EDS 339 Computer Programming for Educators (Python)MEF ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu EDS 339
Ders Adı İngilizce Computer Programming for Educators (Python)
Ders Adı Türkçe Eğitimciler için Bilgisayar Programlama (Python)
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Seçiniz
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: Laboratuvar : 2 Diğer:
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 111.5 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Basic use of computer and mathematical knowledge
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi To be equipped with programming skills and knowledge that enhance and support counseling practices.
Ders Açıklaması Bu lisans düzeyindeki ders, eğitim ve danışmanlık uygulamalarını geliştirmek için özel olarak tasarlanmış programlama becerilerine sahip olmak isteyen potansiyel eğitimciler ve okul psikolojik danışmanları için uyarlanmıştır. Bu ders aracılığıyla öğrenciler, dijital çağda teknoloji ve danışmanlık becerilerini geliştirme potansiyeline odaklanarak eğitim bilimleri ve danışmanlıkta programlama uygulamasını keşfedeceklerdir. Öğrenciler, programlama dillerini ve tekniklerini öğrenerek el becerisi gerektiren etkinlikler ve projelerle meşgul olacaklar ve eğitsel yazılım uygulamalarını tasarlamak ve geliştirmek için gerekli bilgi ve beceriyi kazanacaklar. Vurgu, öğrenciler arasında problem çözme, eleştirel düşünme ve yaratıcılığı teşvik eden etkileşimli ve ilgi çekici öğrenme deneyimleri yaratmaya yönelik olacaktır. Kursun sonunda öğrenciler, çevrimiçi danışmanlık araçları ve kaynakları oluşturmak için gerekli programlama uzmanlığına sahip olacak ve gelecekteki danışanlarında dinamik ve yenilikçi danışmanlık ortamlarını kolaylaştırma konusunda onları güçlendirecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) describe programming languages and tools commonly used in educational contexts
2) apply programming skills to enhance students' counseling skills to support their clients in their counseling journey;
3) utilize programming to create interactive and engaging educational resources that foster problem-solving, critical thinking, and creativity among students;
4) demonstrate skills in utilizing programming to analyze psychoeducational data and make data-driven decisions;
5) exhibit ethical and responsible use of programming in counseling, ensuring privacy, security, and inclusivity;
6) demonstrate effective communication skills in explaining programming concepts and their applications in psychoeducational contexts and;
7) increase clients' awareness of their issues, providing tailored tools in counseling.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri.
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi.
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar.
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği.
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik.
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama.
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler.
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği.
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi.
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği.
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma.
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojik yardım sağlamak için bilimsel yeterlilik, bilgi, beceriler ve etkili öğretim yöntemleri ve stratejileri. H Ödev
2) Öğrencilerin okul ortamında karşılaştıkları sorunlarla başa çıkma becerilerini geliştirmelerini sağlayacak bilgi. S Ödev
3) Erken çocukluktan yetişkinliğe kadar olan gelişim süreçleri hakkında temel bilgiler ve her aşamaya özgü özellikler ve sorunlar. N
4) Okul rehberlik hizmetlerinde kullanılan araçlar hakkında bilgi ve ilgili programları geliştirme yeterliliği. H Proje
5) Mesleki rehberlik ve danışmanlık uygulamalarında yeterlilik. S Ödev
6) İnsan ilişkileri ve etkileşimi anlama. N
7) Davranış bilimlerinde araştırma yapmak için bilimsel yöntemler konusunda bilgi, deneyim ve beceriler. S Proje
8) Yaşam boyu öğrenmenin, bilgiye ulaşmanın ve eğitim, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip etmenin gerekliliği konusunda farkındalık. Alana ilişkin sorunları çözme yeteneği, sürekli kendini geliştirme ve yenileme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerisi. Bilgi teknolojilerini kullanma yeteneği. S Ödev
9) Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde kullanma yeteneği; Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde en az İngilizce kullanabilme becerisi. S Ödev
10) Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. Alanın mesleki uygulamalarıyla ilgili geçmiş ve güncel düzenlemeler ve mevzuat hakkında bilgi ve bu alana daha fazla katkıda bulunma yeterliliği. N
11) Farklı kültürlere, değerlere ve bireylerin demokratik haklarına duyarlılık; ulusal kültür ve tarih bilgisi ve bu bilgiyi ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel, sanatsal ve teknolojik gelişmelere farkındalık ve katılımı artırmada kullanma. N
12) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ve Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılık farkındalığı. N
Hazırlayan ve Tarih TUNA ÇAKAR , February 2024
Ders Koordinatörü MELİKE ACAR
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) PAKER DOĞU ÖZDEMİR

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Introduction to computer programming
2) Fundamental concepts for algorithms
3) Basic programming
4) Variables
5) Calculations
6) Conditionals
7) Loops
8) Functions
9) Methods
10) Lists
11) Using numpy for numeric calculations
12) Using pandas for data tables
13) Using matplotlib for data visualization
14) General Review
15) Final Project
16) Final Project
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarPython Book for Data Science, Jake VanderPlas https://jakevdp.github.io/PythonDataScienceHandbook/
Öğretme TeknikleriTeryüz edilmiş öğrenme
Ödev ve Projeler-
Laboratuvar Çalışmasıvar
Bilgisayar KullanımıThe course heavily requires use of computers, thus students are expected to bring their own computers to use.
Diğer Aktiviteler-
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 14 % 15
Laboratuar 14 % 25
Uygulama 4 % 40
Projeler 1 % 20
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi cakart@mef.edu.tr

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 1 56
Laboratuvar 14 0 2 28
Ödevler 5 5 0.5 27.5
Toplam İş Yükü 111.5
Toplam İş Yükü/25 4.5
AKTS 5