Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Hukuk Fakültesi | ||||
Ders Kodu | HUK 401 | ||||
Ders Adı İngilizce | Law of Criminal Procedure I | ||||
Ders Adı Türkçe | Ceza Muhakemesi Hukuku I | ||||
Öğretim Dili | TR | ||||
Ders Türü | Ders | ||||
Dersin Düzeyi | Seçiniz | ||||
Dönem | Güz | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 101 saat | ||||
Ders Kredileri | 4 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Yalnızca Lisans Öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Ceza muhakemesi hukukunun temel kavramlarını ve ceza muhakemesi hukukunun uygulamadaki işleyişini öğretmek. | ||||
Ders Açıklaması | Ceza Muhakemesi Hukuku dersi kapsamında, ceza muhakemesi hukukuna hâkim olan genel ve Anayasal ilkeler, ceza muhakemesi hukukunda insan haklarının rolü, Türk ceza yargılaması teşkilatı, ceza yargılamasına katılan belli başlı kişiler, soruşturmaya ilişkin kurallar ve koruma tedbirleri üzerinde durulacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Ceza muhakemesi hukukunun temel kavramlarını anlarlar. 2) Bunlardan yararlanarak somut sorunları çözme becerisi elde ederler. 3) Gerçek yaşamdaki olaylara uygulayabilirler. 4) Söz konusu kavramları uygulayarak sorunlara çözüm üretebilirler. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | , |
Ders Koordinatörü | ALİ RIZA ÇINAR |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. ALİ RIZA ÇINAR |
Hafta | Konu |
1) | Ceza Yargılaması (Muhakemesi) Hukukunun Temel Kavramları, Kaynakları ve Ceza Yargılamasında Yorum |
2) | Ceza Yargılaması Yasalarının Zaman, Yer ve Kişi Bakımından Uygulanması |
3) | Ceza Yargılaması Hukukunun Temel İlkeleri ve Ceza Yargılaması Yasasında Yer Verilen Tanımlar |
4) | Soruşturma Evresinin İşlevi ve Özellikleri |
5) | Soruşturma Evresinin Süjeleri (I) |
6) | Soruşturma Evresinin Süjeleri (II) |
7) | Soruşturma Evresi İşlemleri (Deliller ve Delillerin Toplanması) (I) |
8) | Vizeler |
9) | Soruşturma Evresi İşlemleri (Deliller ve Delillerin Toplanması) (II) |
10) | Koruma Tedbirleri ve Tutuklama Hakkında Genel Bilgiler |
11) | Tutuklama ve Adli Kontrol |
12) | Arama; Elkoyma; Bilgisayarlarda, Bilgisayar Programlarında ve Kütüklerinde Arama ve Şirket Yönetimi İçin Kayyım Tayini |
13) | Telekomünikasyon Yoluyla Yapılan İletişimin Denetlenmesi, Gizli Soruşturmacı Görevlendirme, Teknik Araçlarla İzleme, İnternet Ortamında Yapılan Yayınlara Erişimin Engellenmesi, Gizli Tanık, Koruma Tedbirleri Nedeniyle Verilen Haksızlıkların Giderilmesi |
14) | Soruşturmadan Sonuç Çıkarılması ve İddianamenin Değerlendirilmesi |
15) | Finaller |
16) | Finaller |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Nur CENTEL – Hamide ZAFER, Ceza Muhakemesi Hukuku Feridun YENİSEY – Ayşe NUHOĞLU, Ceza Muhakemesi Hukuku Ders Kitabı Bahri ÖZTÜRK (Editör), Nazari ve Uygulamalı Ceza Muhakemesi Hukuku Ders Kitabı Yener ÜNVER- Hakan HAKERİ, Ceza Muhakemesi Hukuku Veli Özer ÖZBEK – M. Nihat KANBUR – Koray DOĞAN – Pınar BACAKSIZ – İlker TEPE, Türk Ceza Muhakemesi Hukuku Doğan SOYASLAN, Ceza Muhakemesi Hukuku Nevzat TOROSLU – Metin FEYZİOĞLU, Ceza Muhakemesi Hukuku Cumhur ŞAHİN – Neslihan GÖKTÜRK, Ceza Muhakemesi Hukuku – I Cumhur ŞAHİN – Neslihan GÖKTÜRK, Ceza Muhakemesi Hukuku – II *Tüm kitapların son baskıları önerilmektedir. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Teorik anlatımın ardından konuyla ilgili karar incelemeleri ve olay çözümlerinin yapıldığı pratik çalışmalar. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | |||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | |||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | |||||||||||||
Diğer Aktiviteler | |||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
cinarr@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 1 | 56 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 1 | 1 | 28 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 101 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 4.0 | ||||||
AKTS | 4 |