Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | MATH 115 | ||||
Ders Adı İngilizce | Calculus I | ||||
Ders Adı Türkçe | Diferansiyel ve Integral Hesap I | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 176 saat | ||||
Ders Kredileri | 7 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Tek değişkenin türev ve entegrasyonuna dair önemli kavramlar hakkında temel bilgi ve anlayış edinmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu derste; diferansiyel ve integral hesabın temel kavramları şu konu başlıklar altında kapsamlı bir şekilde incelenmektedir: Tek değişkenli fonksiyonlar, trigonometrik fonksiyonlar, limit, süreklilik, tek değişkenli fonksiyonların türevi, bir fonksiyonun ekstremum değerleri, ortalama değer teoremi, L’Hospital kuralı, antitürev ve belirsiz integral, belirli integral, diferansiyel ve integral hesabın esas teoremi, belirli integralin uygulamaları, üstel fonksiyon, logaritma, ters trigonometric fonksiyonlar, hiperbolik fonksiyonlar ve ters hiperbolik fonksiyonlar, integral teknikleri. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Tek değişkenli fonksiyonların bir nokta ve sonsuzdaki limitini hesaplar; 2) Uygulamalı optimizasyon ekstremum problemlerini çözer ve fonksiyonların grafiklerini çizer; 3) İntegrasyon tekniklerini kullanarak belirli ve belirsiz integralleri değerlendirir; 4) Ark uzunlukları, hacimler, döner yüzey alanları, kütle merkezi ve atalet momentlerini hesaplamak için belirli integralleri uygular; 5) Üstel fonksiyonları, logaritmik fonksiyonları, trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonlar ile hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonları hesaplar, türevlerini ve integrallerini alır. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | CANFUAD DELALE , December 2018 |
Ders Koordinatörü | İLKER ARSLAN |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi YUSUF AYDIN |
Hafta | Konu |
1) | Tek değişkenli fonksiyon, trigonometrik fonksiyonlar |
2) | Limit ve süreklilik |
3) | Bir fonksiyonun türevi |
4) | Türevin uygulamaları |
5) | Eğri çizimi ve L'Hospital kuralı |
6) | Anti-türev, belirsiz ve belirli integral |
7) | Diferansiyel ve integral hesabın temel teoremi |
8) | Belirli integrallerin uygulamaları |
9) | Belirli integrallerin uygulamaları |
10) | Bir fonksiyonun tersi. Transandantal fonksiyonlar: Logaritmik ve üstel fonksiyonlar |
11) | Transandantal fonksiyonlar: Ters trigonometrik fonksiyonlar |
12) | Transandantal fonksiyonlar: Hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonlar |
13) | İntegrasyon teknikleri: Parçalı integrasyon, kısmi kesirler ile entegrasyon |
14) | İntegrasyon teknikleri: Trigonometrik integraller, trigonometrik yerine koymalar |
15) | Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Thomas' Calculus, 13th Ed., G. Thomas, M. Weir, J. Hass, F. Giordano, Pearson/ Addison Wesley, 2015 | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif öğrenme yöntemi olarak Tersine Derslik ve görüşme saatleri | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ödev olarak derleme sorular | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
cinara@mef.edu.tr (0212) 3953653 |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 4 | 2 | 112 | ||
Küçük Sınavlar | 2 | 6 | 1 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 12 | 2 | 28 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 176 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 7.0 | ||||||
AKTS | 7 |