Kamu Hukuku Doktora | |||||
Doktora | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF: 8. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | ||||
Ders Kodu | HUK 672 | ||||
Ders Adı İngilizce | Appeal in Criminal Cases | ||||
Ders Adı Türkçe | Ceza Yargılamasında Temyiz Yolu | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar,Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 188 saat | ||||
Ders Kredileri | 7.5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | - | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Doktora Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Ceza yargılamasında son derece incelemesi olan temyiz yolunu öğretmek | ||||
Ders Açıklaması | Temyiz kavramı ve niteliği, temyiz yoluna başvurma hakkı bulunanlar, temyiz davası açma koşulları, Yargıtay’da temyiz yargılamasının yapılması, Yargıtay tarafından temyiz incelemesi sırasında yapılan işlemler ve verilebilecek kararlar, Yargıtay’ın kararından sonra ilk derece ve Bölge Adliye Mahkemesinin durumu incelenecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) İlk derece mahkemeleriyle bölge adliye mahkemelerinin sonkararlarına/hükümlerine karşı gidilen temyiz yasa yolunu öğretmek 2) Yargıtay yargıcının hükmün yargıcı olarak hükmün gerekçesini nasıl denetlediği/incelediği konusunda bilinçlendirmek 3) Yargıtay’ın gerekçelerde disiplini sağlama ve ilk derece/bölge adliye mahkemesi yargıçlarını yetiştirme görevlerini gerekçeli denetimiyle nasıl yerine getirdiğini açıklamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | |||
2) 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |||
3) 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | |||
4) 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | |||
5) 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | |||
6) 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | |||
7) 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | |||
8) 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |||
9) 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |||
10) 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | |||
11) 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |||
12) 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | |||
13) 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | 1. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bu kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin yenilik içeren özgün tanım ve nitelemelere ulaşır. | H | Ödev,Sunum |
2) | 3. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | H | Ödev,Sunum |
3) | 4. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştırır, teşhis eder. | H | Ödev,Sunum |
4) | 2. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerine ait kuram ve uygulamayı, edindiği araştırma ve/veya uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanarak analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle yeni ve özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | S | Ödev,Sunum |
5) | 5. Kuramsal ve uygulamalı bilgilerden hareketle hukuk politikasına ilişkin çözüm önerileri geliştirir. | S | Ödev,Sunum |
6) | 6. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde mevcut bir kavram ya da kurumu yeni bir düşünce, yaklaşım ya da yöntemle değerlendirir ya da yeni bir kavram ya da kurumu özgün bir bakış açısıyla araştıran özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek hukuk kuram ve uygulamasına katkıda bulunur. | S | Ödev,Sunum |
7) | 7. En az bir bilimsel makaleyi hukuk alanına özgü ulusal veya uluslararası hakemli ve/veya saygın dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek hukuk kuram ve uygulamasının gelişimine katkıda bulunur. | S | Ödev,Sunum |
8) | 8. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | S | Ödev,Sunum |
9) | 9. Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | S | Ödev,Sunum |
10) | 10. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | N | |
11) | 11- Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | S | Ödev,Sunum |
12) | 12- Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını yaygınlaştırma ve topluma egemen kılma yolunda faaliyette bulunur. | S | Ödev,Sunum |
13) | 13- Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | S | Ödev,Sunum |
Hazırlayan ve Tarih | ALİ RIZA ÇINAR , February 2024 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. ALİ RIZA ÇINAR |
Hafta | Konu |
1) | Yasa yollarına ilişkin genel bilgiler |
2) | Temyiz yolu hakkında temel bilgiler, temyiz yolunun gelişimi ve temyiz mahkemesinin kuruluşu |
3) | Yasal düzenleme, temyiz yargılamasının konusu, temyiz edilebilen ve edilemeyen kararlar, temyiz nedeni ve çeşitleri |
4) | Temyiz davası açma koşulları |
5) | Temyiz yolunun etkileri, temyiz nedenlerinin belirtilmesi, hükmü veren mahkemenin temyiz koşullarını araştırması, temyiz dilekçesinin tebliği ve tarafların görüşlerinin alınması |
6) | Yargıtay’da temyiz yargılamasının yapılması |
7) | Yargıtay’da temyiz yargılamasının yapılması |
8) | Yargıtay’da temyiz yargılamasının yapılması |
9) | Yargıtay’ın kararlarından sonra ilk derece ve bölge adliye mahkemesinin durumu |
10) | Yargıtay’ın kararlarından sonra ilk derece ve bölge adliye mahkemesinin durumu |
11) | Yargı kararları inceleme |
12) | Yargı kararları inceleme |
13) | Ödev takibi |
14) | Ödev takibi |
15) | Sunum |
16) | Sunum |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ali Rıza ÇINAR, Ceza Yargılamasında Temyiz Yolu Fidan BALCI – Seyithan ÖZTÜRK, Ceza Yargılamasında İstinaf ve Temyiz Mustafa Ruhan ERDEM – Candide ŞENTÜRK, Ceza Muhakemesinde Kanun Yolları Nur CENTEL – Hamide ZAFER, Ceza Muhakemesi Hukuku Feridun YENİSEY – Ayşe NUHOĞLU, Ceza Muhakemesi Hukuku Ders Kitabı Bahri ÖZTÜRK (Editör), Nazari ve Uygulamalı Ceza Muhakemesi Hukuku Ders Kitabı Yener ÜNVER- Hakan HAKERİ, Ceza Muhakemesi Hukuku Veli Özer ÖZBEK – Koray DOĞAN – Pınar BACAKSIZ, Türk Ceza Muhakemesi Hukuku Doğan SOYASLAN, Ceza Muhakemesi Hukuku Nevzat TOROSLU – Metin FEYZİOĞLU, Ceza Muhakemesi Hukuku Cumhur ŞAHİN – Neslihan GÖKTÜRK, Ceza Muhakemesi Hukuku – I Cumhur ŞAHİN – Neslihan GÖKTÜRK, Ceza Muhakemesi Hukuku – II *Tüm kitapların son baskıları önerilmektedir. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders anlatımı, karar inceleme, ödev hazırlama ve sunum | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
cinarr@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 4 | 3 | 2 | 126 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 30 | 2 | 32 | |||
Ödevler | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 188 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 7.5 | ||||||
AKTS | 7.5 |