HUK 401 Ceza Muhakemesi Hukuku IMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 401
Course Title in English Law of Criminal Procedure I
Course Title in Turkish Ceza Muhakemesi Hukuku I
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Select
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other: 2
Estimated Student Workload 101 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Undergraduate Students Only
Overall Educational Objective To teach the basic concepts of criminal procedure law and the functioning of criminal procedure law in practice.
Course Description In the Criminal Procedure Law course, general and constitutional principles governing criminal procedure law, the role of human rights in criminal procedure systems, the structure of Turkish criminal courts, the main actors participating in criminal procedure law, rules of investigation process and measures of protection of evidence will be dealt with.
Course Description in Turkish Ceza Muhakemesi Hukuku dersi kapsamında, ceza muhakemesi hukukuna hâkim olan genel ve Anayasal ilkeler, ceza muhakemesi hukukunda insan haklarının rolü, Türk ceza yargılaması teşkilatı, ceza yargılamasına katılan belli başlı kişiler, soruşturmaya ilişkin kurallar ve koruma tedbirleri üzerinde durulacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Ceza muhakemesi hukukunun temel kavramlarını anlarlar.
2) Bunlardan yararlanarak somut sorunları çözme becerisi elde ederler.
3) Gerçek yaşamdaki olaylara uygulayabilirler.
4) Söz konusu kavramları uygulayarak sorunlara çözüm üretebilirler.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date ,
Course Coordinator ALİ RIZA ÇINAR
Semester Fall
Name of Instructor Prof. Dr. ALİ RIZA ÇINAR

Course Contents

Hafta Konu
1) Ceza Yargılaması (Muhakemesi) Hukukunun Temel Kavramları, Kaynakları ve Ceza Yargılamasında Yorum
2) Ceza Yargılaması Yasalarının Zaman, Yer ve Kişi Bakımından Uygulanması
3) Ceza Yargılaması Hukukunun Temel İlkeleri ve Ceza Yargılaması Yasasında Yer Verilen Tanımlar
4) Soruşturma Evresinin İşlevi ve Özellikleri
5) Soruşturma Evresinin Süjeleri (I)
6) Soruşturma Evresinin Süjeleri (II)
7) Soruşturma Evresi İşlemleri (Deliller ve Delillerin Toplanması) (I)
8) Vizeler
9) Soruşturma Evresi İşlemleri (Deliller ve Delillerin Toplanması) (II)
10) Koruma Tedbirleri ve Tutuklama Hakkında Genel Bilgiler
11) Tutuklama ve Adli Kontrol
12) Arama; Elkoyma; Bilgisayarlarda, Bilgisayar Programlarında ve Kütüklerinde Arama ve Şirket Yönetimi İçin Kayyım Tayini
13) Telekomünikasyon Yoluyla Yapılan İletişimin Denetlenmesi, Gizli Soruşturmacı Görevlendirme, Teknik Araçlarla İzleme, İnternet Ortamında Yapılan Yayınlara Erişimin Engellenmesi, Gizli Tanık, Koruma Tedbirleri Nedeniyle Verilen Haksızlıkların Giderilmesi
14) Soruşturmadan Sonuç Çıkarılması ve İddianamenin Değerlendirilmesi
15) Finaller
16) Finaller
Required/Recommended ReadingsNur CENTEL – Hamide ZAFER, Ceza Muhakemesi Hukuku Feridun YENİSEY – Ayşe NUHOĞLU, Ceza Muhakemesi Hukuku Ders Kitabı Bahri ÖZTÜRK (Editör), Nazari ve Uygulamalı Ceza Muhakemesi Hukuku Ders Kitabı Yener ÜNVER- Hakan HAKERİ, Ceza Muhakemesi Hukuku Veli Özer ÖZBEK – M. Nihat KANBUR – Koray DOĞAN – Pınar BACAKSIZ – İlker TEPE, Türk Ceza Muhakemesi Hukuku Doğan SOYASLAN, Ceza Muhakemesi Hukuku Nevzat TOROSLU – Metin FEYZİOĞLU, Ceza Muhakemesi Hukuku Cumhur ŞAHİN – Neslihan GÖKTÜRK, Ceza Muhakemesi Hukuku – I Cumhur ŞAHİN – Neslihan GÖKTÜRK, Ceza Muhakemesi Hukuku – II *The latest editions of all books are recommended.
Teaching MethodsAfter the theoretical lecture, practical studies on the subject of decision reviews and case solutions.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration cinarr@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 1 56
Laboratuvar 14 0 1 1 28
Ara Sınavlar 1 4 1 5
Final 1 10 2 12
Total Workload 101
Total Workload/25 4.0
ECTS 4