Ekonomi | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | ECON 204 | ||||
Ders Adı İngilizce | Macroeconomic Theory II | ||||
Ders Adı Türkçe | Makroekonomik Teori II | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Orta | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 137 saat | ||||
Ders Kredileri | 5 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
ECON 203 - Macroeconomic Theory I |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Makroekonomik Teori ve Matematik | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans. | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Ekonomiyi anlamak için gerekli olan teori ve araçları öğrenmek | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders beklentilerin finansal piyasalar, çıktı dalgalanmaları, tüketim ve yatırım kararları üzerindeki rolüne odaklanmaktadır. Ders kapsamında ayrıca açık piyasa ekonomileri kapsamında mal piyasaları ve finansal piyasalar, farklı döviz kuru rejimlerinin özellikleri ile para ve maliye politikasındaki güncel zorluklar ele alınmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Finansal piyasalarda; tüketim ve yatırım kararlarında; çıktı dalgalanmalarında beklentilerin rolünü analiz etmek. 2) Mal ve finansal piyasaların açık olmasının etkilerini açıklamak. 3) Açık bir ekonomide mal ve finansal piyasalarda dengeyi açıklamak. 4) Farklı döviz kuru rejimlerinin özelliklerini ayırt etmek. 5) Sermaye piyasalarının uluslararası ortamında para politikası ve mali politikayı anlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | H | Sınav,Ödev |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | H | Sınav,Ödev |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | H | Sınav,Ödev |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | H | Sınav,Ödev |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | H | Sınav,Ödev |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | H | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | S | Sınav,Ödev |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | Sınav,Ödev |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | S | Sınav,Ödev |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | S | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | NAZLI KARAMOLLAOĞLU , November 2023 |
Ders Koordinatörü | NAZLI KARAMOLLAOĞLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. NAZLI KARAMOLLAOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Finansal Piyasalar ve Beklentiler (Tahviller) |
3) | Finansal Piyasalar ve Beklentiler (Hisseler) |
4) | Beklentiler, Tüketim ve Yatırım |
5) | Beklentiler, Üretim ve Politika |
6) | Mal ve Finansal Piyasalarda Dışa Açıklık |
7) | Açık Ekonomide Mal Piyasası |
8) | Gözden Geçirme ve Ara Sınav |
9) | Üretim, Faiz Oranı ve Döviz Kuru |
10) | Döviz Kuru Rejimleri |
11) | Politikacılar Kısıtlanmalı mı? |
12) | Maliye Politikası: Genel Bir Bakış |
13) | Para Politikası: Genel Bir Bakış |
14) | Gözden Geçirme |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Macroeconomics, by Oliver Blanchard Pearson, 8th edition. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Ters yüz öğrenme | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Ödev ve quizler | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
karamollaoglun@mef.edu.tr Ders hakkında daha fazla detaylı bilgi, ofis saatleri gibi, Blackboard'ta bulunabilir. Katılım zorunludur. Akademik Dürüstlük ve İntihal: YÖK Yönetmeliği. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1.5 | 3 | 2 | 91 | ||
Ödevler | 10 | 1 | 1 | 20 | |||
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 0.5 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 137 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.5 | ||||||
AKTS | 5 |