ITC 537 Business IntelligenceMEF ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Teknolojileri (İngilizce) (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Bilişim Teknolojileri (İngilizce) (Tezli)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 2 Kredi Sayısı: 120 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu ITC 537
Ders Adı İngilizce Business Intelligence
Ders Adı Türkçe İş Zekası
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 187 saat
Ders Kredileri 7.5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Ders kodları olmayan konu alanları
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Yüksek Lisans Programları
Genel Eğitim Hedefi Toplu veriler kullanılarak iş zekasının nasıl oluşturulacağını öğrenmek ve uygulamak.
Ders Açıklaması Bu dersin amacı, öğrencilere toplu verileri kullanarak nasıl öngörü elde edeceklerini anlamalarını sağlamaktır. Sorgulama, veri ambarı tasarımı, şemaları anlama, raporlama katmanı, veri madenciliği ve veri görselleştirme tamamlanacak ve uçtan uca çözümle ilgili bilgiler aktarılacaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Identify, formulate, and solve business intelligence problems by applying principles of engineering as well as science and mathematics
2) Laboratuvar raporları ve proje sunumları aracılığıyla çeşitli hedef kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurmak
3) Mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamlardaki etkisini göz önünde bulundurarak, doğrudan yapay zeka ve ilgili teknolojilerle ilgili mühendislik durumlarında etik ve mesleki sorumlulukları tanımak
4) Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkin bir şekilde çalışmak
5) İş zekası ile ilgili verilen vakalar için sonuçlar çıkarmak için uygun deneyler geliştirmek ve yürütmek, verileri analiz etmek ve yorumlamak ve mühendislik muhakemesini kullanmak
6) Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak iş zekası ve veri madenciliği alanındaki güncel konu ve yöntemleri edinmek ve uygulamak
7) Tam döngülü bir iş zekası ve veri madenciliği uygulaması geliştirmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) N
2) N
3) N
4) N
5) N
6) N
7) N
8) N
9) N
10) N
Hazırlayan ve Tarih ,
Ders Koordinatörü TUNA ÇAKAR
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. SERCAN AKKAŞ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) İş Zekasına Giriş
2) Veri Depolama
3) RDBMS Kavramları I
4) RDBMS Kavramları II
5) Boyutların Modellenmesi ve Toplamaların Oluşturulması
6) Veri Ambarı Tasarlama
7) Veri Madenciliğine Giriş
8) Denetimsiz Yöntemler
9) Denetimli Yöntemler
10) Yarı Denetimli Yöntemler
11) Veri setinin hazırlanması
12) Gerçek hayattaki BI ve veri madenciliği uygulamaları
13) Proje Sunumları
14) Proje Sunumları
15) Proje/Sunum Dönemi
16) Proje/sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar1. Business Intelligence, Analytics, and Data Science: A Managerial Perspective, 4th edition, ISBN 978-0-13-463328-2, by Ramesh Sharda, Dursun Delen, and Efraim Turban, Pearson Education,2018 2. Data Mining: Practical Machine Learning Tools and Techniques (Morgan Kaufmann Series in Data Management Systems) 4th Edition, Ian H. Witten, Eibe Frank, Mark A. Hall, Christopher J. Pal
Öğretme TeknikleriFlipped sınıf. Öğrenciler ödevler için bireysel olarak çalışırlar.
Ödev ve ProjelerÖdev ve proje
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıGerekli
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Projeler 1 % 50
Final 1 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Proje 6 10 1 66
Final 1 20 2 1 23
Toplam İş Yükü 187
Toplam İş Yükü/25 7.5
AKTS 7.5