Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 326 | ||||
Ders Adı İngilizce | Socio-Emotional Development | ||||
Ders Adı Türkçe | Sosyo-Duygusal Gelişim | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 153 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
PSYC 201 - Developmental Psychology I |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Gelişimsel Psikoloji I | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Özellikle erken çocukluk döneminde sosyal ve duygusal gelişimi anlamayı ve eleştirel bir şekilde değerlendirmeyi öğrenmek, bu konudaki bilimsel literatürü kavramak ve eleştirmek, yayınlanmış literatürü bu bilimsel anlayışa dayalı olarak analiz etmek ve değerlendirmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, özellikle yaşamın erken çocukluk dönemindeki sosyal ve duygusal gelişime odaklanır. Bu derste, ilgili alanlardaki güncel ampirik araştırmalar ve derleme makaleler okunarak sosyal-duygusal gelişimdeki çağdaş teoriler ele alınmaktadır. Derste teorik perspektifler, sosyal gelişimin biyolojik temelleri, mizaç, ebeveynlik ve bağlanma, benlik kavramı, duygu anlama ve duygu düzenleme, sosyal yeterlilik, sosyal biliş ve sosyal gelişim bağlamları kapsanacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Sosyal ve duygusal gelişimin çeşitli yönlerini öğrenmek 2) Bu alandaki gelişim teorilerini tartışmak 3) Materyalleri sentezlemek ve temel kavramları uygulamak 4) İlgili alanlarda güncel araştırmaların sunulması |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav,Derse Katılım,Sunum |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | S | Sunum |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | N | |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | H | Derse Katılım,Sunum |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Derse Katılım,Sunum |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Sınav,Sunum |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Sunum |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , October 2024 |
Ders Koordinatörü | MELİKE ACAR |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. AYŞE BİLGE SELÇUK |
Hafta | Konu |
1) | Giriş ve Derse Genel Bakış |
2) | Temel Kavramlar ile Tarih ve Kuramsal Yaklaşımlar |
3) | Biyolojik Temeller ve Mizaç |
4) | Mizaç |
5) | Ebeveynlik ve Bağlanma |
6) | Ebeveynlik ve Bağlanma |
7) | Duygular ve Duygu Düzenleme |
8) | Ara Sınav/ Tekrar |
9) | Duygular ve Duygu Düzenleme |
10) | Sosyal Yeterlilik |
11) | Sosyal Yeterlilik |
12) | Sosyal Biliş |
13) | Sosyal Biliş |
14) | Sosyal Gelişim Ortamları |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Önerilen Okumalar: Parke, R. D., Roisman, G. I., & Rose, A. J. (2019). Social Development (3rd Ed.) Wiley. Taylor, S. & Workman, L. (2018). The Psychology of Human Social Development from Infancy to Adolescence (1st ed.) Routledge. Gerekli bilimsel makaleler ve destekleyici materyaller her hafta çevrimiçi olarak erişime açık olacaktır. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu, öğrencilerin aktif katılımını gerektiren tartışma tabanlı bir derstir. Her hafta, öğrencilere ders öncesi aktivite olarak okumaları için inceleme makaleleri ve/veya bilimsel makaleler ve/veya izlemeleri için videolar atanacaktır. Bu öğrenme materyalleri çevrimiçi olarak yayınlanacaktır. Öğrencilerin ders öncesi aktivitelerine dayalı olarak tartışma soruları bulmaları ve bunları dersten önce öğretim görevlisine göndermeleri gerekecektir. Makale, öğrencilerin tartışma soruları ışığında belirlenen öğretim görevlisinin yönlendirici istemleri doğrultusunda tartışılacaktır. Öğrenciler, ders tartışması başlamadan önce öğrencilerin tartışma soruları arasından seçilen sorulardan birine cevap olarak bir veya iki paragraflık bir düşünce yazacaklardır. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Öğretim üyesinin e-posta adresi: ozkande@mef.edu.tr Öğrencilerin tüm derslere katılmaları ve sınıf tartışmalarına katılmaları beklenir. Öğrenciler, planlanan herhangi bir sınavı kaçırmak için geçerli bir mazeret göstermelidir. Haftalık tartışma soruları, haftalık değerlendirmeler, katılım ve sunumlar için telafi yoktur. Telafi sınavlarının formatı, ara sınav veya final sınavlarından farklı olabilir. Öğrencilerin her zaman saygılı davranmaları beklenir. Herhangi bir şekilde kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma girişimi, intihal gibi, dürüstlük dışı kabul edilir ve hoş görülmez. Öğrenciler dersten kalır ve disiplin işlemi uygulanır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 4 | 3 | 1 | 112 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 0.5 | 6.5 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 2 | 24 | |||
Rapor Teslimi | 1 | 10 | 0.5 | 10.5 | |||
Toplam İş Yükü | 153 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.1 | ||||||
AKTS | 6 |