PSYC 438 Developmental PsychopathologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 438
Ders Adı İngilizce Developmental Psychopathology
Ders Adı Türkçe Gelişimsel Psikopatoloji
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: none Laboratuvar : none Diğer: none
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 156 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Gelişimsel psikopatoloji üzerine literatürü ve bilimsel çalışmaları daha iyi anlamak ve tanımak; ayrıca temel çocukluk bozukluklarını daha iyi anlamak.
Ders Açıklaması Bu dersin amacı, öğrencileri çocukluk çağının temel bozukluklarıyla tanıştırırken psikopatolojiye gelişimsel bir perspektiften bakmaktır. Dersin kapsamı şunları içerecektir: Çocukluk çağı bozukluklarının klinik tanımı ve tanısal özellikleri, gelişimsel yollar (risk faktörleri, dayanıklılık, komorbidite, ilerlemenin doğası, biyoloji ve çevre etkileşimleri), bozukluğun gelişimsel bir gecikme mi yoksa bir sapma mı olduğu, gelişimsel psikopatoloji modelleri, bozukluğun teorik açıklamaları ve patolojilerin incelenmesinin normal gelişim teorisine katkısı.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Literatüre aşinalığı ve anlayışı artırmak
2) Gelişimsel psikopatolojinin bilimsel çalışmalarını değerlendirmek
3) Bilimsel İngilizceyi anlamak ve bunu bilimsel bir şekilde iletmek
4) Yeni araştırma fikirleri geliştirmek
5) Gelişimsel psikopatolojinin modellerini ve teorik açıklamalarını değerlendirmek
6) Çocuklardaki psikolojik bozukluklarının tanısal özelliklerini anlama becerisini artırmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. H Sınav
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. S Derse Katılım
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. S Derse Katılım
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. S Derse Katılım
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. H Sınav,Derse Katılım
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. H Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. H Sınav
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Derse Katılım
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sunum
Hazırlayan ve Tarih SENA CÜRE ACER , December 2023
Ders Koordinatörü İLKSEN BOSTANCI
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. AYŞE BİLGE SELÇUK

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Derse Giriş
2) Özet ve Giriş
3) Psikopatolojinin Biyolojik ve Çevresel Arka Planı
4) Psikopatolojinin Biyolojik ve Çevresel Arka Planı
5) Gelişimsel Psikopatoloji: Bir Perspektif
6) Gelişimsel Psikopatoloji: Bir Sınıflandırma, Değerlendirme ve Müdahale Perspektifi
7) Sınıflandırma, Değerlendirme ve Müdahale
8) Kaygı Bozuklukları
9) Kaygı Bozuklukları, Duygudurum Bozukluklarını Anlama
10) Davranım Bozukluğu
11) Dikkat Eksikliği-Hiperaktivite Bozukluğu
12) Otizm Spektrum Bozuklukları
13) Otizm Spektrum Bozuklukları: Asperger Sendromu
14) Yeme Bozuklukları (Temel Fiziksel ve İlişkili Bozukluklar)
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınavı Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarFonagy, P., Fletcher, J.M., Sharp, C., & Venta, A. (2021). Developmental Psychopathology. John Wiley & Sons Ltd.
Öğretme TeknikleriBu derste, öğretim yöntemlerinden biri olarak tersten öğrenme (flipped learning) kullanılacaktır. Öğrencilere her hafta okuma materyalleri verilecektir. Öğrenciler, her haftanın ders oturumu öncesinde o haftanın kitap bölümünü ve makaleyi okumaları istenecektir. Sınıf tartışmaları, bu okumaların yanı sıra çeşitli videolar üzerinden gerçekleştirilecektir.
Ödev ve Projeleryok
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar Kullanımıyok
Diğer Aktiviteleryok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi acers@mef.edu.tr

Eğitmen’in e-posta adresi: aysebilgeselcuk@gmail.com Tüm derslere katılım zorunludur. Geç gelen veya hazırlıksız gelen öğrenciler o derse alınmayacak ve bu durum sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Sınav soruları, dersler ve sınıf tartışmalarından büyük ölçüde alınacaktır. Öğrenciler, derse 15 dakikadan fazla geç gelenler, sınıfa kabul edilmeyecektir. Öğrencilerin, planlanan bir sınava katılmadıklarında geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmaları gerekmektedir. Ara sınavı kaçıran öğrenciler için telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin, üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı bir şekilde davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de kapsar. Kopya çekme, yalan söyleme ve sahtekarlık gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınavlar sırasında kopya çekme gibi dürüst olmayan davranışlar olarak kabul edilir ve tolere edilmeyecektir. Akademik sahtecilik ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 2 15 30
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü/25 6.2
AKTS 6