Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
Ders Kodu |
MED 503 |
Ders Adı İngilizce |
Research Methods in Education and Ethics |
Ders Adı Türkçe |
Eğitiminde Araştırma Yöntemleri ve Etik |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ters-Yüz Öğrenme,Ders |
Dersin Düzeyi |
Seçiniz |
Dönem |
Güz |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 3 |
Okuma: |
Laboratuvar : |
Diğer: |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 132 saat |
Ders Kredileri |
5 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
Yok |
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece Yüksek Lisans Öğrencileri |
Genel Eğitim Hedefi |
Öğrencileri matematik eğitimi alanındaki araştırmaları anlamaya ve değerlendirmeye hazırlamak
|
Ders Açıklaması |
Eğitim alanında kullanılan araştırma teknikleri; araştırma problemi; etik ve araştırma; değişkenler ve hipotezler; literatür taraması; örnekleme; veri toplama ve ölcekler; geçerlilik ve güvenirlik; bir araştırma önerisi hazırlama; nitel ve nicel araştırma yöntemleri okumalarla işlenir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1)
2)
3)
4)
5)
6)
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1) |
|
|
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
|
N |
|
Hazırlayan ve Tarih |
İBRAHİM BURAK ÖLMEZ , December 2023 |
Ders Koordinatörü |
BENGİ BİRGİLİ |
Dönem |
Güz |
Dersi Veren(ler) |
|
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
|
2) |
|
3) |
|
4) |
|
5) |
|
6) |
|
7) |
|
8) |
|
9) |
|
10) |
|
11) |
|
12) |
|
13) |
|
14) |
|
15) |
|
16) |
|
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar |
Mills, G. E. & Gay, L. (2019). Educational Research: Competencies for Analysis and Applications. Pearson Global Edition [e-text on Mylab through Blackboard]
https://owl.purdue.edu/owl/research_and_citation/apa6_style/apa_style_introduction.html
Bilgisayarınıza SPSS yazılımını kurmanız bekleniyor.
|
Öğretme Teknikleri | Flipped öğrenme ana öğretim stratejisi olarak kullanılacaktır. Ancak ders anlatımı, doğrudan öğretim, grup çalışması ve tartışmalar kullanılacaktır.
|
Ödev ve Projeler | Ödevler: Nihai Teklifinizi yazmanıza ve SPSS gibi istatistiksel programları kullanarak verileri nasıl analiz edip yorumlayacağınızı anlamanıza yardımcı olmak için tasarlanmış 4 ödev olacaktır. Her ödev için geri bildirim alarak Nihai Teklif konunuzu belirleyecek ve dönem boyunca teklif yazma konusunda ilerleme kaydedeceksiniz. Çoğu dersten önce, ders başlamadan önce teslim edilecek bir ödeviniz olacaktır. Bazen sizden belirli bir soruya yazılı olarak yanıt vermenizi isteyeceğim; diğer zamanlarda sizden bir video klip izlemenizi ve o kliple ilgili sorulara yazılı olarak yanıt vermenizi isteyeceğim; ya da sizden bir makaleyi özetlemenizi ve eleştirinizi isteyebilirim. Tüm ödevlerinizi Blackboard aracılığıyla teslim edeceksiniz. Her ödev için bir değerlendirme tablosu sağlanacaktır.
|
Laboratuvar Çalışması | Yok |
Bilgisayar Kullanımı | SPSS veya Jamovi gibi istatistik programları |
Diğer Aktiviteler | Derecelendirme;
Derse Katılım (%10)
Ev ödevi (%15)
Sınavlar (%10)
Ara Sınav (%25)
Nihai Teklif Sunumu (%10)
Nihai Teklif (Proje) ve Etik Kurul Başvurusu (%30) |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Devam |
14 |
% 10 |
Küçük Sınavlar |
1 |
% 10 |
Ödev |
1 |
% 15 |
Sunum |
1 |
% 10 |
Ara Sınavlar |
1 |
% 25 |
Final |
1 |
% 30 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
02123953600
|