ECON 204 Macroeconomic Theory IIMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu ECON 204
Ders Adı İngilizce Macroeconomic Theory II
Ders Adı Türkçe Makroekonomik Teori II
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Orta
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 137 saat
Ders Kredileri 5 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ECON 203 - Macroeconomic Theory I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Makroekonomik Teori ve Matematik
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans.
Genel Eğitim Hedefi Ekonomiyi anlamak için gerekli olan teori ve araçları öğrenmek
Ders Açıklaması Bu ders beklentilerin finansal piyasalar, çıktı dalgalanmaları, tüketim ve yatırım kararları üzerindeki rolüne odaklanmaktadır. Ders kapsamında ayrıca açık piyasa ekonomileri kapsamında mal piyasaları ve finansal piyasalar, farklı döviz kuru rejimlerinin özellikleri ile para ve maliye politikasındaki güncel zorluklar ele alınmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Finansal piyasalarda; tüketim ve yatırım kararlarında; çıktı dalgalanmalarında beklentilerin rolünü analiz etmek.
2) Mal ve finansal piyasaların açık olmasının etkilerini açıklamak.
3) Açık bir ekonomide mal ve finansal piyasalarda dengeyi açıklamak.
4) Farklı döviz kuru rejimlerinin özelliklerini ayırt etmek.
5) Sermaye piyasalarının uluslararası ortamında para politikası ve mali politikayı anlamak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. H Sınav,Ödev
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek H Sınav,Ödev
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak H Sınav,Ödev
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. H Sınav,Ödev
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. H Sınav,Ödev
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. H
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. S Sınav,Ödev
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H Sınav,Ödev
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. S Sınav,Ödev
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. S Sınav,Ödev
Hazırlayan ve Tarih NAZLI KARAMOLLAOĞLU , November 2023
Ders Koordinatörü NAZLI KARAMOLLAOĞLU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. NAZLI KARAMOLLAOĞLU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş
2) Finansal Piyasalar ve Beklentiler (Tahviller)
3) Finansal Piyasalar ve Beklentiler (Hisseler)
4) Beklentiler, Tüketim ve Yatırım
5) Beklentiler, Üretim ve Politika
6) Mal ve Finansal Piyasalarda Dışa Açıklık
7) Açık Ekonomide Mal Piyasası
8) Gözden Geçirme ve Ara Sınav
9) Üretim, Faiz Oranı ve Döviz Kuru
10) Döviz Kuru Rejimleri
11) Politikacılar Kısıtlanmalı mı?
12) Maliye Politikası: Genel Bir Bakış
13) Para Politikası: Genel Bir Bakış
14) Gözden Geçirme
15) Final Sınavı Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarMacroeconomics, by Oliver Blanchard Pearson, 8th edition.
Öğretme TeknikleriTers yüz öğrenme
Ödev ve ProjelerÖdev ve quizler
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıYok
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi karamollaoglun@mef.edu.tr

Ders hakkında daha fazla detaylı bilgi, ofis saatleri gibi, Blackboard'ta bulunabilir. Katılım zorunludur. Akademik Dürüstlük ve İntihal: YÖK Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1.5 3 2 91
Ödevler 10 1 1 20
Küçük Sınavlar 4 1 0.5 6
Ara Sınavlar 1 6 2 8
Final 1 10 2 12
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü/25 5.5
AKTS 5