Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Eğitim Fakültesi | |||||
Ders Kodu | EDS 403 | |||||
Ders Adı İngilizce | Scientific Research Experience I | |||||
Ders Adı Türkçe | Scientific Research Experience I | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Proje | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 115 saat | |||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Araştırma Etiği | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Alanındaki araştırma yöntemlerini anlamayı ve değerlendirmeyi öğrenir. | |||||
Ders Açıklaması | Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi vb.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, eğitim araştırmalarının temel ilkeleri, metodları ve paradigmaları. Eğitim alanında yapılan araştırmaları anlama ve değerlendirme. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) nicel ve nitel araştırmanın özelliklerini ve araştırma yöntemlerinin birbirinden ne şekilde farklı olduğunu anlar; 2) araştırmayı anlamlı bir şekilde değerlendirir ve eleştirir; 3) uygun bir araştırma hedefi ve sorusu yazar ve soruyu cevaplamak için bir çalışma yöntemi önerir; 4) araştırma sorusu etrafındaki çeşitli araştırmalardan elde edilen bilgileri sentezleyen ve literatürdeki boşlukları ele alan ilgili literatürü gözden geçirir; 5) gelecekteki bir öğretmen / psikolojik danışman olarak bir eylem araştırma çalışması yürütür ve rapor eder; 6) akademik yazma için APA standartlarını sergiler, eğitim araştırmalarında yasal ve etik konuları tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Hazırlayan ve Tarih | RUKİYE DİDEM TAYLAN , |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İBRAHİM BURAK ÖLMEZ |
Hafta | Konu |
1) | Araştırma ve bilimsel araştırmaya giriş |
2) | APA formatında yazma |
3) | Eğitim araştırmalarına giriş |
4) | Araştırma paradigmaları |
5) | Araştırma sorusunun belirlenmesi |
6) | Literatür taraması yazma. |
7) | Araştırma önerisi geliştirme ve planlama. |
8) | Nicel araştırma yöntemleri |
9) | Nitel araştırma yöntemleri |
10) | Eylem araştırması çalışmaları. |
11) | Etik kurul önerileri yazma. |
12) | Veri toplama yöntemleri |
12) | Veri toplama yöntemleri |
13) | Öneriler konusunda eğitmen ile bireysel çalışma |
14) | Araştırma raporu hazırlama |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Educational Research: Competencies for Analysis and Application by Geoffrey E. Mills, L. R. Gray (12th edition) | ||||||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | . | ||||||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ders, matematiksel argümanların anlaşılmasını ve ders notlarının veya ders kitaplarının dikkatli bir şekilde okunmasını gerektiren soyut bir niteliktedir. Atanan ödevin önemli bir bölümünün gerekli ders kitabını okumaya dayandığı unutulmamalıdır. Bu, birçok öğrencinin alışık olmadığı bir çalışma alışkanlığıdır, ancak dersi tam olarak anlamak için gereklidir. Öğrenciler her bölümün sonunda tüm soruları çözmeye çalışmalı ve çözemedikleri sorular hakkında eğitmenle düzenli olarak iletişim halinde olmalıdır. Öğrencilere dersi tam olarak anlamak ve çalışma sayfalarındaki sorunları başarılı bir şekilde çözmek için önerilen ders kitaplarına sahip olmaları önemle tavsiye edilir. Eğitmen, matematiksel tanımların, sembollerin, ilkelerin, olguların ve teoremlerin araştırılmasına dayalı ödev atayabilir. | ||||||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Bulunmamaktadır. | ||||||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
tayland@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 3 | 10 | 2 | 36 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Toplam İş Yükü | 115 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.6 | ||||||
AKTS | 5 |