a decision evaluation. The distribution will be as follows: Selection of the decision, preparation of a short summary, determination of the assignment plan, and the sources to be used - 30%. Prepared final assignment and its presentation - 35%. Attendance and participation in class - 35%
Laboratory Work
Computer Use
Other ActivitiesAttendance is compulsory. If assignments are not submitted on time and presentation obligations are not fulfilled without an excuse, the student will not be evaluated. In cases where disciplinary action is required, the YÖK Student Disciplinary Regulations will be applied.
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 35
Ödev 1 % 30
Final 1 % 35
TOTAL % 100
Course Administration engini@mef.edu.tr

engini@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Laboratuvar 7 0 2 1 21
Sunum / Seminer 3 8 1 27
Ödevler 3 12 1 1 42
Total Workload 188
Total Workload/25 7.5
ECTS 7.5