MBA 532 Dijital Dönüşüm ve İnovasyon YönetimiMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme (Tezsiz)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu MBA 532
Ders Adı İngilizce Digital Transformation and Innovation Management
Ders Adı Türkçe Dijital Dönüşüm ve İnovasyon Yönetimi
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 133 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi yoktur
Kayıt Kısıtlamaları sadece YL öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Teknoloji temelli ve yenilikçi bakış açısı ve yönetim becerisi kazanmak, işletmelerde değer yaratacak dijital dönüşüm ve inovasyon yönetimi projelerinde liderlik yapma potansiyelini geliştirmek.
Ders Açıklaması Rekabet avantajı elde etme yollarının hızla değiştiği ve rekabet avantajını elde tutma süresinin giderek kısaldığı günümüz dünyasında, şirketlerin teknolojik bilginin değişim hızıyla uyumlanarak dijital dönüşüm ve inovasyon yönetimi konularına liderlik edebilmeleri büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda derste öncelikle dijital dönüşüm ve inovasyon yönetimi hakkında temel bilgiler verilecektir. Akabinde, dijital dönüşüm ve inovasyon yönetiminin tarihsel gelişimi, bu kavramların çıkışını tetikleyen teknolojik gelişmeler ve toplumsal değişimlere odaklanılacaktır. Dersin içeriğinde gelişen teknolojiler ve trendler ile birlikte, en güncel ve inovatif problem çözme tekniklerden biri olan tasarım düşüncesi ve dijital dönüşüm ve inovasyon yönetiminin farklı sektörlerdeki uygulamaları da yer alacaktır. Dijital dönüşüm ve inovasyon yönetiminin sürdürülebilirlik üzerindeki etkileri ve işletmelerde dijital dönüşüm ve inovasyon yönetimi konularında yöneticilerin nasıl liderlik yapabilecekleri konuları da dönem boyunca işlenecek konular arasındadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) dijital dönüşüm ve inovasyon yönetimi ile bağlantılı konular hakkında pratik ve genel bir bakış açısına sahip olmak
2) dijital dönüşüm ve inovasyon yönetiminin farklı sektörlerdeki etkilerini çeşitli vakalar ile ayrıştırabilmek
3) dijital dönüşümün oluşmasını sağlayan teknolojik gelişmelerin ve toplumsal değişimlerin mekanizmalarını anlamak
4) çalışanların ve liderlerin işletmelerdeki inovasyon ile ilgili rollerine ilişkin eleştirel bir kavrayış edinmek
5) dijital dönüşüm ve inovasyon ile rekabet avantajı ve sürdürülebilirlik bağlantısını kurabilmek
6) tasarım odaklı düşünme becerisini edinmenin, işletmelerde yürütülen dijital dönüşüm ve inovasyon yönetimi odaklı projelerdeki liderlik özelliklerine yapacağı katkıyı anlamak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) S Proje
2) S Proje
3) H Proje
4) S Proje
5) S Proje
6) S Proje
7) S Proje
8) H Proje
9) H Proje
Hazırlayan ve Tarih DERYA ÇELİK ,
Ders Koordinatörü BÜŞRA AYAN
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. DERYA ÇELİK

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş, Dijital Dönüşüme Genel Bakış, Kavramlar ve Tanımlar
2) Dijital Dönüşümün Boyutları ve Bileşenleri, Endüstri 4.0/ Endüstri 5.0
3) Dijital Dönüşüm Teknolojileri ve Akıllı Üretim Sistemleri
4) Dijital Stratejiler: Dijital Dönüşüme Hazırlık Süreci ve Yol Haritasının Oluşturulması
5) Dijital Dönüşüm Uygulama Alanları-Neler Dijitalleşti?
6) Dijital Dönüşümde Nerdeyiz?/ Dijitalin Geleceği / Fırsatlar ve Zorluklar
7) Ara Dönem Sunumları
8) Tasarım Düşüncesi (Design Thinking)
9) İnovasyona Genel Bakış, Kavramlar ve Tanımlar
10) İnovosyon Türleri, Süreçleri, Modelleri ve Stratejileri
11) İnovasyon Uygulama Örnekleri - İnovasyonun Stratejik Önemi, Standartlar
12) Açık İnovasyon/Dijital Ekosistemler ve Platformlar
13) Sürdürülebilirlik/ Dijital Dönüşüm, İnovasyon ve Sürdürülebilirlik İlişkisi
14) Dijital Dönüşüm ve İnovasyona Liderlik Etmek Örgütsel Gereklilikler
15) Dönem Sonu Projesi
16) Dönem Sonu Projesi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalarilan edilecektir
Öğretme Teknikleriters yüz eğitim
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 20
Projeler 1 % 40
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır;  Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 1 8 2 10
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 13 2 15
Toplam İş Yükü 133
Toplam İş Yükü/25 5.3
AKTS 5