Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ECON 435 | ||||
Ders Adı İngilizce | Enviromental Economics and Sustainability | ||||
Ders Adı Türkçe | Çevre Ekonomisi ve Sürdürülebilirlik | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 134 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ECON 101 - Microeconomics | ECON 112 - Economics for Engineering |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Çevre ekonomisinin temel ilkelerini ve ekonomi ile sürdürülebilirlik arasındaki ilişkiyi öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders çevre ve ekonomi arasındaki ilişki, fayda-maliyet analizi, çevresel sorunların değerlemesi, sürdürülebilir kalkınma ve kaynak dağılımı, çevre konularında uluslararası ticaret ve anlaşmalar, enerji, arazi tahsis ve tarım, kirlilik kontrolü ve politikaları konularını tanıtır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Çevresel sorunları tanımlamak, çevre ile ekonomi arasındaki ilişkiyi ve çevre politikalarında devletin rolünü anlamak 2) Çevresel sorunlar için fayda ve maliyet analizini tanımlamak, hesaplamak ve açıklamak; değerleme kavramları ve yöntemlerini öğrenmek 3) Sürdürülebilir kalkınma ve kaynak tahsisi kavramlarını anlamak; uluslararası ticareti ve çevre konusundaki anlaşmaları tanımlamak ve tartışmak; sürdürülebilir enerji, arazi tahsisi ve tarımı etkileyen faktörleri öğrenmek 4) İklim değişikliği ve nüfus konusundaki tartışmaları anlamak |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | S | Derse Katılım |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | H | Sınav |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | S | Derse Katılım |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | H | Sınav |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | S | Sınav |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | N | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | S | Sunum |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | N |
Hazırlayan ve Tarih | MERVE HAMZAOGLU , December 2023 |
Ders Koordinatörü | MUHAMMED ABDULLAH ALTUNDAL |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi MERVE HAMZAOGLU |
Hafta | Konu |
1) | Kurs Tanıtımı, Çevre Ekonomisinin Temel İlkeleri, Çevresel Problemlerde Ekonomik Yaklaşıma Giriş |
2) | Çevre Sorunlarına Ekonomik Yaklaşım i. Mülkiyet Hakları ii. Dışsallıklar iii. Kamu Malı |
3) | Fayda Maliyet Analizi i. Karar verme için normatif kriterler ii. Sosyal ve özel iskonto oranlarının farklılığı iii. Maliyet etkinliği |
4) | Çevrenin Değerlendirilmesi i. Değerleme (yani değer türleri) ii. Örnekler |
5) | Dinamik Verimlilik Çevresel Sorunlar için Çözümler i. İki dönemli model ii. Zamansal adalet iii. Çevre politikası |
6) | Sürdürülebilir Kalkınma ve Kaynak Tahsisi i. Gelişimin sürdürülebilirliği ii. Yenilenebilir bir muadile geçiş iii. Tükenebilir kaynakların piyasa tahsisleri iv. Örnekler |
7) | Uluslararası Ticaret ve Anlaşmalar i. Emisyon Ticareti ve Kyoto Protokolü ii. Verimlilik ve sürdürülebilirlik |
8) | Özet |
9) | Enerji ve Sürdürülebilirlik i. Doğal gaz: fiyat kontrolü ii. Petrol: kartel problemi iii. Enerji verimliliği |
10) | Arazi Tahsisi i. Arazi tahsisinin ekonomisi ii. Eksiklik kaynakları iii. Politika |
11) | Tarım ve Gıda Güvenliği i. Küresel kıtlık ii. Tarım politikaları iii. Gıda kaynaklarının dağılımı |
12) | Kirlilik Kontrolü ve Politika Uygulamaları i. Kirliliğin etkili tahsisi ii. Kirliliğin piyasa tahsisi iii. Politika boyutları iv. Çevrenin geleceği |
13) | Çevrenin Geleceği ve Nüfus ile İklim Değişikliği Üzerine Sunumlar |
14) | Özet |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Principles of Environmental & Natural Resource Economics, T. Tietenberg and L. Lewis, 9th Edition ISBN-10:0131392573 ISBN-13: 978013139257 | |||||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | |||||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Proje | |||||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
hamzaoglum@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 | ||||
Ödevler | 14 | 1 | 14 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Toplam İş Yükü | 134 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.4 | ||||||
AKTS | 5 |