Bilgisayar Mühendisliği | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Mühendislik Fakültesi | |||||
Ders Kodu | PHYS 103 | |||||
Ders Adı İngilizce | Physics I | |||||
Ders Adı Türkçe | Fizik I | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ders | |||||
Dersin Düzeyi | Başlangıç | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 153 saat | |||||
Ders Kredileri | 6 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul | Yok | |||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Yok | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece lisans öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Mühendislik uygulamalarında kullanmak amacıyla fiziksel ilkelerin temel prensipleri hakkında bilgi edinmek ve bunlarla gerçek dünya uygulamaları arasında bir çapraz referans kurmak. | |||||
Ders Açıklaması | Bu ders, genel anlamda temel fiziğin mekanik konularını içermektedir. Bu konular sayı yuvarlama, birimler ve birim analizi, vektörler, tek ve çok boyutlu hareket, Newton yasaları ve uygulamaları, iş ve kinetik enerji, potansiyel enerji ve enerjinin korunumu, momentum ve momentumun korunumu, rijit cisimlerin dönmesi ve dönme dinamiğidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) Fiziksel sonuçları birim analizi ile incelemek; 2) Vektörlerle (skaler ve vektör çarpımları) temel işlemleri uygulamak; 3) Kinematik ilkelerini çok boyutlu alanlarda uygulamak ve Newton yasalarının doğrudan uygulamalarını kullanarak temel fizik problemlerini çözmek; 4) Enerji, momentum, impuls ve korunum yasaları kavramlarını uygulamak; 5) Tek bir eksen etrafında dönme kinetiği ve dinamiği ilkelerini uygulamak; 6) Serbest ve zorlanmış titreşimlerle ilgili ilkeleri uygulamak. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Homework,Derse Katılım |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | S | Sınav,Homework |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Hazırlayan ve Tarih | AHMET TOGO GİZ , September 2020 |
Ders Koordinatörü | MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. AHMET TOGO GİZ |
Hafta | Konu |
1) | Temel büyüklükler, anlamlı sayılar, birimler ve birim analizi. Vektörler: Vektör cebiri, skaler çarpım, vektörel çarpım |
2) | Vektörler: Vektör cebiri, skaler çarpım, vektörel çarpım, Statik Denge |
3) | 1, 2 ve 3 boyutta hareket: Fırlatma hareketi ve sabit dairesel hareket |
4) | Birinci, ikinci ve üçüncü Newton yasaları |
5) | Newton yasalarının uygulanması: Sürtünme ve sabit dairesel hareket |
6) | İş ve Kinetik Enerji: İş, iş-enerji teoremi ve güç |
7) | Potansiyel enerji ve enerji korunumunu anlamak: Korunumlu ve korunumsuz kuvvetler |
8) | Momentum ve parçacık sisteminin hareketi: Kütle merkezi, kütle merkezinin hareketi |
9) | Momentum ve momentum korunumunu anlamak |
10) | Dönme kinematiği: Açı konumu, açısal hız, açısal ivme, atalet momenti |
11) | Dönme dinamiği: Tork, dönen cisimler için iş ve kinetik enerji |
12) | Dönme dinamiği: Açısal momentum, açısal momentum korunumunu anlamak |
13) | Basit sistemlerin serbest titreşimleri |
14) | Zorlanmış titreşimler ve rezonans |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Sears & Zemansky's University Physics, 13th Edition, Vol. 1 Mastering Physics with eText -- Access Card Package | ||||||||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Öğrencilerin, sınıfa gelmeden önce Blackboard sistemine yüklenen ders videolarını izlemeleri gerekmektedir. Ders içerikleri de Blackboard sisteminde paylaşılmaktadır. Dersler, öğretmenin ağırlıkta olduğu geleneksel derslerdir. Ancak öğrencilerin katkıları memnuniyetle karşılanmaktadır. Öğrencilerle etkileşim (Soru-Cevap) mümkün olduğunca artırılacaktır. | ||||||||||||||||||
Ödev ve Projeler | Zorunlu ödev yoktur | ||||||||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Yok | ||||||||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Yok | ||||||||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Sürpriz quizler verilecek. Asgari 7 quiz olacak. | ||||||||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||||||||
Ders Yönetimi |
giza@mef.edu.tr |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Ödevler | 10 | 0 | 2 | 20 | |||
Küçük Sınavlar | 10 | 0.3 | 0.2 | 5 | |||
Ara Sınavlar | 4 | 8 | 2 | 1 | 44 | ||
Toplam İş Yükü | 153 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 6.1 | ||||||
AKTS | 6 |