PHYS 104 Physics II MEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu PHYS 104
Ders Adı İngilizce Physics II
Ders Adı Türkçe Fizik II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Seçiniz,Laboratuvar Çalışması,Ders,Diğer,Pratik
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 147 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Mühendislik uygulamalarında kullanmak üzere elektromanyetizmanın temel ilkeleri ve elektriğin ve manyetizmanın temel yasaları ile elektromanyetik dalgaların fiziği ve birçok makine ve cihazın tasarımında yaygın olarak kullanılan ünlü Maxwell denklemleri hakkında bilgi edinmek,.
Ders Açıklaması Bu ders, elektromanyetizma ile ilgili konuları içermektedir. Derste işlenen konular, elektrik yük ve elektriksel kuvvet; elektrik alanı; Gauss yasası; elektriksel potansiyel, kapasitans (sığa) ve diyelektrikler, akım, direnç ve elektromotor kuvveti, doğru akım devreleri, manyetik alan ve manyetik kuvvetleri, manyetik alan kaynakları, elektromanyetik indüksiyon, indüktans ve osilatör devreleri, elektromanyetik dalgalar.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Elektrik yükünün doğasını anlar, elektrik yükleri ve elektrik akımıyla ilgili korunma yasalarını değerlendirir;
2) Elektrik potansiyel enerjisi kavramı ile ilgili bilgileri gösterir;
3) Dirençler, kapasitörler ve indüktörler gibi devre elemanlarının rollerini anlar ve devrelerin analizini yapar;
4) Bazı geometriler için manyetik alanları belirleyerek manyetik kuvvet ve alanların üretim mekanizmaları konusundaki bilgileri gösterir;
5) Manyetik indüksiyon, etkileri ve mühendislik uygulamaları konusundaki bilgileri gösterir;
6) Elektromanyetik dalgalar konusundaki bilgileri gösterir.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Ödev,Derse Katılım
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi S Sınav,Ödev
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih , May 2018
Ders Koordinatörü MEHMET FEVZİ ÜNAL
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. AHMET TOGO GİZ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Elektrik yükü ve elektrik kuvveti
2) Elektrik alanı
3) Gauss Yasası
4) Elektrik potansiyeli
5) Ara Sınav I için Problem Oturumu
6) Kapasitans ve dielektrikler
7) Akım, direnç ve elektromotiv kuvvet
8) Doğru akım devreleri
9) Manyetik alan ve manyetik kuvvetler
10) Ara Sınav II için Problem Oturumu
11) Manyetik alan kaynakları
12) Elektromanyetik indüksiyon
13) İndüktans ve devre osilasyonları
14) Elektromanyetik dalgalar
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarSears & Zemansky's University Physics, 13th Edition, Vol. 1 Mastering Physics with eText -- Access Card Package
Öğretme TeknikleriÖğrenciler, sınıfa gelmeden önce Blackboard sistemine yüklenen ders videolarını izlemelidir. Ders içerikleri de Blackboard sisteminde paylaşılmıştır. Dersler, eğitmenin ağırlıklı olduğu geleneksel derslerdir. Ancak, öğrencilerin katkıları memnuniyetle karşılanmaktadır. Öğrencilerle etkileşim (soru-cevap) mümkün olduğunca artırılacaktır.
Ödev ve ProjelerSadece sayısal cevapları sağlanan zorunlu olmayan ödevler vardır.
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıBilgisayar kullanımına gerek olabilir.
Diğer AktivitelerRastgele kısa sınavlar yapılacaktır. En az 7 kısa sınavımız olacak.
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 12 2 3 1 72
Uygulama 2 0 6 1 14
Küçük Sınavlar 7 1 1 1 21
Ara Sınavlar 2 8 2 1 22
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü/25 5.9
AKTS 6