Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | IE 435 | ||||
Course Title in English | Risk Analysis | ||||
Course Title in Turkish | Risk Analizi | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom,Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 135 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
MATH 228 - Probability and Statistics for Engineering II |
||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge of basic concepts of probability and statistics is expected | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | To acquire knowledge of quantitative analysis concepts with applications using modern tools | ||||
Course Description | The aim of this course is to introduce important risk concepts and then to teach quantitative risk analysis and control techniques by engineering, economic, environmental and security aspects and to emphasize their role in decision support systems. | ||||
Course Description in Turkish | Bu dersin amacı önemli risk kavramlarını tanıtmak ve sonrasında mühendislik, ekonomik, çevresel ve güvenlik açılarından niceliksel risk analizi ve kontrol tekniklerini, bunların karar destek sistemlerindeki önemini vurgulamak için öğretmektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Önemli risk kavramlarını anlayarak uygun analizler yapma; 2) Uygun sayısal yöntemlerle risk analizi ve optimizasyon yapma; 3) Riski, farklı boyutlarıyla (güvenlik, çevre, finans, vb.) bir karar destek aracı olarak kullanma. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ŞİRİN ÖZLEM , December 2023 |
Course Coordinator | TUBA AYHAN |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi ŞİRİN ÖZLEM |
Hafta | Konu |
1) | Tarihsel Notlar ve Temel Kavramlar, Yarı Niceliksel Risk Değerlendirme Modelleri |
2) | Olasılıksal Modellerin Gözden Geçirilmesi |
3) | İstatistiksel Modellerin Gözden Geçirilmesi |
4) | Weibull Analizi |
5) | Belirsizlik Altında Karar Verme |
6) | Risk Altında Karar Verme |
7) | Belirsizlik Modelleme ve Risk Ölçümü (DT) |
8) | Belirsizlik Modelleme ve Risk Ölçümü (BN) |
9) | Yarıyıl Ortası Sınavı |
10) | Belirsizlik Modelleme ve Risk Ölçümü (FT) |
11) | Monte Carlo Simülasyonu |
12) | Doğrusal ve Lojistik Regresyon |
13) | Proje Sunumları |
14) | Proje Sunumları |
Required/Recommended Readings | Required: Lecture Notes Recommended: Probabilistic Risk Analysis-Foundations and Methods – Tim Bedford, Roger Cooke | ||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom/Exercise/Active learning | ||||||||||||
Homework and Projects | Term Project | ||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | Students are expected to use computer programs for the course project. | ||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
sirin.ozlem@mef.edu.tr Attendance/participation: According to YÖK regulations, students are required to attend at least 70% of the lectures. Students are expected to prepare for the lecture via pre-lecture videos and reading materials and attend the lectures. Formal use of e-mails: The course instructor assumes that any information sent through email will be received in 24 hours, unless a system problem occurs. Project: A term project will be assigned to be done in teams of four. Missing the midterm exam: Students missing the midterm exam should get a valid official document to prove their excuse. Missing a final: Faculty regulations. Inappropriate conduct, academic dishonesty and plagiarism are subject to YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1.5 | 3 | 1.5 | 84 | ||
Proje | 1 | 20 | 9 | 29 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Total Workload | 142 | ||||||
Total Workload/25 | 5.7 | ||||||
ECTS | 6 |