PSYC 204 Cognitive PsychologyMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi
Ders Kodu PSYC 204
Ders Adı İngilizce Cognitive Psychology
Ders Adı Türkçe Bilişsel Psikoloji
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ters-Yüz Öğrenme
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 3 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 0
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 141 saat
Ders Kredileri 6 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul Yok
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yalnızca Lisans Öğrencileri
Genel Eğitim Hedefi Bilişsel psikolojiye dair genel bir bakış kazanmak, insan davranışlarının altında yatan olası bilişsel faktörleri analiz etme konusunda yetkin hale gelmek, daha sonra okudukları teoriler ve araştırma sonuçları üzerine eleştirel düşünmek.
Ders Açıklaması İnsan davranışının bilişsel temelleri üzerine olan teori ve araştırmalar sosyal öğrenme, klasik ve edimsel koşullanma, ve bilgi işlem gibi konu başlıklarına odaklanılarak işlenecektir. Buna ek olarak, bu konu başlıklarıyla yakından ilgili olan dikkat, bellek, algı, problem çözme, akıl yürütme ve karar verme gibi bilişsel süreçler de incelenecektir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) İnsan davranışlarının bilişsel temellerini analiz etmek.
2) Bilişsel psikoloji çalışmalarında kullanılan deneysel metodolojiyi anlamak
3) Öğrenme ilkelerini, insan bilişsel süreçleriyle ilgili teorileri ve ampirik bulguları analiz etmek ve anlamak.
4) Biliş ve öğrenme ile ilgili bilimsel terminolojiyi doğru şekilde kullanmak.
5) Bilişsel psikoloji makalelerini daha kolay okumak, anlamak ve tartışmak.
6) Biliş ve öğrenmenin insan ve insan dışı davranışlardaki kritik rolünü anlamak ve tartışmak.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. S Sınav,Ödev
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Sınav,Ödev
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. N
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. N
Hazırlayan ve Tarih MEYMUNE NUR TOPÇU , October 2024
Ders Koordinatörü MEYMUNE NUR TOPÇU
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi MEYMUNE NUR TOPÇU

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Bilişsel Psikolojiye Giriş
2) Bilişsel Sinirbilim
3) Algı
4) Dikkat
5) Kısa Süreli Bellek ve Çalışma Belleği
6) Uzun Süreli Bellek: Yapı
7) Uzun Süreli Bellek: Kodlama ve Geri getirme
8) Vize
9) Günlük Bellek ve Bellek hataları
10) Bilgi Edinme
11) Dil
12) Problem Çözme ve Yaratıcılık
13) Akıl Yürütme ve Karar Verme
14) Dönem Özeti
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarGoldstein, E. B. Cognitive Psychology: Connecting mind, research, and everyday experience (2nd Edition), Cengage.
Öğretme TeknikleriTersyüz Eğitim
Ödev ve ProjelerDers öncesi etkinlikler: Video ve Quizler Ders içi etkinlikler: Mentimeter Platformu kullanılarak Quizler, Padlet Platformu kullanılarak Grup çalışması, Deneyler
Laboratuvar Çalışmasıyok
Bilgisayar Kullanımıyok
Diğer Aktiviteleryok
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 13 % 10
Uygulama 8 % 15
Ödev 8 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi topcum@mef.edu.tr

Tüm derslere katılım zorunludur. 15 dakika geç gelen öğrenciler, o derse kabul edilmeyecektir. Bir sınava katılamama durumunda, öğrenciler kabul edilebilir ve belgelenmiş bir mazeret sunmalıdır. Kaçırılan sınavlar için telafi sınavı yapılacaktır. Öğrencilerin, üniversite personeline ve diğerlerine her zaman saygılı davranmaları beklenmektedir. Kopya çekme, yalan söyleme ve aldatma gibi çeşitli biçimlerdeki eylemler, intihal ve sınav sırasında kopyalama gibi davranışlar tolere edilmeyecek ve YÖK ile üniversite düzenlemelerine göre cezalandırılacaktır. Akademik dürüstlük ve intihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği.

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 2 3 2 98
Uygulama 1 10 10
Ödevler 8 1 8
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Final 1 16 2 18
Toplam İş Yükü 141
Toplam İş Yükü/25 5.6
AKTS 6