Psikoloji | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | ||||
Ders Kodu | PSYC 102 | ||||
Ders Adı İngilizce | Introduction to Psychology II | ||||
Ders Adı Türkçe | Psikolojiye Giriş II | ||||
Öğretim Dili | EN | ||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | ||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | ||||
Dönem | Bahar | ||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 144 saat | ||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | ||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | ||||
Ön Koşul | Yok | ||||
Yan Koşul | Yok | ||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | ||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | ||||
Genel Eğitim Hedefi | Bir psikoloji öğrencisi olarak başarı için çok önemli olan düşünme, öğrenme ve bilgi sunma becerilerini öğrenmek ve geliştirmek; bilimsel yöntemi ve mükemmel eleştirel düşünceyi net bir şekilde kavradığını gösterirken, doğru biçimlendirilmiş, kaliteli makaleler, raporlar ve sunumlar hazırlayabilmek. | ||||
Ders Açıklaması | Bu ders, birinci sınıf öğrencilerini psikoloji alanında daha ayrıntılı çalışmaya hazırlamayı amaçlamaktadır. Ders, öğrencilere APA yazı stilinde esaslı bir altyapı kazandıracaktır ve öğrencilerin psikoloji alanındaki araştırma makalelerini okuma ve eleştirme yeteneklerini geliştirecektir. Son olarak, bu ders öğrencileri kaliteli sunumlar yapabilmek üzere hazırlayacaktır. Bu beceriler hem Psikoloji programının sonraki dönemleri için hem de sonrasında öğrencilerin iş hayatları için gerekecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) APA formunun temel bileşenlerini anlar 2) Argümanları hem yazılı olarak hem de sunumlarda sözlü olarak sunar ve destekler 3) Bilinmeyen konularda bilgi toplar, düzenler ve sentezler 4) Kanıt ve argümanların kalitesini analiz eder ve değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | S | Ödev,Sunum |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Ödev |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Ödev,Derse Katılım |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | Ödev |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | H | Ödev,Derse Katılım |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Ödev,Derse Katılım |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | S | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | S | Ödev,Derse Katılım,Sunum |
Hazırlayan ve Tarih | NESLİHAN TURNALAR ÇETİNKAYA , December 2023 |
Ders Koordinatörü | BEYZA TEPE ÇOMOĞLU |
Dönem | Bahar |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. DİCLE ÇAPAN |
Hafta | Konu |
1) | Okuma ve yazmaya giriş - Bir bilginin nasıl bulunacağı ve değerlendirileceği |
2) | İnternetteki bilgilerin değerlendirilmesi, İntihal |
3) | Kritik düşünme ve makale okuma |
4) | Sunum nasıl yapılır? |
6) | APA formatında yazım - Stil mekaniği |
7) | APA formatında yazım - Format&İmla&Gramer |
8) | APA formatında yazım - Metin içi atıf |
9) | APA formatında yazım - Kaynakça |
10) | APA formatında yazım- Metin içi atıf & kaynakça egzersizleri |
11) | APA formatında makale yazma |
12) | APA formatında araştırma raporu yazımı - Giriş ve yöntem |
13) | APA formatında araştırma raporu yazımı - Sonuçlar ve tartışma |
14) | Araştırma raporu yazımı - Egzersiz |
15) | Sınıf içi değerlendirme |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Ana Ders Kitabı: APA Styling Kılavuzu 7. Baskı | |||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Bu kurs ters yüz eğitim formatını kullanacaktır. Öğrenciler, o haftaki derslerde geliştirecekleri beceriler hakkında videolar izleyerek ve okuyarak derse hazırlanacaklardır. Ders süresi boyunca öğrenciler bu becerileri geliştirmek için not verilmeyen alıştırmalar üzerinde birlikte çalışacaklardır. Öğrenciler tercihlerine ve o haftanın konusuna göre tek başlarına veya gruplar halinde çalışacaklardır. | |||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Farklı sınıf içi etkinlikler/ödevler olacaktır | |||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | |||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Öğrencilerin hem hazırlık döneminde hem de ders saatlerinde uygun bilgi teknolojilerini kullanmaları beklenecektir. Çevrimiçi kaynakları ve makaleleri araştırmaları ve okumaları, sınıf alıştırmaları üzerinde birlikte çalışmaları ve ödevlerini hazırlamaları gerekecektir. | |||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Yok | |||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
|||||||||||||||
Ders Yönetimi |
turnalarn@mef.edu.tr Tüm derslere katılım zorunludur. Geç veya hazırlıksız gelen öğrenciler, derse alınmayacaklardır ve bu durum katılım notlarını etkileyecektir. Geçerli bir mazeretle sınavı kaçıran (örneğin, doktor raporu olan) öğrenciler, eğitmenin takdirine bağlı olarak telafi sınavı yapabilirler. Öğrencilerin her zaman üniversite personeline ve birbirlerine saygılı davranmaları beklenmektedir; bu, ders içeriğine ve başkalarının görüşlerine saygı göstermeyi de kapsamaktadır. İntihal (kopya çekme, kopyala-yapıştır), diğer kaynaklardan cümlelerin veya önemli cümle bölümlerinin kopyalanmasını içerir. Bu, diğer öğrencilerin çalışmalarından veya kitaplar, makaleler ve web siteleri gibi kaynaklardan olabilir; bu kaynak öğrenci çalışmasında atıf yapılmış olsa bile. YÖK yönetmeliklerine uygun disiplin işlemleri uygulanacaktır. İntihal veya diğer hilelerin yapıldığı durumlarda telafi sınavı veya ödev fırsatı olmayacaktır. |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 3 | 9 | ||||
Ödevler | 7 | 2 | 1 | 21 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 6 | 2 | 16 | |||
Toplam İş Yükü | 144 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 5.8 | ||||||
AKTS | 6 |