Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | HUM 118 | ||||
Ders Adı İngilizce | Film Development Workshop | ||||
Ders Adı Türkçe | Film Geliştirme Atölyesi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 136 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Sinema endüstrisinin nasıl işlediğini, Türkiye'de ve dünyada film yapımının perde arkasını öğrenmek; film geliştirme aşamalarını incelemek ve film festivali pazarlarında sunulabilecek bir kısa film projesi oluşturabilmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders sinema endüstrisinin nasıl işlediğini, sinemaya bir endüstri olarak bakmayı ve de film ekibinin rollerini açıklamaya çalışır. Film seti nasıl işler, film setinde yönetmen, yapımcı, senarist, uygulayıcı yapımcı… ne iş yapar konularını işler. Dersin ikinci bölümünde, bir film projesine nasıl başlandığı anlatılır, ve de öğrenciler dönemin sonunda bir fikirden kısa bir film geliştirecekler. Filmlerin fikir halindeyken nasıl sunumlarının yapıldığını, treatman synopsis ve de mood book videolar nasıl yapılır öğrenip, öğrenciler kendi projelerini geliştireceklerdir. İki haftada bir, sektörden bir profesyonel sınıfta konuğumuz olacak ve de film endüstrisi hakkında kendi tecrübeleri anlatacak. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Film endüstrisinin unsurlarını tanımak; 2) Film yapımındaki ana kavramları ve yaklaşımları değerlendirmek; 3) Film endüstrisindeki festivaller, dağıtımcılar ve çevrimiçi platformlar gibi ana aktörler arasındaki etkileşimi anlamak; 4) Filmleri iş perspektifinden tartışmak; 5) Erken film yapımının adımlarını anlamak; |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | N | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | S | Ödev,Derse Katılım |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | N | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | N |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , December 2023 |
Ders Koordinatörü | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. MELİK KURU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş: Film gelişimi nedir? |
2) | Senaryodan Ekrana: Bir film projesinin farklı aşamaları. |
3) | Dünyada Film Endüstrisi ve Ana Aktörler, Kavramlar. |
4) | Türkiye'de Film Endüstrisi: Nasıl İşler ve Ana Sorunlar. |
5) | Vaka Çalışması: Film Yapım Şirketi. |
6) | Film Ekibi: Bir film seti nasıl işler? |
7) | Filmde pazarlama ve dağılım |
8) | Ara sınav projeleri |
9) | Türk Sinemasında Gişe Analizi |
10) | Filmde Mülkiyet Hakları Yönetimi |
11) | Festivaller ve Film Geliştirme Pazarları |
12) | Alternatif dağıtım modellerinin dijitalleşmesi. |
13) | Film projelerinin pitching/sunum teknikleri. |
14) | Tedavi ve Özet yazımı ve Teaser Duygu kitabı Görsel kitap |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | The Film Production Workshop (Value Edition): Reel-World Advice You Can Use by Tom Kane (Author), D.K. Holm (Editor), Levi Anderson (Editor) | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu ders ters yüz edilmiş formatta işlenecektir. Öğrencilerden, o haftanın dersine hazırlıklı gelmeleri beklenecektir. Onlara rehberlik etmek amacıyla önceden bazı sorular vereceğim. Ders sırasında ise, bu sorulara verdikleri yanıtlar doğrultusunda sinema endüstrisine dair yorumlarını tartışacaklardır. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilerden, bu ders boyunca tanıtılan kavramlar hakkında bir film projesi önerisi ve bir makale yazmaları istenecektir. | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Öğrencilerden, derslerden önce her hafta belirlenmiş filmi izlemeleri ve kitap bölümünü okumaları istenecektir. | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Öğrenciler, planlanmış bir sınava katılamadıkları takdirde geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Ara sınava katılmayan öğrenciler için telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı formatta olabilir. Öğrencilerin üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı davranmaları beklenir; bu, ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermeyi de içerir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerdeki hileler, intihal ve sınav sırasında kopyalama gibi eylemler dürüst olmayan davranışlardır ve tolere edilmeyecektir. Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Proje | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Ödevler | 2 | 10 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 136 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |