MBA 511 Stratejik YönetimMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İşletme (Tezsiz)
Yüksek Lisans Programın Süresi: 1.5 Kredi Sayısı: 90 TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ders Kodu MBA 511
Ders Adı İngilizce Strategic Management
Ders Adı Türkçe Stratejik Yönetim
Öğretim Dili TR
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: Laboratuvar : Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 130 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi Öğrencilerin firmanın stratejik karar verme sürecini, bu kararların ne olduğunu, yöneticilerin neden bu kararları aldığını ve her kararın sonuçlarını anlamalarına yardımcı olmak
Ders Açıklaması Belirsizliğin hakim olduğu zamanlarda yönetim süreci. İdari stratejilerin ve politikaların formüle edilmesinde işletme yönetiminin fonksiyonel alanlarında edinilen bilgilerin bütünleştirilmesine vurgu.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Bir organizasyonu yönetmek için bütüncül ve entegre bir yaklaşım kullanarak bir genel müdürün firma hakkındaki görüşünü kavramak
2) Bir iş durumunu analiz ederken iş programında (özellikle iş çekirdeğinde) edinilen bilgi ve becerileri göstermek
3) Aşağıdaki unsurları içeren stratejik bir çerçeve kullanarak iş konularını belirlemek: a. Strateji, b. Çevre, c. Kurumsal kaynaklar, yetenekler ve yönetimsel tercihler, d. Stratejik uyum, rekabet avantajı, uygulama ve örgütsel performans
4) İşlevsel alanların firma performansını etkilemek ve örgütsel performansı iyileştirmek için işlevsel alanlar arasında daha iyi entegrasyon yaratan kararlar almak için nasıl etkileşime girdiğini tanımlamak
5) Örgütsel sorunlara özel, stratejik çözümler geliştirmek ve önermek için meslektaşlarınızla etkin bir şekilde çalışmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) H Proje
2) S
3) N Proje
4) S
5) H Proje
6) H
7) S
8) H Proje
9) N
Hazırlayan ve Tarih HANDE KARADAĞ ,
Ders Koordinatörü BÜŞRA AYAN
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. HANDE KARADAĞ

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Stratejik Yönetimin Temel Kavramları
3) Kurumsal Yönetişim
4) Stratejik Yönetimde Sosyal Sorumluluk ve Etik
5) Çevresel Tarama ve Endüstri Analizi
6) Organizasyon Analizi ve Rekabet Avantajı
7) Strateji Formülasyonu: İş Stratejisi
8) Vaka Analizi Teslim ve Sunumları
9) Strateji Formülasyonu: Kurumsal Strateji
10) Strateji Formülasyonu: İşlevsel Strateji ve Stratejik Seçim
11) Strateji Uygulaması: Küresel Strateji
12) Strateji Uygulama: Organizasyon ve Yapı
13) Strateji Uygulama: Kadrolama ve Yönlendirme
14) Değerlendirme ve Kontrol
15) Proje sunumları
16) Proje sunumları
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalarilan edilecektir
Öğretme TeknikleriDers notları ile çeşitli yazılı ve görsel kaynaklardan yararlanılacaktır. Öğrenci sunumları, sınıf içi tartışmalar, örnek olay çalışmaları ve makale tartışmaları gibi araç ve yaklaşımlar da ders sürecinde kullanılacaktır.
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Uygulama 1 % 40
Projeler 1 % 60
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karadagh@mef.edu.tr

Bu derste aktif katılım, öğrenmenin ve uygulamanın anahtarıdır; Bu nedenle katılımın notlandırılması, öğrencinin aktif katılımının ve sınıf içi etkinliklere katkısının niteliğine göre yapılacaktır. Öğrencilerin tüm oturumlara katılmaları ve zamanında derste bulunmaları beklenmektedir. Hastalık (tam donanımlı bir hastaneden rapor gerektirir) veya MEF yönetmeliklerimde kabul edilen bir mazeret nedeniyle katılamayacakları durumlarda, eğitmenlere posta yoluyla bilgi vermeleri gerekmektedir. Geri bildirim ve sorular, dersi farklı bir öğrenme deneyimi haline getirmek için çok değerli olduğundan, öğrenciler dersle ilgili her türlü sorun için mesai saatleri içinde eğitmenleri ziyaret edebilir veya e-posta gönderebilirler. Akademik sahtekarlık ve intihal YÖK disiplin yönetmeliğine tabi olacaktır.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 1 84
Proje 1 10 2 12
Ödevler 2 15 2 34
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü/25 5.2
AKTS 5