MGMT 533 Customer Experience ManagementMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme (İngilizce) (Tezsiz)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu MGMT 533
Ders Adı İngilizce Customer Experience Management
Ders Adı Türkçe Müşteri Deneyimi Yönetimi
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 133 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları sadece YL öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Müşteri deneyimi yönetiminin temellerini, kuruluşların müşteri deneyimini rekabet avantajı olarak nasıl kullandığını anlamayı öğrenmek ve müşteri deneyimi metodolojileri ve araçlarını kullanarak bir deneyim tasarlama becerisi kazanmak.
Ders Açıklaması Bu dersin amacı, öğrencilerin özellikle uygulama tarafıyla müşteri deneyimi yönetimini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrenciler müşteri deneyimi yönetimi çerçevesini, müşteri araştırma yöntemlerini, müşteri odaklı kültür yaratma aksiyonlarını, müşteri deneyimi ölçümünü ve deneyim tasarımı adımlarını keşfedeceklerdir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Müşteri deneyimi zihniyetini kullanmak
2) Müşterinin sesini dinlemek ve dinlemelere dayalı içgörüler oluşturmak
3) Bir müşteri yolculuk haritası tasarlamak ve iyileştirme alanlarını tespit etmek
4) Müşteri odaklı kültür projeleri geliştirmek
5) Şikayet yönetimi süreçlerine liderlik etmek
6) Müşteri deneyimini iyileştirmek için veri analizi yapmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) S Sunum
2) S Sunum
3) H Sınav
4) S Sunum
5) S Sunum
6) S Sunum
7) S Sunum
8) H Sınav
9) S Derse Katılım
Hazırlayan ve Tarih GÖKHAN KARA , October 2024
Ders Koordinatörü BÜŞRA AYAN
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. GÖKHAN KARA

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Müşteri Deneyimi Yönetimine Giriş
2) Müşteri Deneyimi Stratejisi ve Program Yönetimi
3) Müşteri Odaklı Kültür Yaratmak
4) Müşterileri ve İçgörüleri Anlamak
5) Kanal yönetimi
6) Müşteri Odaklı Tasarım
7) Duygusal Deneyim
8) Ara Sınav
9) Şikayet Yönetimi
10) Müşteri Deneyimi Ölçümü
11) Müşteri Yolculuğu Haritası Raporları Tartışmaları
12) Müşteri Analitiği, Veri ve Dijitalleştirme
13) Müşteri Deneyiminin Geleceği
14) Proje Sunumları
15) Dönem Sonu Proje Dönemi
16) Dönem Sonu Proje Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarManning, H. ; Bodine, K. (2012). Outside In: The Power of Putting Customers at the Center of Your Business. New Harvest: Boston Michelli, J. A. (2008). The New Gold Standard: 5 Leadership Principles for Creating a Legendary Customer Experience Courtesy of Ritz-Carlton Company. Mc Graw Hill. Hsieh, T. (2010). Delivering Happiness: A Path to Profits, Passion and Purpose. Harper Collins Publishers
Öğretme TeknikleriSunumlar, alıştırmalar, videolar, gerçek hayattan vakalar, tartışmalar ve konuk konuşmacılar gibi çeşitli yöntemler kullanılacaktır. Ayrıca öğrenciler pratik zorlukları ve çözümleri görmek için seçilen çevrimiçi web seminerlerine katılacaklardır.
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Ödev 1 % 15
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Rapor Teslimi 1 % 20
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karadagh@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır;  Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 3 9 2 33
Ara Sınavlar 2 6 2 16
Toplam İş Yükü 133
Toplam İş Yükü/25 5.3
AKTS 5