İnşaat Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||
Ders Kodu | MATH 213 | |||||
Ders Adı İngilizce | Differential Equations | |||||
Ders Adı Türkçe | Diferansiyel Denklemler | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Alıştırma,Ters-Yüz Öğrenme,Ders | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Bahar,Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 178 saat | |||||
Ders Kredileri | 7 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
MATH 106 - Calculus II | MATH 116 - Calculus II |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Tek ve çok değişkenli fonksiyonların türev ve integrasyonu konusunda ön bilgi gereklidir. | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Adi diferansiyel denklemlerin çözümünü öğrenmek. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders diferansiyel denklemleri, onların çözüm yöntemlerini ve vektör-değerlikli fonksiyonları kapsar. Kapsanan konular: Birinci mertebeden diferansiyel denklemler, ikinci mertebeden diferansiyel denklemler, yüksek mertebeden diferansiyel denklemler, diferansiyel denklemlerin seri çözümü, başlangıç değer problemleri, Laplace dönüşümü ve birinci mertebeden diferansiyel denklem sistemleri. Vektör-değerlikli fonksiyonlar, diverjans, rotasyonel işlemleri ve geometric uygulamaları. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Birinci mertebeden diferansiyel denklemlerin çözüm yöntemlerini uygular; 2) Birinci, ikinci ve daha yüksek mertebeden lineer diferansiyel denklemleri çözer; 3) Lineer diferansiyel denklemlerin seri çözümünü bulur; 4) Lineer denklemlerin başlangıç değer problemini Laplace dönüşümü ile çözer; 5) Lineer diferansiyel denklemler sistemini çözer; 6) Vektör değerli fonksiyonları kullanır, diverjans ve curl'ünü hesaplar ve bunların özelliklerini geometrik uygulamalarda kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Derse Katılım |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | CANFUAD DELALE , December 2018 |
Ders Koordinatörü | CANFUAD DELALE |
Dönem | Bahar,Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. AYŞE SOYSAL |
Hafta | Konu |
1) | Birinci mertebeden diferansiyel denklemler |
2) | Birinci mertebeden diferansiyel denklemler |
3) | İkinci mertebeden lineer diferansiyel denklemler |
4) | İkinci mertebeden lineer diferansiyel denklemler |
5) | Daha yüksek mertebeden lineer diferansiyel denklemler |
6) | Lineer diferansiyel denklemlerin seri çözümleri |
7) | Lineer diferansiyel denklemlerin seri çözümleri |
8) | Başlangıç değer problemleri ve Laplace dönüşümü |
9) | Başlangıç değer problemleri ve Laplace dönüşümü |
10) | Başlangıç değer problemleri ve Laplace dönüşümü |
11) | Lineer diferansiyel denklemler sistemi |
12) | Lineer diferansiyel denklemler sistemi |
13) | Vektör değerli fonksiyonlar, vektör değerli fonksiyonların diverjansı ve rotası ve bunların geometrik uygulamaları |
14) | Vektör değerli fonksiyonlar, vektör değerli fonksiyonların diverjansı ve rotası ve bunların geometrik uygulamaları |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | W.E. Boyce and R.C. DiPrima, Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, Tenth Ed., Wiley, 2013. | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Aktif bir öğrenme yöntemi olan tersyüz derslik" ile dersler ve görüşme saatleri | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Yok | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
canfuat.delale@mef.edu.tr (0212) 3953651 Öğretim Görevlisinin Ofisi ve Telefon Numarası: 5. Kat, (0212) 3953651 Ofis Saatleri: Çarşamba 13:00-15:00 E-posta Adresi: canfuat.delale@mef.edu.tr Devam Kuralları: Sınıf içi uygulama, final notunun %20’sini oluşturur. Kısa Sınav Kaçırılması: Geçerli bir mazeret belgesi sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her kısa sınava, diğer tüm kısa sınavların ortalaması alınarak bir not verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Ara Sınav Kaçırılması: Geçerli bir mazeret belgesi sunulduğu takdirde, öğrencinin kaçırdığı her ara sınav için final sınavı notu verilecektir. Telafi yapılmayacaktır. Final Sınavı Kaçırılması: Fakülte yönetmelikleri uygulanır. Ders İçinde Uygun Davranışlar, Öğrenci Davranış Kuralları: YÖK Yönetmelikleri İntihal Hakkında Açıklama: YÖK Yönetmelikleri |
AKtivite | Hafta Sayısı | Hesaplama | |||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | |||||
Ders Saati | 28 | 224 | |||
Küçük Sınavlar | 4 | 28 | |||
Ara Sınavlar | 4 | 56 | |||
Final | 2 | 48 | |||
Toplam İş Yükü | 356 | ||||
Toplam İş Yükü/25 | 14.2 | ||||
AKTS | 7 |