Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
School/Faculty/Institute | Faculty of Law | |||||||||||
Course Code | LAW 336 | |||||||||||
Course Title in English | Environmental Law | |||||||||||
Course Title in Turkish | Çevre Hukuku | |||||||||||
Language of Instruction | EN | |||||||||||
Type of Course | Lecture | |||||||||||
Level of Course | Intermediate | |||||||||||
Semester | Fall | |||||||||||
Contact Hours per Week |
|
|||||||||||
Estimated Student Workload | 98 hours per semester | |||||||||||
Number of Credits | 4 ECTS | |||||||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||||||||
Pre-requisites | None | |||||||||||
Expected Prior Knowledge | The student is expected to have knowledge of the basic concepts of criminal law, administrative law, law of obligations and international law. | |||||||||||
Co-requisites | None | |||||||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||||||||
Overall Educational Objective | To gain awareness concerning environmental issues, policies and law. | |||||||||||
Course Description | Students will learn the general principles of environmental law and how the environment is protected by local and international regulations. Students will understand the current problems in the field of environmental law and policy and will discuss cases in areas such as pollution, water law, endangered species, toxic substances, environmental impact analyses, environmental risk and climate change. | |||||||||||
Course Description in Turkish | Öğrenciler çevre hukukunun temel ilkelerini ve çevrenin ulusal ve uluslararası düzenlemelerle nasıl korunduğunu öğreneceklerdir. Öğrenciler çevre hukuku ve politikaları alanında güncel problemleri anlayacak ve çevre kirliliği, su hukuku, nesli tükenen türler, zehirli maddeler, çevre etki analizi, çevresel risk ve iklim değişimi konularında davalar üzerinde tartışmalar yapacaklardır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Hukukun temel ilke ve teorilerini, hukuki metodolojiyi ve yorumlama yöntemlerini tanıma ve uygulama becerisi. 2) Güncel gelişmeleri ve mevzuat değişikliklerini takip etme, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi. 3) Hukuki kaynakları bulma ve kullanma becerisi; güncel mevzuat değişikliklerini, hukuk bilimini ve mahkeme kararlarını takip edebilme ve değerlendirebilme. 4) Yasal bilgileri değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri içselleştirebilme becerisi. 5) Hukuki meseleleri hukukun genel ilkeleri, de lege feranda ve de lege lata açısından tanıma, inceleme ve çözme becerisi; hukukun hem ulusal hem de uluslararası yönlerini dikkate alma ve karar verirken kişisel kanaatin önemini kabul etme. 6) Hukuki uyuşmazlıkları, mevzuatı, mahkeme kararlarını ve hukuk bilimindeki farklı görüşleri eleştirel bir yaklaşımla analiz edebilme; kendi görüşlerini oluşturabilme; hukuki boşlukları tespit edebilme ve alternatif çözümler önerebilme becerisi. 7) Hukukun farklı alanlarına ilişkin sorunları anlama becerisi; hukuki uygulamalardan kaynaklanan karmaşık sorunları tanımlama ve çözüm önerileri getirme becerisi. 8) Sosyal sorumluluk sahibi bir birey olarak hukuki proje ve faaliyetlere katılma ve bunları organize etme becerisi; hukuki bilgi ve becerisini etkin bir şekilde kullanabilme (kamu veya özel sektörde). 9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme; hukuk alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde kullanabilme. 10) Yaşam boyu öğrenme kavramına olumlu bir yaklaşımın benimsenmesi. 11) Toplumun gelişimini, evrimini ve sorunlarını anlama ve bu sorunların çözümüne hukuki yöntemlerle katkıda bulunma becerisi. 12) Ulusal ve uluslararası düzeyde hukukun yapısını, organizasyonunu ve işleyişini anlama becerisi; bunların geliştirilmesine katkıda bulunma. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | S | Exam |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Exam |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | Exam |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Exam |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Exam |
Prepared by and Date | HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ , January 2024 |
Course Coordinator | HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ |
Hafta | Konu |
1) | Giriş - Tarihsel Perspektif ve Çevre Sorunlarına İlişkin Farkındalık |
2) | Çevre Hukukunun Genel İlkeleri |
3) | Mülkiyet Hakları ve Çevre |
4) | Polis Yetkileri ve Çevrenin Korunması |
5) | İnsan Hakları ve Çevre |
6) | Çevresel Etki Analizi |
7) | Risk Değerlendirmesi ve İhtiyatlılık İlkesi |
8) | Ara Sınavlar |
9) | Kirlilik Kontrolü: Su Kirliliği |
10) | Kirlilik Kontrolü: Hava Kirliliği |
11) | İklim Değişikliği ve Regülasyon |
12) | Çevre Hukuku Alanındaki Uluslararası Anlaşmalar |
13) | Sunumlar |
14) | Sunumlar |
15) | Final sınav dönemi |
16) | Final sınav dönemi |
Required/Recommended Readings | Techera, E.- Lindley, J.- Scott, K. N.- Telesetsky, A, Routledge Handbook of International Environmental Law, Routledge, 2020. Zeben, J. v. - Rowell, A., A Guide to EU Environmental Law, UCP, 2020. Hedemann-Robinson, M., Enforcement of International Environmental Law, Routledge, 2018. Farber, D.- Carlson, A.- Boyd, W., Farber, Carlson, and Boyd's Cases and Materials on Environmental Law, 10th Edition, West Academic Publishing, 2019. Coyle, S.- Morrow, K., The Philosophical Foundations of Environmental Law, Hart Publishing, 2004. (Other reading materials and cases will be provided before the classes.) | ||||||||||||
Teaching Methods | MOOC based flipped learning, lectures, case studies, teamwork, discussions. | ||||||||||||
Homework and Projects | Presentation 1, Presentation 2 | ||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | Participation (coursera/class) | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
ensaris@mef.edu.tr Office: MEF University Building, 5th Floor, Room 560 Tel: 0-212-395 3621 E-mail: ensaris@mef.edu.tr Office Hours: By appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Ödevler | 4 | 5 | 2 | 28 | |||
Total Workload | 98 | ||||||
Total Workload/25 | 3.9 | ||||||
ECTS | 4 |