EE 204 Signals and SystemsMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İnşaat MühendisliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İnşaat Mühendisliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Mühendislik Fakültesi
Ders Kodu EE 204
Ders Adı İngilizce Signals and Systems
Ders Adı Türkçe İşaretler ve Sistemler
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 4 Okuma: None Laboratuvar : None Diğer: None
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 152.5 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul MATH 115 - Calculus I
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Diferansiyel ve integral hesap ve kompleks sayılar hakkında ön bilgi beklenmektedir.
Kayıt Kısıtlamaları Sadece lisans öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Sürekli-zaman ve ayrık-zaman işaretleri ile sistemlerini nasıl analiz edeceğini öğrenmek.
Ders Açıklaması Bu ders sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaretlerin ve sistemlerin tam olarak anlaşılmasını sağlamaktadır. Aşağıdaki konular kapsanacaktır: temel kavramlar: doğrusallık, kararlılık; Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaretlerin zaman ve frekans analizleri; Fourier Serileri, Fourier Dönüşümü, Laplace Dönüşümü, Ayrık Fourier Dönüşümü, z-Dönüşümü; Örnekleme.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) Sürekli-zaman ve ayrık-zaman işaretleri ve sistemlerini ve bunların özelliklerini kavrar;
2) Sürekli-zaman ve ayrık-zaman işaretleri ve sistemlerini zaman alanında analiz eder;
3) Sürekli-zaman ve ayrık-zaman işaretleri ve sistemlerini frekans alanında analiz eder;
4) Sistem davranışını belirlemek için Laplace Dönüşümü ve z-Dönüşümünü uygular.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav,Ödev
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Hazırlayan ve Tarih EBRU ARISOY SARAÇLAR , April 2018
Ders Koordinatörü EBRU ARISOY SARAÇLAR
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi TUBA AYHAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) İşaretler ve Sistemlere Giriş
2) Doğrusal Zamanla Değişmeyen Sistemler
3) Doğrusal Zamanla Değişmeyen Sistemler
4) Periyodik İşaretlerin Fourier Serisi Temsili
5) Periyodik İşaretlerin Fourier Serisi Temsili
6) Sürekli Zamanlı Fourier Dönüşümü
7) Sürekli Zamanlı Fourier Dönüşümü / Ayrık Zamanlı Fourier Dönüşümü
8) Ayrık Zamanlı Fourier Dönüşümü
9) İşaretlerin ve Sistemlerin Zaman ve Frekans Karakterizasyonu
10) Örnekleme
11) Örnekleme
12) Laplace Dönüşümü
13) Laplace Dönüşümü / z-dönüşümü
14) z-dönüşümü
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarOppenheim, Willsky and Nawab, Signals and Systems, 2nd edition.
Öğretme TeknikleriAktif öğrenme yöntemi olarak "tersyüz derslik" ve görüşme saatleri
Ödev ve ProjelerÖğrencilere ödev soruları verilecek ve ödevlerden alınan soruları içeren kısa sınavlar yapılacaktır. Ayrıca, ders içeriğiyle ilgili sürpriz kısa sınavlar da olacaktır
Laboratuvar ÇalışmasıYok
Bilgisayar KullanımıZorunlu değil
Diğer AktivitelerYok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Küçük Sınavlar 5 % 10
Ara Sınavlar 2 % 60
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi

Eğitmenin ofisi ve telefon numarası: 5. Kat, (0212) 3953677 Ofis saatleri: Daha sonra belirlenecek E-posta adresi: saraclare@mef.edu.tr Devam kuralları: - Kısa sınavı kaçırmak: Telafi sınavı yapılmayacaktır. Ara sınavı kaçırmak: Geçerli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, her kaçırılan ara sınav için telafi sınavı yapılacaktır. Final sınavını kaçırmak: Fakülte yönetmeliği geçerlidir. Sınıf içi uygun davranış ve öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 4 84
Küçük Sınavlar 5 4 0.5 22.5
Ara Sınavlar 2 10 2 24
Final 1 20 2 22
Toplam İş Yükü 152.5
Toplam İş Yükü/25 6.1
AKTS 6