Kamu Hukuku Doktora | |||||
Doktora | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF: 8. Düzey |
School/Faculty/Institute | Graduate School | ||||
Course Code | HUK 663 | ||||
Course Title in English | Public Goods | ||||
Course Title in Turkish | Devlet Malları ve Analizi | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 188 hours per semester | ||||
Number of Credits | 7.5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | PhD Students Only | ||||
Overall Educational Objective | Understands the types of state property and state property, internalizes the ways of obtaining and disposing of state property, evaluates the ways of state property management and control. | ||||
Course Description | The concept and types of state property, public goods and information about the state's private property is given, the legal status of the state property is examined. The ways of acquiring state property qualification; purchasing, expropriation, nationalization issues are examined. Ways of losing state property qualification are examined. The institutions related to the management of state property, the ways of protecting state property and the specification of state property are explained. Inspection of state property, its types and institutions related to inspection are explained. | ||||
Course Description in Turkish | Devlet malı kavramı ve türleri olan kamu malları (sahipsiz mallar, Orta malları, Hizmet malları) ve Devletin Özel mallarına yönelik bilgiler aktarılır, Devlet mallarının hukuksal durumu incelenir. Devlet malı niteliğinin kazanılması yolları olan; satın alma, kamulaştırma, devletleştirme konuları incelenir. Devlet malı niteliğinin kaybedilmesi yolları incelenir. Devlet mallarının yönetimi ile ilgili kuruluşlar ve Devlet mallarının korunması yolları ile devlet mallarının özgülenmesi anlatılır. Devlet mallarının denetimi, türleri ve denetim ile ilgili kuruluşlar anlatılır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Devlet malı ve çeşitlerinin detaylı bilgilerini edinir. 2) Devlet mallarının hukuksal niteliklerinin anlar. 3) Devlet malı niteliğinin kazanılması ve kaybedilmesi yollarını analiz eder. 4) Devlet mallarının yönetimi ve denetimini algılar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | ||||
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | ||||
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | ||||
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | ||||
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | ||||
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | ||||
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | ||||
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | ||||
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | ||||
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | ||||
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | ||||
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | ||||
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | H | Exam,HW,Presentation |
2) | 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | H | Exam,HW,Presentation |
3) | 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | S | Exam,HW,Presentation |
4) | 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | H | Exam,HW,Presentation |
5) | 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | N | |
6) | 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | N | |
7) | 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | S | Exam,HW,Presentation |
8) | 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | N | |
9) | 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | N | |
10) | 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | N | |
11) | 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | N | |
12) | 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | N | |
13) | 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | BİNNUR ÇELİK , January 2024 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Spring |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Devlet malı kavramı ve devlet mallarının türleri |
2) | Devlet mallarının türleri |
3) | Devlet mallarının türleri |
4) | Kamu mallarının hukuksal durumu |
5) | Devletin özel malları üzerindeki hakkın niteliği |
6) | Devlet malı niteliğinin kazanılması |
7) | Devlet malı niteliğinin kazanılması |
8) | Devlet malı niteliğinin kazanılması |
9) | Devlet malı niteliğinin kazanılması |
10) | Devlet malı niteliğinin kaybedilmesi |
11) | Devlet mallarının Yönetilmesi |
12) | Devlet mallarının değerlendirilmesi |
13) | Devlet mallarının özgülenmesi |
14) | Devlet mallarının denetimi |
15) | Dönem Sonu Sınavları |
16) | Dönem Sonu Sınavları |
Required/Recommended Readings | Prof. Dr. Sadık Kırbaş, State Property /Compulsory. Following current articles and laws related to the subjects | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Following the lecturer's presentation of the basic concepts, students will present their research topics in seminar format. | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||||||||
Computer Use | ||||||||||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
binnur.celik@isnet.net.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 3 | 2 | 112 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 32 | 2 | 2 | 36 | ||
Ödevler | 1 | 40 | 40 | ||||
Total Workload | 188 | ||||||
Total Workload/25 | 7.5 | ||||||
ECTS | 7.5 |