HUM 317 Digital Media BroadcastingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu HUM 317
Ders Adı İngilizce Digital Media Broadcasting
Ders Adı Türkçe Dijital Medya Yayıncılığı
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 127 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans
Genel Eğitim Hedefi Dijital Medyanın ve ekonomisinin temellerini öğrenmek. Dijital medya sektöründe yayın yapmak ve kişisel bir medya kurmak.
Ders Açıklaması Bu dersin amaçlarından biri dijital medyanın dünyayı nasıl değiştirdiği konusuna vurgu yapmaktır. Ders djital dönüşümün media olan ekonomik etkileri üzerine odaklanacaktır. Dersin ikinci temel amacı “web radio”- “web tv” - “digital newspaper” – “podcasting” kavramları hakkında temel bilgiler vermek ve bu mecraların nasıl kurulacağını anlatmak ve kişisel içerik üretiminin bu mecralarda nasıl yayınlanacağını uygulamasını yapmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Medya dijitalleşmesiyle ilgili ekonomik sorunları tanımak ve çözüm geliştirmek, geleneksel medya ile dijital medya arasındaki ekonomik değişimi, izleyici talepleri ve reklam harcamaları temelinde ele almak.
2) Medya pazarındaki web radyo ve web TV'nin ekonomik yapısını tanımak.
3) Medyanın temel unsurlarını ve dijital ile geleneksel medya arasındaki farkları anlamak.
4) Farklı alanlarda kişisel değerlendirmeler ve küresel ortamda kendi iletişimini sağlamak için bir kişisel web radyo, web TV ve podcast kanalı oluşturmak.
5) Akademik çalışmalarda daha geniş bir kitleye ulaşmak için çoklu ortamı kullanmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih MICHAEL KUYUCU , December 2023
Ders Koordinatörü MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. MICHAEL KUYUCU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Son 5 yılda dünya genelinde dijital medya tüketimi. Dijital medya / Yeni Medya kavramları ile geleneksel medya kavramlarının teknolojik terimlere dayalı olarak tarihsel gelişimleri.
2) 2022'de Türkiye'deki dijital medya tüketimi verileri. Son on yılda dijital medyanın nasıl arttığı.
3) Reklam ekonomisinde "Dijital"ın yeri.
4) Web Radyo Kavramı - Tarihçesi, Özellikleri, Dijital Medya ile Geleneksel Medya açısından Web Radyo'nun Ekonomisi.
5) Bir web radyo kurma, araçlar, çevrimiçi unsurlar ve bir web radyo (uygulama) açmak için gerekli tüm bilgileri sağlama.
6) Web TV Kavramı - Tarihçesi, Özellikleri ve dünya genelindeki web TV pazarının ekonomisi. Bir Web TV kurmanın temel unsurları. Teknik bilgiler, çevrimiçi araçlar ve bir web TV açmaya yardımcı olan hizmetler.
7) Dijital medyada videonun önemi. Dijital video platformları: "YouTube", "Vimeo", "Daily Motion", "İzlesene", "YouKnow". "YouTube"un küresel dijital yayıncılıktaki yeri.
8) Sosyal medya ve dijital yayıncılık
9) Yayıncılık için sosyal medya platformları: "TikTok", "Instagram", "Pinterest".
10) Dijital Müzik Tarihi. Dijitalleşmenin müzik endüstrisine etkileri.
11) Podcast Kavramı - Tarihçesi, içerik ve dağıtımı. Bir podcast nasıl açılır? Podcastlerin penetrasyon tarihi ve ekonomisi. Dijital medyada podcastin önemi. Podcastlerin iTunes, Spotify, Google ve Deezer'daki dağıtımı. Popüler podcast örnekleri üzerine vaka çalışması atölyesi. Anchor.fm
12) Geleneksel Gazetelerden Çevrimiçi Gazetelere ve Vatandaş Gazeteciliğine.
13) Dijital medyada QR Kodun kullanımı ve önemi ile dijital haber yayıncılığı için "Flipboard".
14) Projeleri ve sunumlar
15) Final Dönemi
16) Final Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarDers notları, haftalık olarak ders tarihinden önce dersin öğretim üyesi tarafından verilecektir.
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme
Ödev ve Projeler1 Ödev + Final Projesi
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 3 % 30
Sunum 1 % 20
Rapor Teslimi 1 % 10
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi kuyucum@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 70
Ödevler 3 6 9 45
Ara Sınavlar 1 1 1 2
Final 1 5 5 10
Toplam İş Yükü 127
Toplam İş Yükü/25 5.1
AKTS 5