Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | EE 483 | ||||
Ders Adı İngilizce | Embedded System Applications | ||||
Ders Adı Türkçe | Gömülü Sistem Uygulamaları | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 150 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
EE 212 - Electrical and Electronic Circuits | EE 308 - EE Engineering Design Studio |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yok | ||||
Genel Eğitim Hedefi | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders ile öğrencilere bir mikroişlemci ve C programlama vasıtası ile günümüz sayısal algılayıcılarında kullanılan seri haberleşme protokolleri (UART, I2C, SPI) anlatılmaktadır. Ayrıca veri föyü inceleme ve yorumlama da ders hedefleri arasındadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) pratik bir gömülü sistem uygulamasında I/O pinlerinin sayısını ve türlerini belirler, 2) temel bir gömülü sistem arayüzü tasarlar ve programlar, 3) iletişim protokollerini RS232, I2C ve SPI açısından gerekli tel sayısı, dalga formları ve veri hızı bakımından ayırt eder, 4) PC ile iletişim kurabilen bir gömülü sistem için uygun kodlar geliştirir, 5) bir sensörün veri ve kontrol kayıtlarını teknik veri sayfasını kullanarak inceler ve anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Hazırlayan ve Tarih | GÜRAY GÜRKAN , |
Ders Koordinatörü | TUBA AYHAN |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi GÜRAY GÜRKAN |
Hafta | Konu |
1) | Mikroişlemcilere Giriş; Sinyal Türlerinin Gözden Geçirilmesi, Osiloskop ve Fonksiyon Jeneratörü Kullanımı, |
2) | Arduino'ya Giriş; Tarihçe, Kart Yerleşimi ve “Blink” Kodunun İncelenmesi, |
3) | Fonksiyon Bildirimleri, Girdi Argümanları ve Değişken Tipi Seçimi, |
4) | Dijital Giriş ve Çıkış Kullanımı, |
5) | Analog Girdilerin Kullanımı. ADC Modülü, |
6) | PWM Modülünün Kullanımı: analogWrite() Fonksiyonu ve Zamanlayıcı Detayları, |
7) | UART Modülünün Kullanımı. Osiloskop ile RS232 Dalga Formu Doğrulaması, |
8) | LCD Kütüphanesi Kullanarak LCD Menü Tasarımı, |
9) | I2C Modülünün Kullanımı. I2C Protokol Detayları. Wire Kütüphanesi ve Dalga Formu Doğrulaması, |
10) | Dijital Manyetometre Kullanımı: Veri Sayfasının İncelenmesi ve Kodlama, |
11) | Dijital İvmeölçer Kullanımı: Veri Sayfasının İncelenmesi ve Kodlama, |
12) | SPI Modülünün Kullanımı. SPI Protokol Detayları. SPI Kütüphanesi ve Dalga Formu Doğrulaması, |
13) | SPI Arayüzü ile Yüksek Çözünürlüklü ADC Modülünün Kullanımı. Emüle Edilmiş EEPROM Kullanımı, |
14) | Adım Motoru İncelemesi, Dijital Kontrol ile Bir Adım Motorunu Sürmek, |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi, |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi. |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | ||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | ||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | ||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | ||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | ||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | ||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
|
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 4 | 84 | |||
Proje | 1 | 20 | 2 | 2 | 24 | ||
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 1 | 1 | 8 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 2 | 34 | |||
Toplam İş Yükü | 150 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.0 | ||||||
AKTS | 6 |