PSYC 204 Cognitive PsychologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 204
Course Title in English Cognitive Psychology
Course Title in Turkish Bilişsel Psikoloji
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 139 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To gain an overview of cognitive psychology, to become competent in analyzing potential cognitive factors underlying nonhuman and human behavior, to think critically on theories and research results they read later on.
Course Description Theories and research on cognitive basis of human behavior will be visited by focusing on topics such as social learning, classical conditioning, operant conditioning, and information processing. Moreover, further theories and research on cognitive processes like attention, memory, perception, problem solving, reasoning and decision making will be included.
Course Description in Turkish İnsan davranışının bilişsel temelleri üzerine olan teori ve araştırmalar sosyal öğrenme, klasik ve edimsel koşullanma, ve bilgi işlem gibi konu başlıklarına odaklanılarak işlenecektir. Buna ek olarak, bu konu başlıklarıyla yakından ilgili olan dikkat, bellek, algı, problem çözme, akıl yürütme ve karar verme gibi bilişsel süreçler de incelenecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İnsan davranışlarının bilişsel temellerini analiz etmek.
2) Bilişsel psikoloji çalışmalarında kullanılan deneysel metodolojiyi anlamak
3) Öğrenme ilkelerini, insan bilişsel süreçleriyle ilgili teorileri ve ampirik bulguları analiz etmek ve anlamak.
4) Biliş ve öğrenme ile ilgili bilimsel terminolojiyi doğru şekilde kullanmak.
5) Bilişsel psikoloji makalelerini daha kolay okumak, anlamak ve tartışmak.
6) Biliş ve öğrenmenin insan ve insan dışı davranışlardaki kritik rolünü anlamak ve tartışmak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. S Exam,HW
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Exam,HW
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. N
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. N
Prepared by and Date MEYMUNE NUR TOPÇU , October 2024
Course Coordinator MEYMUNE NUR TOPÇU
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi MEYMUNE NUR TOPÇU

Course Contents

Hafta Konu
1) Bilişsel Psikolojiye Giriş
2) Bilişsel Sinirbilim
3) Algı
4) Dikkat
5) Kısa Süreli Bellek ve Çalışma Belleği
6) Uzun Süreli Bellek: Yapı
7) Uzun Süreli Bellek: Kodlama ve Geri getirme
8) Vize
9) Günlük Bellek ve Bellek hataları
10) Bilgi Edinme
11) Dil
12) Problem Çözme ve Yaratıcılık
13) Akıl Yürütme ve Karar Verme
14) Dönem Özeti
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsGoldstein, E. B. Cognitive Psychology: Connecting mind, research, and everyday experience (2nd Edition), Cengage.
Teaching MethodsFlipped classroom
Homework and ProjectsPre-class activities: Video and Quizzes In-class Activities: Quizzes using the Mentimeter Platform, Group work using the Padlet Platform, Experiments
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 13 % 10
Uygulama 8 % 15
Ödev 8 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
TOTAL % 100
Course Administration topcum@mef.edu.tr

Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 8 1 8
Küçük Sınavlar 8 1 8
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Final 1 16 2 18
Total Workload 139
Total Workload/25 5.6
ECTS 6