ME 305 Machine Design IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu ME 305
Ders Adı İngilizce Machine Design I
Ders Adı Türkçe Makina Tasarımı I
Öğretim Dili EN
Ders Türü Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 161 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ME 102 - Computer Aided Technical Drawing
STM 203 - Strength of Materials
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Mühendislik malzemeleri ve malzeme mukavemeti temelleri konusunda ön bilgi sahibi olunması gerekmektedir.
Kayıt Kısıtlamaları Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Makine elemanlarının makine mühendisliği tasarımında nasıl kullanılacağını öğrenmeyi hedefler.
Ders Açıklaması Bu derste konstrüksiyon faaliyeti ve bu faaliyet içinde makina elemanları bilgisinin önemi anlatılmaktadır. Kapsanan konular: Makina elemanlarının hesap, şekillendirme ve kullanım esasları. Kaynak, lehim, yapıştırma, perçin bağlantıları, mil-göbek bağlantıları, cıvata bağlantıları ve vida mekanizmaları, pimler, pernolar, yaylar, miller ve akslar, kavramalar, yağlar ve yağlama teorisi, kaymalı ve rulmanlı yataklar. Hız-moment dönüşüm mekanizmalarının esasları, dişli çark geometrisi. Düz, helisel, konik, spiral dişliler ve sonsuz vida mekanizmaları. Kayış-kasnak ve zincir mekanizmaları.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Üç boyutlu çeşitli yüklere maruz kalan makine elemanlarında ve yapılarda yükleri, gerilmeyi ve gerinimi formüle eder ve gerekli analizleri yapar;
2) Makina eleman ve yapıların tasarımında emniyet faktörlerini ve çok boyutlu hasar kriterlerini kullanır;
3) Vida, civata, kaynaklı ve perçinli yapısal sistemler için tasarım kriterlerini ve standartlarını uygular ve analiz eder;
4) Çeşitli makina elemanları ve güç iletim millerinin analizlerini yapar;
5) Çeşitli 3 boyutlu yüklere maruz kalan farklı mekanik tasarımlar için uygun yuvarlanan temaslı rulmanların seçimini yapar ve analiz eder;
6) Makine bileşenlerinin analizinde, tasarımında ve/veya seçiminde bilgisayar destekli teknikleri uygular;
7) Çeşitli bileşenlerin tasarımında, tasarım kitaplarını ve veri sayfalarını kullanır;
8) Mekanik tasarım analizinde kullanılacak malzemelerin mekanik özelliklerini ölçer;
9) Gerçek hayattaki bir makinenin parçasını grup etkinliğinde tasarlar, analiz eder, üretir ve test eder;
10) Tasarlanan mekanik mekanizmaları final projesi olarak sunar.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Ödev,Proje
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi H Sınav,Ödev
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi S Sunum
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi H Derse Katılım
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi S Ödev
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi S Ödev,Proje
Hazırlayan ve Tarih ALİ ÇINAR , May 2018
Ders Koordinatörü ALİ ÇINAR
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi MOSTAFA KHALIL ABDOU SALEH

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Makine Mühendisliği Tasarımına Giriş
2) Malzeme Özelliklerine Giriş, Yük ve Gerilim Analilzeri
3) Static failure theories, Fatigue, stress concentration.
4) Statik kırılma teorileri, Yorulma ve gerilme yoğunlaşması.
5) Mil ve akslar
6) Geçici Bağlantılar (Cıvatalı bağlantılar, Güç vidaları, Anahtarlar, pimler, tutucu halkalar)
7) Geçici Bağlantılar (Cıvatalı bağlantılar, Güç vidaları, Anahtarlar, pimler, tutucu halkalar)
8) Kalıcı Bağlantılar (Perçinli Bağlantılar, Kaynaklı Bağlantılar)
9) Mekanik Yayların Tasarımı
10) Proje ve deney
11) Yuvarlanan Temaslı Rulmanlar
12) Yuvarlanan Temaslı Rulmanlar
13) Triboloji, Yağlama ve Yataklı Rulmanlar
14) Proje ve deney
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar• Richard G. Budynas, J. Keith Nisbett, Shigley's, Makine Mühendisliğinde Tasarım, McGraw-Hill Education Pub., 2015. • Ders notları ve Videolar
Öğretme TeknikleriTers Yüz Edilmiş Eğitim
Ödev ve Projeleryok
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar Kullanımıyok
Diğer Aktiviteleryok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 5 % 15
Ödev 6 % 20
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 25
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi salehm@mef.edu.tr
558
Katılım kuralları: Sınıf içi uygulama, final notunun %20'sini oluşturur. Sınav kaçırma: Mazeret belgelerinin uygun şekilde sunulması koşuluyla, öğrencinin kaçırdığı her sınav, diğer tüm sınavların ortalaması alınarak notlandırılır. Telafi verilmez. Ara sınav kaçırma: Mazeret belgelerinin uygun şekilde sunulması koşuluyla, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav, final sınavı notu olarak değerlendirilir. Telafi verilmez. Final kaçırma: Fakülte yönetmelikleri. Uygun sınıf davranışı hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmeliği İntihal hakkında açıklama: YÖK Yönetmeliği (http://www.mef.edu.tr/icerikler/files/lisans_onlisans_yonetmelik%20(1.pdf)

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1.5 91
Proje 1 15 2 17
Ödevler 11 2 22
Küçük Sınavlar 2 1 0.5 3
Ara Sınavlar 1 12 2 14
Final 1 12 2 14
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü/25 6.4
AKTS 6