MED 501 Fundamental Theories in Mathematics EducationMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Matematik Eğitimi (YL) (Tezli) (İngilizce) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Matematik Eğitimi (YL) (Tezli) (İngilizce)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 2 Kredi Sayısı: 120 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu MED 501
Ders Adı İngilizce Fundamental Theories in Mathematics Education
Ders Adı Türkçe Matematik Eğitiminde Temel Kuramlar
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 134 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Eğitimsel Psikoloji Eğitim Bilimlerine Giriş
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Yüksek Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Matematik eğitimi alanındaki önemli teorik bakış açıları hakkında daha fazla bilgi edinmek
Ders Açıklaması Matematik Eğitiminde öğrenme ve öğretmeye yönelik teorik kuramlar okumalarla işlenir. Özellikle Eğitim Psikoloji biliminden de yararlanılarak Piaget, Vygotsky, von Glasersfeld, Steffe vs gibi Yapılandırmacılık, Sosyal yapılandırmacılık kuramları hakkında okumalar ve tartışmalar yapılır. Öğretme konusunda ve matematik öğretmen eğitimi konularında etki etmiş teorilere de yer verilir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) matematik eğitiminde temel öğretme ve öğrenme teorilerini anlayacak
2) Çok çeşitli teorik bakış açılarını ve bunların sınıfta öğretim ve araştırmada kullanımını fark etmek ve farklılaştırmak
3) teorik bakış açılarını farklı araştırma raporları ve tasarımlarıyla ilişkilendirebilecek
4) teorik bakış açılarını inceleyecek, uygun teorileri seçecek ve projelerinde kullanacak
5) Matematiğin öğrenilmesi ve öğretilmesinde çeşitli teorik perspektifleri kullanarak farklı araştırma makalelerini özetleyebilir, rapor edebilir ve iletebilir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1)

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) N
Hazırlayan ve Tarih RUKİYE DİDEM TAYLAN , December 2023
Ders Koordinatörü BENGİ BİRGİLİ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler)

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse giriş
2) Piaget ve öğrenme teorileri Matematikte Varsayımsal Öğrenme Yörüngeleri Martin Simon'un Eğitimi
3) Matematik Eğitiminde Etki Yazan: Markku S. Hannula Gloria Stillman'dan üstbiliş
4) Matematikte Argümantasyon Yazan: Kristin Umland, Bharath Sriraman Matematik Eğitiminde Argümantasyon Yazan: Bharath Sriraman, Kristin Umland
5) Bedenlenmiş Biliş, Bharath Sriraman, Ke Wu Simon Goodchild'in Etkinleştirici Teorileri
6) Matematiksel Öğrenme Zorlukları ve Diskalkuli Yazan: Anna Baccaglini-Frank, Pietro Di Martino Matematik Okuryazarlığı - Mogens Niss, Eva Jablonka
7) Cebir Öğretme ve Öğrenme, Carolyn Kieran
8) Ara sınav
9) Matematik öğretimine yönelik bilgi (PCK, MKT)
10) Teknoloji kullanarak matematik öğretiminde teorik bakış açıları (TPAB)
11) Gerçekçi Matematik Eğitimi, Problem Çözerek Öğretim
12) Araştırmaya Dayalı Matematik Eğitimi Yazan: Jean-Luc Dorier, Katja Maass Matematikte Araçsal ve İlişkisel Anlama Jon Star'ın Eğitimi
13) Sosyal Süreç Olarak Matematikleştirme, Ole Skovsmose Matematik Eğitiminde Cinsiyet, Helen Forgasz
14) Farklı teorik perspektifler üzerine son değerlendirme ve tartışma
15) Proje/Sunum Dönemi
16) Proje /Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarList of readings and indication whether they are required or recommended. Required Books Lerman S.(eds). European Traditions in Didactics of Mathematics.In Switzerland: Springer, https://doi.org/10.1007/978-3-030-15789-0 Vygotsky, Lev. Thought and Language, Massachusetts Institute of Technology Press, Cambridge, 2012. Recommended Readings Cobb, P., & Yackel, E. (1996). Constructivist, Emergent, and Sociocultural Perspectives in the Context of Developmental Research. Educational Psychologist, 31(3/4), 175-190. Sriraman, B., & L., English (2005). Theories of Mathematics Education: A global survey of theoretical frameworks/trends in mathematics education research. Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 37(6), 450-456. von Glasersfeld, E. (1995). Radical Constructivism: A Way of Knowing and Learning. London: The Falmer Press. Cobb, P., & Yackel, E. (1996). Constructivist, Emergent, and Sociocultural Perspectives in the Context of Developmental Research. Educational Psychologist, 31(3/4), 175-190.
Öğretme TeknikleriFlipped öğrenme ana öğretim stratejisi olarak kullanılacaktır. Ancak ders anlatımı, doğrudan öğretim, grup çalışması ve tartışmalar kullanılacaktır. Öğrenciler kendi gruplarında çeşitli teorik bakış açılarıyla ilgili pratik yönleri tartışacaklar.
Ödev ve ProjelerDers boyunca derse hazır olmanız ve aktif olarak katılmanız gerekmektedir. Bu, sırasıyla gerekli okumaları yapmanız ve tartışmalara katılmanız gerektiği anlamına gelir. Katılım ayrıca kısa sınavlar aracılığıyla da değerlendirilecektir. Matematik eğitiminde öğrenme veya öğretme teorisi seçiminizle ilgili bir rapor – Makale eleştiri raporu olacaktır. Ayrıca dönem boyunca önerilen okumaları kullanarak bir öğretme veya öğrenme videosunu tartışacağınız bir Final projesi de olacaktır. Görevlerin sizin için temel amacı, devam eden öğreniminizi değerlendirmek ve kendi öğrenme çabalarınıza rehberlik etmektir. Her ödev veya proje için bir değerlendirme tablosu sağlanacaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerDerecelendirme; Aktif Katılım ve kısa sınavlar: %20 Ara sınav: %25 Ödev (Makale eleştiri raporu): %15 Final Proje Sunumu ve Raporu: %10 ve %30
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ödev 1 % 15
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Rapor Teslimi 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi
02123953600

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 1 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 2 1 72
Ara Sınavlar 1 4 2 6
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü/25 5.4
AKTS 5