CSE 601 Advanced Computer Vision MEF ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Doktora (İngilizce) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Bilgisayar Bilimleri ve Mühendisliği Doktora (İngilizce)
Doktora Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu CSE 601
Ders Adı İngilizce Advanced Computer Vision
Ders Adı Türkçe İleri Bilgisayarla Görü
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 190 saat
Ders Kredileri 7.5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Bilgisayarla Görü
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Doktora Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Görüntü oluşumu, kamera parametreleri, ön işleme, evrişim, bölümlendirme, kenar ve köşe tespiti, çizgi ve elips uydurma, görüntü anlama ve nesne tanıma gibi Bilgisayarla Görmenin temel kavramlarına aşina olmak.
Ders Açıklaması Bu ders bilgisayarla görü konusunda ileri konuları içermektedir. Dersin temel konuları arasında görüntü oluşturma, kamera modelleri, filtreleme, öznitelik çıkarımı, iki bakışlı geometri, stereodan şekil bulma, fotometrik stereo, tonlamadan şekil bulma, optik akış, hareketten şekil bulma, hizalama, derin öğrenme kullanarak izleme, bölütleme, sınıflandırma ve tanıma yer almaktadır. Öğrenciler derste bir yandan bilgisayarla görünün temel kavramlarını öğrenirken diğer yandan gerçek dünya problemlerini çözebilecek düzeyde deneyim kazanacaklardır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Görüntü oluşturma, özellik çıkarma ve X problemlerinden şekil almada görüntü işleme yöntemlerini anlamak
2) Bilgisayarlı görmedeki sorunları çözmek için olasılık ve istatistikleri uygulayın
3) Görüntü sınıflandırma, anlama ve nesne tanıma sorunlarına yönelik çözümler geliştirmek
4) Derin öğrenme yöntemlerini kullanarak bilgisayarlı görme sorunlarına çözüm geliştirmek
5) Raporlar ve sunumlar aracılığıyla etkili iletişim kurun
6) Verileri analiz etmek, yorumlamak ve sonuç çıkarmak için analitik düşünmeyi kullanmak
7) Gerektiğinde yeni bilgi edinin ve uygulayın
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
Hazırlayan ve Tarih ,
Ders Koordinatörü TUNA ÇAKAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi TUNA ÇAKAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Görüntü oluşumu
3) Kamera parametreleri
4) Özellik çıkarma – kenarlar, çizgiler, köşeler, lekeler
5) Model uydurma ve parametre tahmini
6) Stereo'dan Şekillendirme
7) Gölgelendirmeden Şekil Oluşturma
8) Hareketten kaynaklanan optik akış ve yapı
9) Derin öğrenme – görüntü iyileştirme ve özellik çıkarma
10) Derin öğrenme – anlamsal bölümleme
11) Derin öğrenme – sınıflandırma
12) Derin öğrenme – nesne tanıma
13) Derin öğrenme – nesne tanıma
14) Dönem Projesi sunumları
15) Proje/Sunum Dönemi
16) Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarComputer Vision: Algorithms and Applications, Richard Szeliski, Springer Science & Business Media, 2010 Introductory Techniques for 3-D Computer Vision, by Emanuele Trucco, Alessandro Verri, Prentice-Hall, 1998
Öğretme TeknikleriSınıfta bilgisayarlarla ders anlatımı ve alıştırmalar. Öğrenciler tarafından sınıf içi alıştırmalar ve 3 proje gerçekleştirilecek
Ödev ve ProjelerSınıf içi alıştırmalar, 2 Proje, 2 Ara sınav, Dönem projesi
Laboratuvar Çalışması Programlama alıştırmaları
Bilgisayar KullanımıProgramlama yapılacaktır
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 3 % 10
Projeler 2 % 20
Ara Sınavlar 2 % 40
Rapor Teslimi 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi gokmenm@mef.edu.tr
02123953600

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Proje 2 18 2 40
Küçük Sınavlar 3 4 2 18
Ara Sınavlar 2 15 2 34
Rapor Teslimi 1 25 3 28
Toplam İş Yükü 190
Toplam İş Yükü/25 7.6
AKTS 7.5