İç Mimarlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | |||||
Ders Kodu | INT 141 | |||||
Ders Adı İngilizce | Introduction to Interior Design | |||||
Ders Adı Türkçe | İç Mimarlığa Giriş | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ders | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 66 saat | |||||
Ders Kredileri | 3 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | - | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | İç mekan tasarımı disiplinine ve mekanın kullanıcılarıyla ilişkisine dair genel bir bakış açısı kazanmak. | |||||
Ders Açıklaması | İç Mimarlık disiplinini tarihsel bir bağlama oturtmak amacıyla ders son iki yüz yıldaki tasarım kültürü üzerine genel bir bahisle başlar. Bunu, tasarım etkinliğini tanımlamadaki güçlüklerin altını çizen, tasarım disiplinlerinin sınırlarına ait bir tartışma izler. Ardından, iç mekan tasarımı, organizasyonu ve deneyimini etkileyen çağdaş meseleler ve trendlere odaklanılmaktadır. İç Mimarlık mesleğinin ortaya çıkış süreci, bu mesleğin icra edildiği bağlamlara, ilgi alanlarına ve dekorasyon ile arasındaki ayrıma odaklanarak ele alınmaktadır. Ders daha sonra mekan / uzam konusunda üretilmiş çeşitli felsefi yaklaşımlara odaklanır. Bu felsefi tartışmanın, kuramsal ve yöntemsel uzantıları şu konuları kapsamaktadır: mekânsal pratikler, mekan algısı, mekanla kurulan bağ, mekan psikolojisi, mekanın kullanımı, insanın mekânsal ihtiyaçları, mekan organizasyonu, mekan türleri. Mekan, yer ve toplumsal cinsiyet arasındaki ilişki sorunsalı iki hafta boyunca incelenir. Son olarak, ders iç mekanların tasarım ve deneyimlenmesinde çok önemli iki etken olan renk ve aydınlatma konularına odaklanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) İç mimarların inşa edilmiş çevreyi şekillendirmedeki rolünü/rollerini tanımlamak; 2) belirli bir iç mekanı kullanıcılarının ihtiyaçları ve beklentileri açısından analiz etmek; 3) renk teorisini kullanarak farklı renk düzenlerine sahip iç mekanları karşılaştırmak ve zıtlıklarını ortaya koymak; 4) beklenen görevlere yönelik aydınlatmanın yeterliliği açısından farklı iç mekanların performansını karşılaştırmak ve zıtlıklarını ortaya koymak; 5) bir binayı sunduğu mekan türlerine göre ayrıştırmak; 6) belirli yerlerin cinsiyete dayalı kullanımlarını ve kodlanmalarını belirlemek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | ||||||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | ||||||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | ||||||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | ||||||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | ||||||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | ||||||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | ||||||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | ||||||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | ||||||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | ||||||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | ||||||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | ||||||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | ||||||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | ||||||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | ||||||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | ||||||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | H | Ödev |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | S | Ödev |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | H | Ödev |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | S | Ödev |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | N | |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | S | Ödev |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | S | |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | S | |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | N | |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | N | |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | S | Sunum |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | S | |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | H | Ödev |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | N | |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | S | |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | S | Sunum |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S | Ödev |
Hazırlayan ve Tarih | AHMET SEZGİN , September 2018 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. DERYA UZAL |
Hafta | Konu |
1) | Ders Tanıtımı |
2) | Tasarım Nedir? Tasarım Tanımları ve Tasarım Faaliyetinin Kapsamı |
3) | İç Mekanların ve Çevrelerin Anlamları ve Kullanımları Tarihsel Genel Bakış ve Çağdaş Trendler |
4) | Küresel Ekonomik Bağlamda Tasarım – Tüketim ve Sürdürülebilirlik Örneği |
5) | İç Mimarlık Mesleğine Giriş |
6) | Mekanlar ve Yerler 1 Mekan Felsefeleri, Mekansal Uygulamalar, Mekan Duygusu, Mekan Bağlantısı, Mekan Psikolojisi, Mekanların Kullanımı ve Algılanması, İnsan Mekan İhtiyaçları, Mekanın Organizasyonu |
7) | Mekanlar ve Yerler 2 Mekan Felsefeleri, Mekansal Uygulamalar, Mekan Duygusu, Mekan Bağlantısı, Mekan Psikolojisi, Mekanların Kullanımı ve Algılanması, İnsan Mekan İhtiyaçları, Mekanın Organizasyonu |
8) | Ara Sınav |
9) | Mekan Türleri |
10) | Mekan, Yer ve Cinsiyet 1 |
11) | Mekan, Yer ve Cinsiyet 2 |
12) | Renk 1 |
13) | Renk 2 |
14) | Işık |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | “John Walker – Defining the Object of Study” “John Heskett – Environments” “Rosemary Kilmer and W. Otie Kilmer – Interior Design, An Introduction” “Clive Edwards – Space (Chapter 6 of Interior Design: A Critical Introduction) “Ulrich Exner & Dietrich Pressel – Types of Spaces” “Deborah Cohen – Excerpt from In Possession: Men, Women and Decoration” “Christopher Reed – Excerpt from Taking Amusement Seriously: Modern Design in the Twenties” “Daphne Spain – Excerpts from The Contemporary Workplace” “Doreen Massey – Space, Place and Gender” “Clive Edwards – Colour and Colour Systems (Chapter 7 of Interior Design: A Critical Introduction) “Rosemary Kilmer and W. Otie Kilmer – Color and Light (Chapter 5 of Designing Interiors) “Mimi Love – Color (Chapter 9 of Color Space Style) “Clive Edwards – Light (Chapter 8 of Interior Design: A Critical Introduction) | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Flipped sınıf, sınıf içi çalışmalar, tartışmalar ve film gösterimleri. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | 5 ödev | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | - | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Saha çalışması, film gösterimi | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
balogluy@mef.edu.tr Ofis: Burcu Baloğlu E-posta: balogluy@mef.edu.tr Öğrencilerin teorik derslerde derslerin %70'ine katılmaları zorunludur. Dolayısıyla 4 haftayı (dersleri) aşan devamsızlık başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Ödevler | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 | ||||
Final | 1 | 4 | 4 | ||||
Toplam İş Yükü | 66 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 2.6 | ||||||
AKTS | 3 |