IE 438 Inventory Management and ControlMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code IE 438
Course Title in English Inventory Management and Control
Course Title in Turkish Envanter Yönetimi ve Kontrol
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 148 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MATH 227 - Probability and Statistics for Engineering I
Expected Prior Knowledge Prior knowledge of basic concepts of probability is expected
Co-requisites None
Registration Restrictions Undergraduate students
Overall Educational Objective To acquire knowledge on planning material flow in logistics, supply chain or production and distribution systems.
Course Description In this course you will find insightful discussions about the role of inventory in organizations and core concepts of inventory management. This course gives detailed explanations about fundamental inventory control procedures and their usage. The course will also cover recent developments such as supply chain inventory management, and it will be concluded by discussions about implementation and organizational aspects of inventory management. You may use the knowledge of this course in a profession related to planning material flow in logistics, supply chain or production and distribution systems. The aim of this course is to introduce important risk concepts and then to teach quantitative risk analysis and control techniques by engineering, economic, environmental and security aspects and to emphasize their role in decision support systems.
Course Description in Turkish Bu derste, firmalarda envanterin rolü ve envanter yönetiminin temel kavramları hakkında yaratıcı tartışmalar bulacaksınız. Bu ders, temel envanter kontrol prosedürleri ve bunların kullanımı hakkında ayrıntılı bilgi sunar. Ders aynı zamanda tedarik zinciri envanter yönetimi gibi son gelişmeleri de içerecek ve envanter yönetiminin uygulanması ve organizasyonel yönleri hakkında tartışmalar da içermektedir. Bu dersin bilgisini lojistik, tedarik zinciri veya üretim ve dağıtım sistemlerinde malzeme akışının planlanması ile ilgili alanlarda kullanabilirsiniz.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) understand and explain the inventory management concepts and their relations;
2) develop analytical models that can be used to optimize inventory systems;
3) apply inventory theory to real-life cases.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date UTKU KOÇ , December 2023
Course Coordinator TUBA AYHAN
Semester Spring
Name of Instructor Doç. Dr. BARIŞ SELÇUK

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş, Çerçeve ve Kavramlar
2) Öngörme
3) Ekonomik Sipariş Miktarı (EOQ) ve uzantıları
4) Ekonomik Sipariş Miktarı (EOQ) ve uzantıları
5) Stok Kontrol Politikaları
6) Stok Kontrol Politikaları
7) Stok Kontrol Politikaları
8) Gazeteci Modeli
9) Tedarik Zinciri Stok Yönetimi
10) Tedarik Zinciri Stok Yönetimi
11) Tedarik Zinciri Stok Yönetimi
12) Uygulama ve Organizasyonel Açıdan
13) Uygulama ve Organizasyonel Açıdan
14) Gözden Geçirme ve Sonuç
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsRequired: Lecture Notes and in-class material Recommended: ● Donald Waters, “Inventory Control and Management”, John Wiley and Sons. ● Edward A. Silver, David F. Pyke and Rein Peterson, “Inventory Management and Production Planning and Scheduling”, John Wiley and Sons. ● Nicolas Vandeput, “Inventory Optimization: Models and Simulations”, De Gruyter
Teaching MethodsFlipped Classroom
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer UseStudents are expected to use computer programs for the course project.
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 2 % 50
Final 1 % 35
TOTAL % 100
Course Administration selcukb@mef.edu.tr

Course Instructor: Assoc. Prof. Barış Selçuk, email: .., office: TBA Course Teaching Assistant: TBA Lecture time and place: TBA / Office hours: TBA Pre-lecture videos: Attendance/participation: According to YÖK regulations, students are required to attend at least 70% of the lectures. Students are expected to prepare for the lecture via pre-lecture videos and reading materials and attend the lectures. Formal use of e-mails: The course instructor assumes that any information sent through email will be received in 24 hours, unless a system problem occurs. Project: A term project will be assigned. Missing the midterm exam: Students missing the midterm exam should get a valid official document to prove their excuse. Missing a final: Faculty regulations. Inappropriate conduct, academic dishonesty and plagiarism are subject to YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Proje 1 20 2 22
Ara Sınavlar 2 15 2 34
Final 1 20 2 22
Total Workload 148
Total Workload/25 5.9
ECTS 6