Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | CE 305 | ||||
Ders Adı İngilizce | Reinforced Concrete Structures I | ||||
Ders Adı Türkçe | Betonarme Yapılar I | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme,Ders,Proje | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 149 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
STM 203 - Strength of Materials |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Malzemelerin mekanik özellikleri ve deformasyonlu cisimlerin temel kavramları; gerilme, deformasyon ve malzemelerin kırılması konusunda ön bilgi beklenmektedir. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Malzeme ve betonarme kesit davranışlarının temellerini öğrenmek, bu bilgiyi tasarım prensipleri ile ilişkilendirmek ve betonarme elemanların tasarımında uygulamak, inşaat detaylarını belirlemek ve hazırlamak. | ||||
Ders Açıklaması | Bu derste öğrencilere betonarme tasarım ilkeleri hakkında uygulama becerisi kazandırmak için, beton ve betonarme elemanlar hakkında genel bilgiler, eksenel yükler altında elemanların davranışı (kolon), eğilme etkisi altında elemanların davranışı (kiriş), eksenel yükler ve eğilme etkisi altında elemanların davranışı, eğilme ve kesme etkisi altında elemanların davranışı, ulusal standart ve yönetmeliklere göre kolon ve kiriş sistemlerinin tasarlanması konularında bilgiler verilecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Malzeme davranışı, güvenlik ve yükler hakkındaki bilgiyi betonarme tasarımına uygular. 2) Güncel yönetmelik ve standartlar doğrultusunda eksenel, eğilme ve birleşik eksenel ile eğilme ve kesme yük etkilerine maruz kalan betonarme elemanları tasarlar. 3) Güncel yönetmelik ve standartlar doğrultusunda betonarme elemanların güvenliğini analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | ÖMER FARUK HALICI , September 2023 |
Ders Koordinatörü | GÖRKEM AKYOL |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. RIFAT AKBIYIKLI |
Hafta | Konu |
1) | Betonarme yapıların tanıtımı, tasarım yaklaşımı, yükler ve yük etkileri |
2) | Beton ve donatı çeliğinin özellikleri |
3) | Donatılı betonun temel davranışı, Moment-eğrilik ilişkisi, Tasarım Yönetmelikleri |
4) | Yapısal güvenlik kavramı |
5) | Eğilme davranışı, Kirişlerin analizi |
6) | Kirişlerin tasarımı |
7) | Başlıklı kirişlerin tasarımı |
8) | Eksenel yüklü kolonların davranışı |
9) | Eksantrik yüklü kolonlar, Kolon etkileşim diyagramı |
10) | Kolonların tasarımı |
11) | Moment büyütme katsayısının belirlenmesi |
12) | Kolonlar için minimum gereksinimler |
13) | Diyagonal çekmeye maruz kalan betonarme elemanların davranışı |
14) | Kesme kuvvetine göre tasarım |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Reinforced Concrete, Uğur Ersoy, Güney Özcebe, Tuğrul Tankut; ODTÜ Yayınevi, 2013. Reinforced Concrete 2, Uğur Ersoy, Evrim Yayınevi, İstanbul 1996. BETONARME YAPILARIN TASARIM VE YAPIM KURALLARI, TS-500, Türk Standartları Enstitüsü, Ankara, 2000. TÜRKİYE BİNA DEPREM YÖNETMELİĞİ-2018. | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Dersler, aktif öğrenme yöntemi "ters-yüz öğrenme" kullanılarak gerçekleştirilecektir. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Final Projesi, öğrencinin adı ve tarihi gösteren bir kapak sayfası içermelidir. Hesaplamalar mantıklı ve düzenli bir şekilde yapılmalıdır. Nihai cevaplar açıkça gösterilmeli ve vurgulanmalı veya altı çizilmelidir. Tasarım çizimleri, yerleşim, ölçümler, plan, kesit ve dikey profiller gibi detayları göstermelidir. | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Dönem projesinin hazırlanmasında bilgisayar yazılımı gereklidir. | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
akbiyiklir@mef.edu.tr Öğretim Üyesi Ofisi: 5. Kat, Oda 506 Ofis Saatleri: E-posta Adresi: akbiyiklir@mef.edu.tr Devam Kuralları: YÖK Yönetmelikleri (%70) Ara sınavı kaçırma: Gerekli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde yalnızca ara sınav için telafi sınavı yapılacaktır. Final sınavını kaçırma: Fakülte yönetmelikleri. Ders içi davranış ve öğrenci davranış kuralları hatırlatması: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 4 | 1 | 84 | ||
Proje | 1 | 10 | 16 | 1 | 27 | ||
Küçük Sınavlar | 2 | 8 | 1 | 18 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 18 | 2 | 20 | |||
Toplam İş Yükü | 149 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.0 | ||||||
AKTS | 6 |