İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | ||||
Ders Kodu | EE 204 | ||||
Ders Adı İngilizce | Signals and Systems | ||||
Ders Adı Türkçe | İşaretler ve Sistemler | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 152.5 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul |
MATH 115 - Calculus I |
||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Diferansiyel ve integral hesap ve kompleks sayılar hakkında ön bilgi beklenmektedir. | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Sürekli-zaman ve ayrık-zaman işaretleri ile sistemlerini nasıl analiz edeceğini öğrenmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaretlerin ve sistemlerin tam olarak anlaşılmasını sağlamaktadır. Aşağıdaki konular kapsanacaktır: temel kavramlar: doğrusallık, kararlılık; Sürekli-zamanlı ve ayrık-zamanlı işaretlerin zaman ve frekans analizleri; Fourier Serileri, Fourier Dönüşümü, Laplace Dönüşümü, Ayrık Fourier Dönüşümü, z-Dönüşümü; Örnekleme. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Sürekli-zaman ve ayrık-zaman işaretleri ve sistemlerini ve bunların özelliklerini kavrar; 2) Sürekli-zaman ve ayrık-zaman işaretleri ve sistemlerini zaman alanında analiz eder; 3) Sürekli-zaman ve ayrık-zaman işaretleri ve sistemlerini frekans alanında analiz eder; 4) Sistem davranışını belirlemek için Laplace Dönüşümü ve z-Dönüşümünü uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Ödev |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | EBRU ARISOY SARAÇLAR , April 2018 |
Ders Koordinatörü | EBRU ARISOY SARAÇLAR |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi TUBA AYHAN |
Hafta | Konu |
1) | İşaretler ve Sistemlere Giriş |
2) | Doğrusal Zamanla Değişmeyen Sistemler |
3) | Doğrusal Zamanla Değişmeyen Sistemler |
4) | Periyodik İşaretlerin Fourier Serisi Temsili |
5) | Periyodik İşaretlerin Fourier Serisi Temsili |
6) | Sürekli Zamanlı Fourier Dönüşümü |
7) | Sürekli Zamanlı Fourier Dönüşümü / Ayrık Zamanlı Fourier Dönüşümü |
8) | Ayrık Zamanlı Fourier Dönüşümü |
9) | İşaretlerin ve Sistemlerin Zaman ve Frekans Karakterizasyonu |
10) | Örnekleme |
11) | Örnekleme |
12) | Laplace Dönüşümü |
13) | Laplace Dönüşümü / z-dönüşümü |
14) | z-dönüşümü |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Oppenheim, Willsky and Nawab, Signals and Systems, 2nd edition. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif öğrenme yöntemi olarak "tersyüz derslik" ve görüşme saatleri | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Öğrencilere ödev soruları verilecek ve ödevlerden alınan soruları içeren kısa sınavlar yapılacaktır. Ayrıca, ders içeriğiyle ilgili sürpriz kısa sınavlar da olacaktır | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Zorunlu değil | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
Eğitmenin ofisi ve telefon numarası: 5. Kat, (0212) 3953677 Ofis saatleri: Daha sonra belirlenecek E-posta adresi: saraclare@mef.edu.tr Devam kuralları: - Kısa sınavı kaçırmak: Telafi sınavı yapılmayacaktır. Ara sınavı kaçırmak: Geçerli mazeret belgeleri sunulduğu takdirde, her kaçırılan ara sınav için telafi sınavı yapılacaktır. Final sınavını kaçırmak: Fakülte yönetmeliği geçerlidir. Sınıf içi uygun davranış ve öğrenci davranış kuralları: YÖK Yönetmelikleri İntihal ile ilgili açıklama: YÖK Yönetmelikleri http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 4 | 84 | |||
Küçük Sınavlar | 5 | 4 | 0.5 | 22.5 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 2 | 24 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Toplam İş Yükü | 152.5 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.1 | ||||||
AKTS | 6 |