MKTG 343 Sustainable MarketingMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code MKTG 343
Course Title in English Sustainable Marketing
Course Title in Turkish Sürdürülebilir Pazarlama
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 121 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MKTG 201 - Marketing
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn to create a positive impact on society and the environment through sustainable marketing learning, act in a way that advances the economic success of an organization, and help to emerge a society that values and practices social and environmental sustainability in all its behaviors.
Course Description The course includes developing sustainable business models to promote innovation and gain competitive advantage, using sustainability principles to provide leadership in the design of products and building value chains, understanding sustainable consumer behavior and communicating sustainable value propositions.
Course Description in Turkish Inovasyonu teşvik etmek ve rekabet avantajı sağlamak için sürdürülebilir iş modelleri geliştirmeyi, ürünlerin tasarımında ve değer zincirlerinin oluşturulmasında liderlik sağlamak için sürdürülebilirlik ilkelerini kullanmayı, sürdürülebilir tüketici davranışını anlamayı ve sürdürülebilir değer önermelerini iletmeyi kapsamaktadır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) sürdürülebilir pazarlamanın temel kavramlarını anlamak
2) sürdürülebilir pazarlama fırsatlarını belirlemek, bunları pazarlama stratejisine entegre etmek ve belirli pazarlama taktikleri ve uygulamaları geliştirmek
3) girişimsel bağlamda sürdürülebilir pazarlama prensiplerini uygulamak
4) ürün tasarımında liderlik sağlamak ve değer zinciri oluşturmada sürdürülebilirlik prensiplerini kullanmak
5) pazarlama planları geliştirirken sosyal, ekonomik ve çevresel hedefleri göz önünde bulundurmak
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date ŞİRİN GİZEM KÖSE , May 2023
Course Coordinator ŞİRİN GİZEM KÖSE
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi ŞİRİN GİZEM KÖSE

Course Contents

Hafta Konu
1) Sürdürülebilir Pazarlamaya Giriş
2) Sürdürülebilir Pazarlama Stratejisi
3) Sürdürülebilir Pazarlamanın Etik Boyutları
4) Pazarlama Çevresi ve Süreçleri
5) Tüketici Davranışı ve Sürdürülebilir Pazarlama
6) Sürdürülebilir Pazarlama için Ölçüm ve Araştırma
7) Sürdürülebilirlik için Pazar Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma
8) Global Sorunlar, Global Fırsatlar
9) Sürdürülebilir Ürünler ve Hizmetler
10) Sürdürülebilir Markalama ve Ambalajlama
11) Pazarlama Kanalları: Değer Zincirinde Sürdürülebilirlik
12) Sürdürülebilir Fiyatlandırma
13) Sürdürülebilir Pazarlama İletişimi
14) Tutundurma Karmasında Sürdürülebilirlik - Yöntemler, Medya ve Müşteri İlişkileri
15) Final Dönemi
16) Final Dönemi
Required/Recommended ReadingsDiane Martin, John Schouten, “Sustainable Marketing”, Pearson New International Edition.
Teaching MethodsThe instructor will summarize and explain the key concepts regarding each week’s topic. Students are expected to actively participate in class discussions. Exams will mostly consist of multiple-choice questions that will attempt to test the ability to organize, synthesize, and apply the topics and related materials previously covered in the class. With videos, case studies and real-life examples the students will have the chance to expand their perspectives of marketing and sustainable consumption. Students are expected to share their opinions, ideas and questions in class.
Homework and ProjectsStudents will make two group presentations. The details of the projects will be announced by the instructor.
Laboratory Work
Computer UsePersonal laptop
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Sunum 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration koseg@mef.edu.tr

Students can send an e-mail or contact the instructor on office hours. E-mail: koseg@mef.edu.tr Students are expected to attend all sessions timely. In case they cannot attend, students must inform the lecturer with an e-mail regarding emergency situations, health problems that can be supported by reports, or other excuses that are eligible to MEF University regulations. Academic dishonesty and plagiarism will be subject to the YÖK disciplinary regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Sunum / Seminer 2 5 2 14
Ara Sınavlar 1 6 2 8
Final 1 12 3 15
Total Workload 121
Total Workload/25 4.8
ECTS 5