Matematik Eğitimi (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | Programın Süresi: 2 | Kredi Sayısı: 120 | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF: 7. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||
Ders Kodu | MED 501 | ||||
Ders Adı İngilizce | Fundamental Theories in Mathematics Education | ||||
Ders Adı Türkçe | Matematik Eğitiminde Temel Kuramlar | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 134 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Eğitimsel Psikoloji Eğitim Bilimlerine Giriş | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Yüksek Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Matematik eğitimi alanındaki önemli teorik bakış açıları hakkında daha fazla bilgi edinmek | ||||
Ders Açıklaması | Matematik Eğitiminde öğrenme ve öğretmeye yönelik teorik kuramlar okumalarla işlenir. Özellikle Eğitim Psikoloji biliminden de yararlanılarak Piaget, Vygotsky, von Glasersfeld, Steffe vs gibi Yapılandırmacılık, Sosyal yapılandırmacılık kuramları hakkında okumalar ve tartışmalar yapılır. Öğretme konusunda ve matematik öğretmen eğitimi konularında etki etmiş teorilere de yer verilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) matematik eğitiminde temel öğretme ve öğrenme teorilerini anlayacak 2) Çok çeşitli teorik bakış açılarını ve bunların sınıfta öğretim ve araştırmada kullanımını fark etmek ve farklılaştırmak 3) teorik bakış açılarını farklı araştırma raporları ve tasarımlarıyla ilişkilendirebilecek 4) teorik bakış açılarını inceleyecek, uygun teorileri seçecek ve projelerinde kullanacak 5) Matematiğin öğrenilmesi ve öğretilmesinde çeşitli teorik perspektifleri kullanarak farklı araştırma makalelerini özetleyebilir, rapor edebilir ve iletebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | N |
Hazırlayan ve Tarih | RUKİYE DİDEM TAYLAN , December 2023 |
Ders Koordinatörü | BENGİ BİRGİLİ |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) |
Hafta | Konu |
1) | Derse giriş |
2) | Piaget ve öğrenme teorileri Matematikte Varsayımsal Öğrenme Yörüngeleri Martin Simon'un Eğitimi |
3) | Matematik Eğitiminde Etki Yazan: Markku S. Hannula Gloria Stillman'dan üstbiliş |
4) | Matematikte Argümantasyon Yazan: Kristin Umland, Bharath Sriraman Matematik Eğitiminde Argümantasyon Yazan: Bharath Sriraman, Kristin Umland |
5) | Bedenlenmiş Biliş, Bharath Sriraman, Ke Wu Simon Goodchild'in Etkinleştirici Teorileri |
6) | Matematiksel Öğrenme Zorlukları ve Diskalkuli Yazan: Anna Baccaglini-Frank, Pietro Di Martino Matematik Okuryazarlığı - Mogens Niss, Eva Jablonka |
7) | Cebir Öğretme ve Öğrenme, Carolyn Kieran |
8) | Ara sınav |
9) | Matematik öğretimine yönelik bilgi (PCK, MKT) |
10) | Teknoloji kullanarak matematik öğretiminde teorik bakış açıları (TPAB) |
11) | Gerçekçi Matematik Eğitimi, Problem Çözerek Öğretim |
12) | Araştırmaya Dayalı Matematik Eğitimi Yazan: Jean-Luc Dorier, Katja Maass Matematikte Araçsal ve İlişkisel Anlama Jon Star'ın Eğitimi |
13) | Sosyal Süreç Olarak Matematikleştirme, Ole Skovsmose Matematik Eğitiminde Cinsiyet, Helen Forgasz |
14) | Farklı teorik perspektifler üzerine son değerlendirme ve tartışma |
15) | Proje/Sunum Dönemi |
16) | Proje /Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | List of readings and indication whether they are required or recommended. Required Books Lerman S.(eds). European Traditions in Didactics of Mathematics.In Switzerland: Springer, https://doi.org/10.1007/978-3-030-15789-0 Vygotsky, Lev. Thought and Language, Massachusetts Institute of Technology Press, Cambridge, 2012. Recommended Readings Cobb, P., & Yackel, E. (1996). Constructivist, Emergent, and Sociocultural Perspectives in the Context of Developmental Research. Educational Psychologist, 31(3/4), 175-190. Sriraman, B., & L., English (2005). Theories of Mathematics Education: A global survey of theoretical frameworks/trends in mathematics education research. Zentralblatt für Didaktik der Mathematik, 37(6), 450-456. von Glasersfeld, E. (1995). Radical Constructivism: A Way of Knowing and Learning. London: The Falmer Press. Cobb, P., & Yackel, E. (1996). Constructivist, Emergent, and Sociocultural Perspectives in the Context of Developmental Research. Educational Psychologist, 31(3/4), 175-190. | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Flipped öğrenme ana öğretim stratejisi olarak kullanılacaktır. Ancak ders anlatımı, doğrudan öğretim, grup çalışması ve tartışmalar kullanılacaktır. Öğrenciler kendi gruplarında çeşitli teorik bakış açılarıyla ilgili pratik yönleri tartışacaklar. | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ders boyunca derse hazır olmanız ve aktif olarak katılmanız gerekmektedir. Bu, sırasıyla gerekli okumaları yapmanız ve tartışmalara katılmanız gerektiği anlamına gelir. Katılım ayrıca kısa sınavlar aracılığıyla da değerlendirilecektir. Matematik eğitiminde öğrenme veya öğretme teorisi seçiminizle ilgili bir rapor – Makale eleştiri raporu olacaktır. Ayrıca dönem boyunca önerilen okumaları kullanarak bir öğretme veya öğrenme videosunu tartışacağınız bir Final projesi de olacaktır. Görevlerin sizin için temel amacı, devam eden öğreniminizi değerlendirmek ve kendi öğrenme çabalarınıza rehberlik etmektir. Her ödev veya proje için bir değerlendirme tablosu sağlanacaktır. | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Derecelendirme; Aktif Katılım ve kısa sınavlar: %20 Ara sınav: %25 Ödev (Makale eleştiri raporu): %15 Final Proje Sunumu ve Raporu: %10 ve %30 | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
02123953600 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 1 | 56 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 3 | 2 | 1 | 72 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 2 | 6 | |||
Toplam İş Yükü | 134 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |