Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | |||||
Ders Kodu | PSYC 438 | |||||
Ders Adı İngilizce | Developmental Psychopathology | |||||
Ders Adı Türkçe | Gelişimsel Psikopatoloji | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Bahar | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 156 saat | |||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
PSYC 301 - Child and Adolescent Psychopathology |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Gelişimsel psikopatoloji üzerine literatürü ve bilimsel çalışmaları daha iyi anlamak ve tanımak; ayrıca temel çocukluk bozukluklarını daha iyi anlamak. | |||||
Ders Açıklaması | Bu dersin amacı, öğrencileri çocukluk çağının temel bozukluklarıyla tanıştırırken psikopatolojiye gelişimsel bir perspektiften bakmaktır. Dersin kapsamı şunları içerecektir: Çocukluk çağı bozukluklarının klinik tanımı ve tanısal özellikleri, gelişimsel yollar (risk faktörleri, dayanıklılık, komorbidite, ilerlemenin doğası, biyoloji ve çevre etkileşimleri), bozukluğun gelişimsel bir gecikme mi yoksa bir sapma mı olduğu, gelişimsel psikopatoloji modelleri, bozukluğun teorik açıklamaları ve patolojilerin incelenmesinin normal gelişim teorisine katkısı. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Literatüre aşinalığı ve anlayışı artırmak 2) Gelişimsel psikopatolojinin bilimsel çalışmalarını değerlendirmek 3) Bilimsel İngilizceyi anlamak ve bunu bilimsel bir şekilde iletmek 4) Yeni araştırma fikirleri geliştirmek 5) Gelişimsel psikopatolojinin modellerini ve teorik açıklamalarını değerlendirmek 6) Çocuklardaki psikolojik bozukluklarının tanısal özelliklerini anlama becerisini artırmak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | S | Derse Katılım |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | S | Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | S | Derse Katılım |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Derse Katılım |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Sınav,Derse Katılım |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | H | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Sınav |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Derse Katılım |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sunum |
Hazırlayan ve Tarih | SENA CÜRE ACER , December 2023 |
Ders Koordinatörü | İLKSEN BOSTANCI |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. AYŞE BİLGE SELÇUK |
Hafta | Konu |
1) | Derse Giriş |
2) | Özet ve Giriş |
3) | Psikopatolojinin Biyolojik ve Çevresel Arka Planı |
4) | Psikopatolojinin Biyolojik ve Çevresel Arka Planı |
5) | Gelişimsel Psikopatoloji: Bir Perspektif |
6) | Gelişimsel Psikopatoloji: Bir Sınıflandırma, Değerlendirme ve Müdahale Perspektifi |
7) | Sınıflandırma, Değerlendirme ve Müdahale |
8) | Kaygı Bozuklukları |
9) | Kaygı Bozuklukları, Duygudurum Bozukluklarını Anlama |
10) | Davranım Bozukluğu |
11) | Dikkat Eksikliği-Hiperaktivite Bozukluğu |
12) | Otizm Spektrum Bozuklukları |
13) | Otizm Spektrum Bozuklukları: Asperger Sendromu |
14) | Yeme Bozuklukları (Temel Fiziksel ve İlişkili Bozukluklar) |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Fonagy, P., Fletcher, J.M., Sharp, C., & Venta, A. (2021). Developmental Psychopathology. John Wiley & Sons Ltd. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu derste, öğretim yöntemlerinden biri olarak tersten öğrenme (flipped learning) kullanılacaktır. Öğrencilere her hafta okuma materyalleri verilecektir. Öğrenciler, her haftanın ders oturumu öncesinde o haftanın kitap bölümünü ve makaleyi okumaları istenecektir. Sınıf tartışmaları, bu okumaların yanı sıra çeşitli videolar üzerinden gerçekleştirilecektir. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | yok | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acers@mef.edu.tr Eğitmen’in e-posta adresi: aysebilgeselcuk@gmail.com Tüm derslere katılım zorunludur. Geç gelen veya hazırlıksız gelen öğrenciler o derse alınmayacak ve bu durum sürekli değerlendirme notlarını etkileyecektir. Sınav soruları, dersler ve sınıf tartışmalarından büyük ölçüde alınacaktır. Öğrenciler, derse 15 dakikadan fazla geç gelenler, sınıfa kabul edilmeyecektir. Öğrencilerin, planlanan bir sınava katılmadıklarında geçerli, kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmaları gerekmektedir. Ara sınavı kaçıran öğrenciler için telafi sınavı yapılacaktır. Telafi sınavları, ara sınav veya final sınavından farklı bir formatta olabilir. Öğrencilerin, üniversite personeline ve birbirlerine her zaman saygılı bir şekilde davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve diğerlerinin görüşlerine saygı göstermeyi de kapsar. Kopya çekme, yalan söyleme ve sahtekarlık gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınavlar sırasında kopya çekme gibi dürüst olmayan davranışlar olarak kabul edilir ve tolere edilmeyecektir. Akademik sahtecilik ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 2 | 15 | 30 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Toplam İş Yükü | 156 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.2 | ||||||
AKTS | 6 |