Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 465 | ||||
Ders Adı İngilizce | Readings and Research in Developmental Psychology V | ||||
Ders Adı Türkçe | Gelişim Psikolojisinde Okuma ve Araştırma V | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | İleri | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 197 saat | ||||
Ders Kredileri | 7.5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
PSYC 205 - Research Methods I |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Psikolojide Araştırma Yöntemleri | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Farklı ahlaki gelişim teorilerini anlamayı ve eleştirel olarak değerlendirmeyi öğrenmek, bu konudaki bilimsel literatürü kavramak ve eleştirmek, bu bilimsel anlayışa dayalı yayınlanmış literatürü analiz edip değerlendirmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, ahlaki gelişim üzerine okumalar ve araştırmalarla ilgili ileri düzey bir derstir. Dersin ana amacı, ahlaki gelişim teorileri ve araştırmaları tartışılırken araştırma metodolojisi konusunda deneyim kazandırmaktır. Bu modül, ahlaki olarak neyin kabul edildiğine ve ahlaki gelişimin farklı teorik çerçevelerine dair bilgi birikimi oluşturacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Ahlaki gelişim alanındaki teorileri bilir 2) Akademikidergilerde ve kitaplarda yayınlanan ampirik makaleleri anlar ve eleştirir 3) Temel kavramları sentezler ve uygular. 4) Araştırma önerisi yazar ve sunar |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Sınav |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Sınav |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Laboratuvar |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | H | Laboratuvar |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | Sınav |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | S | Sınav |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Sınav |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | H | Laboratuvar |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Laboratuvar |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Homework |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Homework |
Hazırlayan ve Tarih | MELİKE ACAR , October 2024 |
Ders Koordinatörü | MELİKE ACAR |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi MELİKE ACAR |
Hafta | Konu |
1) | Giriş ve Dersi gözden geçirme |
2) | Sosyal Alan Teorisi |
3) | Sosyomoral duyguların ve ahlaki akıl yürütmenin gelişimi |
4) | Zihin Kuramı ve Ahlaki Gelişim |
5) | Erken ahlaki gelişim |
6) | Ebeveynlik Algıları ve Ahlaki Gelişim |
7) | Kültürler Arası Ahlaki Yaşamlar |
8) | Ahlaki gelişim ve din |
9) | Yalan söylemek |
10) | Yalan söylemek |
11) | Yalan söylemek |
12) | Sosyal eşitsizlik ve ahlak |
13) | Veri kodlama ve analiz |
14) | Veri kodlama ve analiz |
15) | Öneri sunumları |
16) | Öneri sunumları |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Killen, M.& Smetana, J. (2014). Handbook of Moral Development. 2nd Edition. APA Press | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ders anlatımı Sınıf tartışmaları Grup çalışmaları | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Weekly Questions to Reading (15%). Each week, a required chapter is assigned. Before you come to the class, you must carefully read the chapter and write two questions on the blackboard. The deadline for posting your questions is Sunday midnight. The first draft of your proposals: (15%). As an outcome of this course, you should propose a research study about social and moral development. The first draft of your proposals is expected to be two pages long (1000 words). It should include the context and need for studying the topic, the participants to be studied, and the potential research design that would address the problem. The statement of the problem will draw on at least three academic research articles. You are expected to propose the topic for your final paper, a research proposal (see final paper below). Research article presentation (20 %): You are expected to present the research article assigned for the particular week in the class with a group of 3 people. Final proposal: Final research proposal (40 %) Your research proposal should include the following: 1) an explanation of the “problem” to be studied; 2) your research questions; 3) a review of the literature that contextualizes the “problem” and identifies gaps in the literature your study hopes to fill in; 4) the ontological, epistemological, and methodological lenses and frames you are bringing to your research; 5) explanation of your choice of location, participants, etc. and the methods to be applied in your study 6) Ways of gaining access to your research site and participants, your role as a researcher, how are you going to deal with ethical and power issues about your study. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | SPSS | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | SPSS | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
acarmel@mef.edu.tr Devamsızlık: Katılım zorunludur. Geçerli bir mazeretle sınavı kaçıran öğrenciler, eğitmenin takdirine bağlı olarak telafi sınavı yapabilirler. Eğitmen veya sınıf arkadaşlarına karşı doğrudan veya dolaylı olarak sergilenen herhangi bir saygısız tutum veya davranış hoş karşılanmayacaktır. Akademik dürüstlük ihlalleri ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 4 | 126 | ||
Sunum / Seminer | 2 | 14 | 5 | 4 | 46 | ||
Proje | 1 | 12 | 3 | 15 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 | ||||
Toplam İş Yükü | 197 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 7.9 | ||||||
AKTS | 7.5 |