ME 403 Mechanical Engineering Laboratory MEF ÜniversitesiAkademik Programlar Makine MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Makine Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu ME 403
Ders Adı İngilizce Mechanical Engineering Laboratory
Ders Adı Türkçe Makina Mühendisliği Laboratuvarı
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Laboratuvar Çalışması
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: none Okuma: none Laboratuvar : 4 Diğer: none
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 180 saat
Ders Kredileri 7 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ME 307 - Measurement Techniques
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Malzemelerin mukavemeti, makine tasarımı, termodinamik, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, dinamik ve sistem kontrol ve ölçüm teknikleri hakkında ön bilgi.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Makine mühendisliği deneyleri yapma, veri toplama ve analiz etme becerilerini kazanmak.
Ders Açıklaması Bu derste dinamik, kontrol, mukavemet, imalat, akışkanlar mekaniği ve ısı transferi konularıyla ilgili deneyler yapılmaktadır. Bu deneylerde, temel prensiplerin anlaşılması ve modern deney tekniklerinin tanıtılması öne çıkmaktadır. Derslerin başlangıcında gerekli bilgiler ve deney teorileri sunulmaktadır. Öğrenci grupları dinamik, kontrol, mukavemet, imalat, akışkanlar mekaniği ve ısı transferi ana alanlarında on deney yapmaktadırlar. Deney raporlarının yazılması dersin önemli bir kısmını oluşturmakta ve deneylerin tasarımı, toplanan deney verilerinin işlenmesi, analizi, yorumu ve sunumu ile hata analizi üzerinde odaklanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Deneyler geliştirir ve yürütür, deneysel verileri analiz eder, sonuçları yorumlar ve sonuçlar çıkarır;
2) Deney sonuçlarını teknik belgeler olarak raporlar;
3) Bir tasarım deneyi projesinin sonuçlarını çeşitli kitlelere sözlü olarak sunar:
4) Bir ekipte çalışma yeteneğini gösterir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi N
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi H Ödev,Laboratuvar,Sunum
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi H Ödev,Laboratuvar
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi H Laboratuvar
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih ALİ ÇINAR , March 2024
Ders Koordinatörü ALİ ÇINAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. ALİ ÇINAR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Ders Tanımı, Rapor Yazımı, Sunum Becerileri, Laboratuvar Güvenliği, Laboratuvar Gruplarının Oluşturulması. Absorber Deneyinin Tanımı. Dengeleme Deneyinin Tanımı.
2) Deney 1 – Titreşim Sönümleyiciler (Dinamik): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler.
3) Deney 2 – Statik ve Dinamik Dengeleme (Dinamik): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler.
4) Deney Tasarlama/Geliştirmeye Giriş (Ev Yapımı Deneyler).
5) Deney 3 – Seebeck Etkisi (Isı Transferi): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler.
6) Deney 4 – Fan Karakteristikleri (Akışkanlar Mekaniği): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler.
7) Deney 5 – Katmanlı Üretim (Üretim): Teori ve tasarım dikkate alınması ve Deneyler.
8) Deney 6 – Borulardaki Basınç ve Hız Profilleri (Akışkanlar Mekaniği): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler.
9) Deney 7 – Isı İletimi (Isı Transferi): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler.
10) Deney 8 – Bir Boru ve Bağlantı Parçalarındaki Basınç Kayıpları (Akışkanlar Mekaniği): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler.
11) Ev Yapımı Deneylerin Değerlendirilmesi.
12) Deney 9 – Venturi Etkisi ve Bernoulli Teoremi (Akışkanlar Mekaniği): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler.
13) Deney 10 – Çekme Testi (Malzemelerin Mukavemeti): Teori ve tasarım hususları ve Deneyler.
14) Ev Yapımı Deneylerin Değerlendirilmesi.
15) Ev Yapımı Deneylerin Değerlendirilmesi.
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi.
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarEnstrümantasyon, Ölçüm ve Analiz (e-kitap), B.C. Nakra and K.K. Chaudhry, 4. Basım, McGraw-Hill, 2016. Önerilen: Mekanik Ölçümler için Teori ve Tasarım, R. S. Figliola and D. E. Beasley, John Wiley, 1991.
Öğretme TeknikleriTers yüz edilmiş eğitim
Ödev ve Projeleryok
Laboratuvar ÇalışmasıÖğrenciler tarafından dinamik, mukavemet, imalat, akışkanlar mekaniği ve ısı transferi konularında deneyler yapılacaktır.
Bilgisayar KullanımıDeneysel verilerin analizi ve değerlendirilmesi için gereklidir.
Diğer Aktiviteleryok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 0
Laboratuar 10 % 80
Ödev 1 % 20
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi cinara@mef.edu.tr
0536-704-0245
Öğretmen odası ve telefon numarası: A Blok-5. Kat, Oda: 543 Ofis saatleri: 13:00-14:00 Perşembe ve Cuma e-posta adresi: cinara@mef.edu.tr Katılım kuralları: En az %70 katılım zorunludur. Bir deneyi kaçırma: Mazeret belgelerinin uygun şekilde sunulması koşuluyla, öğrencinin kaçırdığı her deney daha sonra tekrarlanmalıdır (zamanın müsaitliğine bağlıdır, aksi takdirde öğrenci o deneyden muaf tutulur) Uygun sınıf davranışı hatırlatıcısı, öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmelikleri. Akademik sahtekârlık ve intihal: YÖK Yönetmelikleri.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Laboratuvar 9 3 4 10 153
Ödevler 1 9 9 9 27
Toplam İş Yükü 180
Toplam İş Yükü/25 7.2
AKTS 7