Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | PSYC 432 | |||||
Ders Adı İngilizce | Applied Psychotherapy | |||||
Ders Adı Türkçe | Uygulamalı Psikoterapi | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Alıştırma,Ders,Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 139 saat | |||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
PSYC 208 - Adult Psychopathology | PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yetişkin psikopatolojisi veya Çocuk ve ergen psikopatolojisi. | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Terapi odasında bilgi ve uzmanlık kazanmak, dinleme becerilerini geliştirmek ve genel iletişim yeteneğini artırmak. | |||||
Ders Açıklaması | Ders, psikoterapiye geniş ve destekli bir bakış açısı barındırır. Temel örüntülerin, psikoterapi yeteneklerinin eleştirel bir gözle değerlendirilmesini, vaka kavramsallaştırmasına girişi, terapist-danışan ilişkisine farklı bakışların incelenmesini, vaka tartışmalarını ve çeşitli terapi okullarının bu vakalara yaklaşımlarını, vaka canlandırmalarını ve psikoterapi yeteneklerine etkileşimli bir incelemeyi barındırır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Birikmiş bilgiye dayanan kanıta dayalı terapilerin yöntemlerini kullanmak; 2) Ana yöntemleri anlamak ve bunların ileri düzey becerilerle nasıl ilgili olduğunu kavramak; 3) Terapistlerin formülasyon aşamasına ulaşmak için kullandıkları tekniklerin temelleri ve çalışma mekanizmaları üzerinde çalışmak; 4) Kanıta dayalı terapilerin niteliklerini ve ilkelerini tartışmak; 5) Araştırmalarla bilimsel olarak desteklenen çalışmaları etkililik ve klinik önemi açısından incelemek; 6) Teorik olarak önerilen yöntemlerin ülkemizdeki uygulanabilirliğini ve etkinliğini rol play yöntemleriyle tartışmak ve bu yöntemleri güncel bağlama uyarlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | S | Ödev,Derse Katılım |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | H | Derse Katılım |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Sınav,Derse Katılım |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | H | Derse Katılım |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | S | Ödev |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Ödev,Derse Katılım |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | Ödev,Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | H | Ödev |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | S | Ödev,Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , March 2022 |
Ders Koordinatörü | İLKSEN BOSTANCI |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. BURAK BARAN YAVUZ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Terapi Süreci I |
3) | Terapi Süreci II |
4) | Temeller/Hazırlıklar |
5) | Temeller/Hazırlıklar (Role-Play) |
6) | Yönlendirici Olmayan Dinleme |
7) | Yönlendirici Olmayan Dinleme (Role-Play) |
8) | Reflection Paper teslimi |
9) | İlişki Geliştirme/Yönlendirici Dinleme |
10) | İlişki Geliştirme/Yönlendirici Dinleme (Role-Play) |
11) | Fenomenoloji ve Sorgulama |
12) | Fenomenoloji ve Sorgulama (Role-Play) |
13) | Kesintiler ve Krizler |
14) | Kesintiler ve Krizler (Role-Play) |
15) | Final Dönemi |
16) | Final Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Akhtar S, (2009). Turning Points in Dynamic Psychotherapy: Initial Assessment, Boundaries, Money, Disruptions and Suicidal Crises. Karnac Books. Dobson, D. & Dobson, K.S. (2009). Evidence-Based Practice of Cognitive-Behavioral Therapy. The Guilford Press. Persons J. B. (2008). The case formulation approach to cognitive-behavior therapy. The Guilford Press. Sommers-Flanagan, J. & Sommers-Flanagan, R. (2014). Clinical interviewing (5th ed.). John Wiley & Sons. Van Deurzen E. & Adams M. (2011). Skills in Existential Counselling & Psychotherapy. Sage. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler, ders anlatımı/sınıf tartışması ve rol oynama etkinliklerinin bir karışımı olarak gerçekleştirilecektir. Öğrencilerden üç kişilik gruplar oluşturmaları istenecek ve her grup bir vaka raporu yazacaktır. Ayrıca, öğrenciler bireysel olarak bir yansıtma makalesi yazacaklardır. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yansıtma, vaka raporu | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | role play | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Katılım Kuralları, Geç Teslimatlar, Sınav Kaçırma vb. Derslere katılım zorunludur. Geç gelen öğrenciler, derse alınmayacak ve bu durum sürekli değerlendirme notlarını etkileyebilir. Ödevlerin zamanında teslim edilmesi beklenmektedir; geç teslimatlar kabul edilmeyecektir. Planlanan bir sınavı kaçıran öğrencilerin, geçerli ve belgelenmiş bir mazeret sunmaları gerekmektedir. Sınıf Davranışları ve Öğrenci Davranış Kodu Hatırlatması Öğrencilerin, ders sırasında saygılı ve dikkatli olmaları, öğretim üyelerine ve arkadaşlarına saygı göstermeleri beklenmektedir. İntihal Hakkında Açıklama Ödevlerde, projelerde veya sınavlarda başkalarının fikirlerini, çalışmalarını veya metinlerini izin almadan kullanmak intihal olarak kabul edilir. İntihal ve akademik sahtecilik, bu derste kesinlikle tolere edilmeyecek ve ilgili makamlara bildirilecektir. Diğer Yorumlar Eğer başka yorumlarınız veya sorularınız varsa, lütfen eğitmenle iletişime geçin. Akademik sahtecilik ve intihal: Yükseköğretim Kanunu Madde 54. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 4 | 126 | ||
Uygulama | 1 | 5 | 5 | ||||
Rapor Teslimi | 1 | 8 | 8 | ||||
Toplam İş Yükü | 139 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.6 | ||||||
AKTS | 6 |