| Bilgisayar Mühendisliği | |||||
| Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
| Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||||
| Ders Kodu | COMP 491 | |||||||
| Ders Adı İngilizce | COMP Senior Design Project I | |||||||
| Ders Adı Türkçe | Tasarım Projesi I | |||||||
| Öğretim Dili | EN | |||||||
| Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||||
| Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||||
| Dönem | Bahar,Güz | |||||||
| Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||||
| Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 154 saat | |||||||
| Ders Kredileri | 6 AKTS | |||||||
| Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||||
| Ön Koşul |
MATH 224 - Probability and Statistics for Engineering COMP 305 - Database Management Systems COMP 303 - Analysis of Algorithms COMP 302 - Software Engineering COMP 204 - Programming Studio |
|||||||
| Yan Koşul | Yok | |||||||
| Beklenen Ön Bilgi | COMP 204, COMP 302, COMP 303, COMP 305, MATH 224 almış olmak ve minimum 180 krediyi tamamlamıs olmak | |||||||
| Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca lisans öğrencileri | |||||||
| Genel Eğitim Hedefi | İstenen gereksinimleri karşılayacak bir sistem, bileşen veya süreç tasarlamak Bir problem tanımlamak ve uygun yöntemleri, modern mühendislik araçlarını ve mühendislik becerilerini kullanarak bu probleme çözüm geliştirmek | |||||||
| Ders Açıklaması | Bu ders kapsamlı bir tasarım dersi olup, ders konuları anlatılmaz. Dersi alan öğrencilerin aşağıdaki etkinliklerde bulunmaları beklenir: Problem tanımı, proje grubunun oluşturulması, proje planlama: projenin süresinin, bedelinin, gereken çabanın ve kaynakların kestirimi, Gantt diyagramı, olabilirlik çalışması, literatür tarama, çözüm yöntemlerinin belirlenmesi, karşılaştırılması ve bir yöntemin seçilmesi, çözüm yönteminin analiz edilmesi, tasarımı, gerçeklenmesi ve test edilmesi, proje raporunun teslimi ve projenin sunumu. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Mühendislik problemlerini belirler, modeller ve çözer. 2) Belirlenen kısıtları sağlayan bir sistemi, bileşeni veya süreci tasarlar. 3) Farklı özelliklere sahip dinleyicilerle etkin sözel iletişimde bulunur. 4) iyi hazırlanmış proje raporları hazırlayarak etkin iletişimde bulunur. 5) Mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini dikkate alarak profesyonel ve etik sorumlulukları gözetir. 6) Grup içinde etkin olarak çalışır. 7) Veriyi analiz eder ve yorumlar. Çıkarımlarda bulunmak için mühendisçe yargıda bulunur. 8) Uygun öğrenme staratejilerini kullanarak, gerektiğinde yeni bilgiyi öğrenir ve uygular. |
| Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||||
| 2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||||||
| 3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||||||
| 4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||||||
| 5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||||||
| 6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||||||
| 7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
| N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
| Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
| 1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | S | Proje |
| 2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | H | Proje |
| 3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | H | Proje,Sunum |
| 4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | S | Proje |
| 5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Proje |
| 6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | H | Proje |
| 7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | H | Proje |
| Hazırlayan ve Tarih | BUSE YILMAZ , October 2025 |
| Ders Koordinatörü | BUSE YILMAZ |
| Dönem | Bahar,Güz |
| Dersi Veren(ler) |
| Hafta | Konu |
| 1) | Problemi tanımlama |
| 2) | Grup oluşturma |
| 3) | Proje planlama |
| 4) | Literatür tarama |
| 5) | Literatür tarama |
| 6) | Analiz |
| 7) | Tasarım |
| 8) | İlerleme raporu ve sunumu |
| 9) | Geliştirme |
| 10) | Geliştirme |
| 11) | Geliştirme |
| 12) | Test etme |
| 13) | Son rapor |
| 14) | Sunum |
| 15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
| 16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
| Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | yok | |||||||||||||||
| Öğretme Teknikleri | Ders yok, danışmanla haftalık toplantılar, öğrenciler dönem boyunca proje üzerinde çalışmalarını sürdürürler. | |||||||||||||||
| Ödev ve Projeler | Proje | |||||||||||||||
| Laboratuvar Çalışması | Laboratuvarda proje çalışmaları | |||||||||||||||
| Bilgisayar Kullanımı | Program geliştirme | |||||||||||||||
| Diğer Aktiviteler | yok | |||||||||||||||
| Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
| Ders Yönetimi |
yilmazbuse@mef.edu.tr 0 212 395 36 26 |
|||||||||||||||
| AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
| Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
| Laboratuvar | 14 | 3 | 1 | 3 | 98 | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 6 | 6 | ||||
| Sunum / Seminer | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
| Rapor Teslimi | 1 | 32 | 32 | ||||
| Toplam İş Yükü | 154 | ||||||
| Toplam İş Yükü/25 | 6.2 | ||||||
| AKTS | 6 | ||||||