HUK 104 Genel Kamu HukukuMEF ÜniversitesiAkademik Programlar HukukÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Hukuk
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 104
Course Title in English Public Law
Course Title in Turkish Genel Kamu Hukuku
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 60 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None.
Co-requisites None
Registration Restrictions undergraduate students only
Overall Educational Objective Learning the intellectual process that led to the modern nation state
Course Description The general public law course aims to examine the important historical points of the development of the modern state from the 16th century to the present and the formation of modern public law. In this regard, after discussing the basic elements that define the modern state today, the secularization of political power and the transformation of the law-implementation relationship, starting from the Middle Ages, concepts that shape modern public law, such as sovereignty, social contract, general will, natural right, rule of law, and human rights, will be examined by taking into account the social and political transformations in which these concepts developed. The course will also cover the development of modern human rights thought and rights theories that aim to limit political power, from natural rights to the recognition and normative assurance of contemporary constitutional freedoms.
Course Description in Turkish Genel kamu hukuku dersi, 16. yüzyıldan günümüze modern devletin gelişiminin önemli tarihsel duraklarını ve modern kamu hukukunun oluşumunu incelemeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, günümüzde modern devleti tanımlayan temel unsurlar ele alındıktan sonra, Orta Çağ’dan başlayarak siyasi iktidarın dünyevileşmesi ve yasa-uygulama ilişkisinin dönüşümü incelenecek; egemenlik, toplum sözleşmesi, genel irade, doğal hak, hukuk devleti, insan hakları gibi modern kamu hukukunu şekillendiren kavramlar, bu kavramların içinde geliştiği toplumsal ve siyasal dönüşümler göz önüne alınarak irdelenecektir. Derste aynı zamanda, doğal haklardan çağdaş anayasal özgürlüklerin tanınmasına ve normatif güvenceye alınmasına dek, siyasi iktidarı sınırlandırmayı amaçlayan modern insan hakları düşüncesinin gelişimi ve hak teorileri de işlenecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Modern devletin tarihsel oluşum ve gelişim sürecine ilişkin temel bilgilerin edinilmesi
2) Modern kamu hukukunun temel kavramlarının ve esaslarının öğrenilmesi
3) Modern insan hakları kuramının ve uygulamasının öğrenilmesi
4) Modern devlet ve insan haklarına dair güncel tartışmaların takip edilebilmesi
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. N
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S Exam
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. H Exam
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. S Exam
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. S Exam
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. N
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. S Exam
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. S
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. S Exam
Prepared by and Date HÜLYA DİNÇER , January 2024
Course Coordinator HÜLYA DİNÇER
Semester Spring,Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA DİNÇER

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş: Modern Devletin Tanımlayıcı Unsurları
2) Orta Çağ’da siyasi iktidar ve hukuk: Feodal devlet
3) Modern devletin Ortaçağ’daki öncülleri: Tanrı devletinden kral devlete iktidarın dünyevileşmesi – Thomas D’Aquin, Reform Hareketi.
4) Modern devletin doğuşu I: Siyasi iktidarın özerkleşmesi: Machiavelli’nin Hükümdarı
5) Monarşi ve egemenlik kuramı: Jean Bodin
6) Modern devletin doğuşu II: İnsan yapısı iktidar ve toplum sözleşmesi
7) Vizeler
8) Modern devletin doğuşu III: Hobbes’un sözleşme kuramı ve mutlakiyet
9) Siyasi liberalizm ve modern devlet: Locke’un doğal hak düşüncesi ve iktidarın sınırı
10) Genel iradenin yanılmazlığı: J.J. Rousseau
11) Aydınlanma’dan Fransız Devrimi’ne birey, yurttaş, özgürlük
12) Erkler ayrılığı ve özgürlük düşüncesi: Montesquieu ve bugüne izdüşümü
13) Doğal haklardan anayasal haklara: Hak bildirgeleri Modern dünyada insan haklarını temellendirmek: Hak teorileri
14) Devlet aklı kuramı, hikmet-i hükümet ve hukuk devleti
Required/Recommended ReadingsCompulsory reading texts are shared with students one week before each lesson.
Teaching MethodsTheoretical lessons and evaluations
Homework and ProjectsNone
Laboratory WorkYok
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration dincerhu@mef.edu.tr

Office Hours: By Appointment

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 1 6 2 8
Final 1 8 2 10
Total Workload 60
Total Workload/25 2.4
ECTS 2