Hukuk | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | HUK 312 | ||||
Ders Adı İngilizce | Law of Civil Procedure II | ||||
Ders Adı Türkçe | Medeni Usul Hukuku II | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 62 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Medeni Hukuk, Borçlar Hukuku | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | İlk derece mahkemelerinde yargılamanın tüm aşamaları anlatılarak, hükmün maddi ve şekli anlamda kesinleşmesi hakkında bilgi verilmesi | ||||
Ders Açıklaması | Yargılamanın aşamaları olan dilekçelerin değişimi, ön inceleme, tahkikat, sözlü yargılama ve hüküm aşamaları anlatılarak, hükmün verilmesinden sonra kanun yolların hakkında da bilgi verilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Dilekçelerin değişimi aşamasında tarafların mahkemeye sunabileceği dilekçeler ve içeriklerini bilir. 2) Ön inceleme aşaması ve sonraki aşama olan tahkikat aşamalarında yapılması gerekenleri anlar. 3) Kesin ve takdiri delillerin neler olduğunu bilerek, ispat hukuku kurallarını yorumlar ve tartışır. 4) İlk derece mahkemesinin verdiği hüküm ve bu hükme karşı kanun yollarının neler olduğunu kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Sınav |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | H | Sınav |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Sınav |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Sınav |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Hazırlayan ve Tarih | ÇİĞDEM YAZICI , January 2024 |
Ders Koordinatörü | ÇİĞDEM YAZICI |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. ÇİĞDEM YAZICI |
Hafta | Konu |
1) | Cevaba cevap ve ikinci cevap dilekçeleri,İddianın ve Savunmanın Değiştirilmesi ve Genişletilmesi Yasağı, |
2) | Ön İnceleme |
3) | Tahkikat - İsticvap – Duruşmalar |
4) | Ön sorun - Islah - Dava Konusunun Devri |
5) | İspat [İspatın Konusu; İspatın Gerekli Olmadığı Haller; İspat Yükü; Delil İkame (Gösterme) Yükü; İddia Yükü; Somutlaştırma Yükü; İspat Ölçüsü; İspat Türleri; Senet (Kavram; Senet Çeşitleri; Senetlerin Mahkemeye Verilmesi (İbrazı) Zorunluluğu; Senetle İspat Zorunluluğu] |
6) | Yemin (Taraf Yemini; Hâkim Teklif Ettiği Yemin) - Bilirkişi (Niteliği; Bilirkişiye Başvurulacak Haller; Bilirkişi Atanması ve Bilirkişilik Yapma; Bilirkişinin Reddi; Bilirkişi İncelemesi ve Rapor; Bilirkişi Raporlarının Delil Olarak Değeri, Bilirkişinin Sorumluluğu; Özel Bilirkişi (ya da Taraf Bilirkişisi Kavramı) |
7) | Tanık (Tanıklık Yapma Mecburiyeti; Tanıklıktan Çekinme Halleri; Tanık Gösterilmesi; Tanıkların Dinlenmesi; Tanığın İfadesinin Değerlendirilmesi) |
8) | -Keşif, Hüküm |
9) | Davaya Son Veren Taraf İşlemleri – Basit Yargılama Usulü Yargılama Giderleri |
10) | Kanun Yolları (Kanun Yollarının Sınıflandırılması; Kanun Yolundan Feragat; Aleyhe Bozma Yasağı; Kanun Yolunun Konusu) |
11) | İstinaf (İstinaf Yoluna Başvurulabilen Kararlar, İstinaf Dilekçesi, Ön İnceleme, İnceleme, Karar) |
12) | Temyiz (Temyiz Edilebilen Kararlar; Temyiz Sebepleri; Temyiz Yoluna Başvurabilecek Olanlar; Temyiz Süresi; Temyiz Talebi; Temyiz İncelemesi ve Sonunda Verilen Karar) |
13) | Yargılamanın Yenilenmesi (Yargılamanın Yenilenmesi Sebepleri; Yargılamanın Yenilenmesi Usûlü) |
14) | Geçici Hukuki Koruma Önlemleri (İhtiyati Tedbir, Delil Tespiti ve Diğer Geçici Korumalar) |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Hakan Pekcanıtez/Oğuz Atalay/Muhammet Özekes, Medeni Usûl Hukuku, Ders Kitabı, On İki Levha Yayınları (son bası)-Zorunlu Hakan Pekcanıtez/Hülya Taş Korkmaz/Nedim Meriç, Hukuk Muhakemeleri Kanunu, On İki Levha Yayınları (son bası). İsteğe bağlı, başka yazarların derlerdiği Hukuk Muhakemeleri Kanunu metni de kullanabilir. Hakan Pekcanıtez/Muhammet Özekes/Mine Akkan, Medeni Usûl Hukuku Pratik Çalışmaları, On İki Levha Yayınları (son bası). İsteğe bağlı | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Sözlü anlatım, pratik çalışmalar, Yargıtay kararlarının değerlendirilmesi. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
yazicic@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Final | 1 | 12 | 1 | 13 | |||
Toplam İş Yükü | 62 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 2.5 | ||||||
AKTS | 4 |