HUK 693 Doktora TezMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Kamu Hukuku DoktoraÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Kamu Hukuku Doktora
Doktora Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu HUK 693
Ders Adı İngilizce Doktora Tez
Ders Adı Türkçe Doktora Tez
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar,Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 188 saat
Ders Kredileri 120 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Doktora Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, tez konuları ile ilgili güncel literatürü, yeni gelişmeleri izleyebilme, değerlendirebilme ve tartışabilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.
Ders Açıklaması Tez aşamasında olan öğrenci, danışmanı ile bilimsel etik ve bilimsel çalışma yöntemlerini takip ederek tez sürecini yönetir. Tez konusu ile ilgili güncel literatür takip edilir ve tartışılır, tez planı ve içeriği ile kapsamı değerlendirilir. Öğrencinin tezinin savunulacak duruma gelmesine kadar tez üzerinde çalışılır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Özel hukuk alanında ve tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde yorumlayabilir, geliştirebilir ve bunları kullanabilir.
2) Bilgiye gereksinim duyar ve aradığı bilgiye ulaşabilir.
3) Tez konusu ile ilgili topladığı bilgileri sentezleyebilir, analiz edebilir ve yorumlayabilir.
4) Tez konusu ile ilgili verilerin toplayabilir, değerlendirebilir, yayınlayabilir, aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5) Tez konusundaki bir problemi çözmek için yöntem kurgulayabilir, geliştirebilir, uygulayabilir ve sonuçları değerlendirebilir.
6) Tez konusundaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunları, araştırma yöntemlerini kullanarak, yeni yaklaşımlar geliştirerek ve sorumluluk alarak çözebilir.
7) Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır.
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder.
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir.
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur.
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur.
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur.
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. H Sınav,Proje
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. S Sınav,Proje
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. H Sınav,Proje
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. H Sınav,Proje
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. H Sınav,Proje
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. S Sınav,Proje
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. S Sınav,Proje
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. H Sınav,Proje
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. H Sınav,Proje
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. S Sınav,Proje
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. S Sınav,Proje
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. H Sınav,Proje
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. H Sınav,Proje
Hazırlayan ve Tarih ,
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Bahar,Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. KADİR BERK KAPANCI

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
2) Topics to be determined by the student together with the thesis advisor
3) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
4) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
5) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
6) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
7) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
8) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
9) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
10) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
11) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
11) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
12) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
13) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
13) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
14) Öğrencinin tez danışmanı ile birlikte belirleyeceği konular
15) Tez Savunması
16) Doktora Tez Savunması
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarTez konusuna ilişkin her türlü bilimsel kaynak.
Öğretme TeknikleriAnlatım, Soru Yanıt, Tartışma
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Projeler 1 % 50
Final 1 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Laboratuvar 7 0 2 1 21
Proje 3 10 1 1 36
Final 3 10 1 33
Toplam İş Yükü 188
Toplam İş Yükü/25 7.5
AKTS 120