CE 483 Earthquake Resistant Structural DesignMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu CE 483
Ders Adı İngilizce Earthquake Resistant Structural Design
Ders Adı Türkçe Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme,Ders,Proje
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 131 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Önceden betonarme yapıların analizi ve tasarımı konusunda bilgi sahibi olunması beklenir.
Kayıt Kısıtlamaları Lisans & Lisansüstü Öğrenciler
Genel Eğitim Hedefi Farklı yapıların sismik analizi ve tasarımının temel kavramlarını, ilkelerini ve uygulamalarını kavrar.
Ders Açıklaması Bu derste farklı yapı sistemlerinin deprem yükleri altında tasarımı konusu şu başlıklar altında çalışılacaktır: yapı dinamiğinin temelleri, depreme dayanıklı yapı tasarımının esasları, deprem yönetmelikleri, performansa yönelik tasarım, iyileştirme ve güçlendirme, sismik izolasyon, mevcut yapıların değerlendirilmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Farklı yapı sistemlerinin deprem yükleri altındaki davranışını analiz etmek;
2) Farklı yapı sistemleri için sismik tasarım prensiplerini kavramak
3) Yapısal tasarımda ileri mühendislik teknolojilerini ve araçlarını uygulamak
4) Bir analiz yazılımı ile hesaplama becerilerini geliştirmek
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih BAHADIR ŞADAN , November 2023
Ders Koordinatörü GÖRKEM AKYOL
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi BAHADIR ŞADAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş.
2) Yer Hareketi (TBDY2018 - Bölüm 2)
3) Depreme Dayanıklı Tasarım Prensipleri (TBDY2018 - Bölüm 3)
4) Modelleme ve Analiz Yöntemleri (TBDY2018 - Bölüm 4)
5) Kapasite Tasarımı, Sismik Detaylandırma ve Donatı Tasarımı (TBDY2018 - Bölüm 4&7)
6) Çerçeve Taşıyıcı Sistem Sahip Bir Binanın Deprem Tasarımı Örnek Çalışması
7) Mevcut Binaların Değerlendirmesi ve Güçlendirilmesi (TBDY2018 - Bölüm 15)
8) Mevcut Binaların Değerlendirmesi ve Güçlendirilmesi (TBDY2018 - Bölüm 15)
9) Mevcut Binaların Değerlendirmesi ve Güçlendirilmesi Örnek Çalışması
10) Sismik İzolasyona Giriş / Sismik İzolatörler (TBDY2018 - Bölüm 14)
11) Sismik İzolasyona Giriş / Sismik İzolatörler (TBDY2018 - Bölüm 14)
12) Sismik İzolatörlü Bina Tasarımı Örnek Çalışması
13) Depreme Dayanıklı Bina Tasarımında Çeşitli Konular
14) Depreme Dayanıklı Bina Tasarımında Çeşitli Konular
15) Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi
16) Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGerekli: • Turkish Seismic Code for Buildings (Türkiye Bina Deprem Yönetmeliği), 2018 • Turkish Seismic Code for Design of Highway Bridges and Viaducts (Deprem Etkisi Altında Karayolu ve Demiryolu Köprü ve Viyadükleri Tasarımı için Esaslar), 2020 Önerilen: • Earthquake Engineering from Engineering Seismology to Performance Based Design, Y. Bozorgnia, V.V. Bertero • Displacement Based Design of Structures, M.J. N. Priestly, G.M. Calvi, M.J. Kowalsky • Seismic Design of Reinforced Concrete Buildings, J. Moehle • Seismic Design and Retrofit of Bridges, M.J.N. Priestley, F. Seible, G.M. Calvi • Principles of Passive Supplemental Damping and Seismic Isolation, C. Christopoulos, A. Filiatrault • Design of Isolated Structures - From Theory to Practice, F. Naeim, J.M. Kelly
Öğretme TeknikleriDersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir.
Ödev ve ProjelerDönem Projeleri ve Ödevler
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıÖğrencilerin ödevlerindeki çözümlerini doğrulamak için bir analiz yazılımı kullanmaları teşvik edilir.
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Projeler 3 % 100
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi sadanb@mef.edu.tr

Öğretim Üyesi ofisi: 544 Ofis saatleri: Belirlenecek E-posta adresi: sadanb@mef.edu.tr Devamsızlık kuralları: YÖK Yönetmelikleri. Ödev/quiz kaçırma: Geçerli mazeret belgeleri sunulması koşuluyla kaçırılan quiz değerlendirmeden çıkarılacaktır. Geçerli mazeret belgesi sunulmadan kaçırılan her quiz, geçersiz olarak değerlendirilecektir. Ara sınav/ödev kaçırma: Geçerli mazeret belgeleri sunulması durumunda, kaçırılan ara sınav için telafi sınavı verilecektir. Ödev teslim tarihinin kaçırılması durumunda gecikme kuralları uygulanacaktır. Geçerli mazeret belgesi sunulmadan ara sınavı kaçırma durumu geçersiz olarak değerlendirilecektir. Final kaçırma: Fakülte yönetmelikleri. Sınıf içi davranış kuralları hatırlatması, öğrenci disiplin yönetmeliği: YÖK Yönetmelikleri. Plagiarizm ile ilgili bildirim: YÖK Yönetmelikleri.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 3 56
Ödevler 2 15 30
Küçük Sınavlar 3 5 1 18
Rapor Teslimi 1 25 2 27
Toplam İş Yükü 131
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5