MED 503 Research Methods in Education and EthicsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Matematik Eğitimi (İngilizce) (Tezli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Matematik Eğitimi (İngilizce) (Tezli)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 2 Kredi Sayısı: 120 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu MED 503
Ders Adı İngilizce Research Methods in Education and Ethics
Ders Adı Türkçe Eğitiminde Araştırma Yöntemleri ve Etik
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 132 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Yüksek Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Öğrencileri matematik eğitimi alanındaki araştırmaları anlamaya ve değerlendirmeye hazırlamak
Ders Açıklaması Eğitim alanında kullanılan araştırma teknikleri; araştırma problemi; etik ve araştırma; değişkenler ve hipotezler; literatür taraması; örnekleme; veri toplama ve ölcekler; geçerlilik ve güvenirlik; bir araştırma önerisi hazırlama; nitel ve nicel araştırma yöntemleri okumalarla işlenir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1)
2)
3)
4)
5)
6)
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1)

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) N
Hazırlayan ve Tarih İBRAHİM BURAK ÖLMEZ , December 2023
Ders Koordinatörü BENGİ BİRGİLİ
Dönem Güz
Dersi Veren(ler)

Ders İçeriği

Hafta Konu
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)
16)
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar Mills, G. E. & Gay, L. (2019). Educational Research: Competencies for Analysis and Applications. Pearson Global Edition [e-text on Mylab through Blackboard] https://owl.purdue.edu/owl/research_and_citation/apa6_style/apa_style_introduction.html Bilgisayarınıza SPSS yazılımını kurmanız bekleniyor.
Öğretme TeknikleriFlipped öğrenme ana öğretim stratejisi olarak kullanılacaktır. Ancak ders anlatımı, doğrudan öğretim, grup çalışması ve tartışmalar kullanılacaktır.
Ödev ve ProjelerÖdevler: Nihai Teklifinizi yazmanıza ve SPSS gibi istatistiksel programları kullanarak verileri nasıl analiz edip yorumlayacağınızı anlamanıza yardımcı olmak için tasarlanmış 4 ödev olacaktır. Her ödev için geri bildirim alarak Nihai Teklif konunuzu belirleyecek ve dönem boyunca teklif yazma konusunda ilerleme kaydedeceksiniz. Çoğu dersten önce, ders başlamadan önce teslim edilecek bir ödeviniz olacaktır. Bazen sizden belirli bir soruya yazılı olarak yanıt vermenizi isteyeceğim; diğer zamanlarda sizden bir video klip izlemenizi ve o kliple ilgili sorulara yazılı olarak yanıt vermenizi isteyeceğim; ya da sizden bir makaleyi özetlemenizi ve eleştirinizi isteyebilirim. Tüm ödevlerinizi Blackboard aracılığıyla teslim edeceksiniz. Her ödev için bir değerlendirme tablosu sağlanacaktır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıSPSS veya Jamovi gibi istatistik programları
Diğer AktivitelerDerecelendirme; Derse Katılım (%10) Ev ödevi (%15) Sınavlar (%10) Ara Sınav (%25) Nihai Teklif Sunumu (%10) Nihai Teklif (Proje) ve Etik Kurul Başvurusu (%30)
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 15
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi
02123953600

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 1 70
Ödevler 8 4 3 56
Ara Sınavlar 1 4 2 6
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü/25 5.3
AKTS 5