İşletme | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 437 | ||||
Ders Adı İngilizce | Human Neuropsychology | ||||
Ders Adı Türkçe | İnsan Nöropsikolojisi | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 159 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Dersin başarıyla tamamlanmasının ardından öğrenciler: 1.Nöropsikoloji alanını ve bu alanın günümüze kadar nasıl geliştiğini anlayabilecek, 2.Sinir sistemi ve işlevsel nöroanatomi hakkında bilgi sahibi olabilecek, 3.Önemli nörolojik sendromlar ve bozuklukları bilecek, 4.Nöropsikolojik araştırma yürütebileceklerdir. | ||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amacı, insan nöropsikolojisinin temellerini sunmaktır. Bu derste fonksiyonel nöroanatomi, majör nörolojik sendromlar ve bozukluklar, nöropsikolojik değerlendirme süreci ve bu alanda nasıl araştırma yürütüleceği işlenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) nöropsikolojiyi ve nasıl geliştiğini anlamak 2) sinir sistemini ve fonksiyonel nöroanatomiyi anlamak 3) majör nörolojik sendromları ve bozuklukları bilmek 4) nöropsikolojik araştırma yapmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Hazırlayan ve Tarih | BANU FEMİR GÜRTUNA , December 2023 |
Ders Koordinatörü | BANU FEMİR GÜRTUNA |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi BANU FEMİR GÜRTUNA |
Hafta | Konu |
1) | Derse giris |
2) | Noropsikolojinin Gelisimi |
3) | Sinir Sisteminin Organizasyonu |
4) | Noropsikolojik Degerlendirme |
5) | Noropsikolojide arastirma yontemleri |
6) | Norogelisimsel bozukluklar |
7) | Dil bozukluklari ve tekrar |
8) | Ara sinav |
9) | Psikiyatrik Hastaliklar |
10) | Norolojik hastaliklar |
11) | Motor hastaliklarin noropsikolojisi |
12) | Yari alan ihmali ve dikkat bozukluklari |
13) | Plastisite ve Rehabilitasyon |
14) | Noropsikolojinin Gelecegi |
15) | Final |
16) | Final |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Okumalar: (1) Kolby, B. & Whishaw, I.O. Fundamentals of Human Neuropsychology. (2) Weekly papers given by the instructor. Önerilen okumalar: (1) Zillmer, E. A., & Spiers, M. V. (2001). Principles of neuropsychology. Wadsworth/Thomson Learning. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersin tamamında ters yüz eğitim formatı kullanılacaktır. Her hafta, öğrencilere çevrimiçi ders atamaları yapılacak ve ders öncesinde ilgili makaleler verilecektir. Öğrencilerden, ders öncesinde bu makaleleri okumaları ve videolarda tartışılan kavramları anlamaları beklenmektedir. Ders sırasında, bu kavramlar ve okumalar, öğrenciler gruplandırılarak tartışılacaktır. Tüm öğrencilerin her derse hazırlıklı gelmeleri, tartışmalara aktif olarak katılmaları, sorular sormaları ve bu sorulara cevap bulmaya çalışmaları beklenmektedir. Öğrenciler zorlandıkları durumlarda istedikleri zaman e-posta yoluyla eğitmenle iletişime geçmekte serbesttirler. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ara sınav – 30% Quiz I & II – %30 Final %40 | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
femirb@mef.edu.tr Tüm derslere katılım zorunludur. 15 dakika geç gelen öğrenciler, o derse kabul edilmeyecektir. Bir sınava katılamama durumunda, öğrenciler kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Kaçırılan sınavlar için telafi sınavı yapılacaktır. Öğrencilerin, üniversite personeline ve diğerlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınav sırasında kopyalama gibi davranışlar tolere edilmeyecek ve YÖK ile üniversite düzenlemelerine göre cezalandırılacaktır. Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Küçük Sınavlar | 2 | 16 | 2 | 36 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 9 | 2 | 11 | |||
Final | 1 | 14 | 14 | ||||
Toplam İş Yükü | 159 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.4 | ||||||
AKTS | 6 |