PSYC 417 Readings and Research in Social Psychology VIIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 417
Course Title in English Readings and Research in Social Psychology VII
Course Title in Turkish Sosyal Psikolojide Okuma ve Araştırma VII
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Advanced
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 192 hours per semester
Number of Credits 7.5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites PSYC 205 - Research Methods I
Expected Prior Knowledge Research Methods in Psychology
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective These discussions as well as the up to date articles will help students to come up with new research ideas and eventually equip students with the skills to write their own research proposals.
Course Description This course aims to offer a broader understanding of negative attitudes towards outgroups in general, as well as successful interventions that have transformed deeply rooted negative attitudes. Additionally, the course will provide an overview of various intergroup conflict and polarization examples from around the world. Each class will feature discussions on the strengths and weaknesses of different interventions, with a focus on connecting the concepts and theories learned to encourage critical thinking. These discussions as well as the up to date articles will help students to come up with new research ideas and eventually equip students with the skills to write their own research proposals.
Course Description in Turkish Bu ders, genel olarak dış gruplara yönelik olumsuz tutumlar ve kökleşmiş olumsuz tutumları dönüştüren başarılı müdahaleler hakkında daha geniş bir anlayış sunmayı amaçlamaktadır. Ek olarak ders, dünyanın dört bir yanından çeşitli grup içi çatışma ve kutuplaşma örneklerine genel bir bakış sağlayacaktır. Her ders, eleştirel düşünmeyi teşvik etmek için öğrenilen kavramları ve teorileri birbirine bağlamaya odaklanarak farklı müdahalelerin güçlü ve zayıf yönleri hakkında tartışmalar içerecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N Participation
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N Project
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. N HW
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N HW
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N Participation
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N Project
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N Presentation,Project
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N Exam,HW,Presentation,Project
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. N Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. N Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N Project
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. N Select,Presentation,Project
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. N Project
Prepared by and Date ŞENAY YİTMEN , October 2024
Course Coordinator SENA CÜRE ACER
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. ŞENAY YİTMEN

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş: Derse genel bakış
2) Sosyal Kimlik Teorisi, Grup normları, Dış grup homojenliği Ortak İç Grup Kimlik Modeli
3) Sosyal Karşılaştırma Teorisi, İkna Edici Argümanlar Teorisi Gruplar Arası Temas Teorisi
4) Grup temelli duygular Bilişsel yeniden değerlendirme
5) Grup İçi Tehdit Teorisi Öz-Olumlama Teorisi 1. Quiz
6) Bilişsel sezgisel yöntemler, Eko odalar, Seçici maruz kalma
8) Araştırma makalesi yazma kılavuzu
9) Güven ve gruplar arası müzakere
10) Değerler ve ahlaki örnek kavramı 2. Quiz
11) Ego-yükseltme, Naif gerçekçilik, Temel atıf hatası
12) Meta-inançlar (hissedilen anlayış), İnancın korunması ve Bilişsel Uyumsuzluk Teorisi
13) Umut teorisi ve gruplar arası çatışmalarda “umut”
14) Gözden geçirme
15) Final sınavı dönemi
16) Final sınavı dönemi
Required/Recommended ReadingsEncyclopedia of Social Psychology (Baumeister & Vohs, 2007) There will also be weekly articles.
Teaching Methods
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
TOTAL %
Course Administration acers@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Sunum / Seminer 1 10 3 13
Küçük Sınavlar 2 8 2 20
Rapor Teslimi 2 20 2 44
Final 1 15 2 17
Total Workload 192
Total Workload/25 7.7
ECTS 7.5