HUK 433 Banka HukukuMEF ÜniversitesiAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Psikoloji
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 433
Course Title in English Banking Law
Course Title in Turkish Banka Hukuku
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Advanced
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 60 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge HUK 305, HUK 306
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective Students will learn the general principles of corporate banking law and banking contracts.
Course Description General principles of corporate banking law and banking agreements
Course Description in Turkish Kurumsal banka hukuku ve banka sözleşmeleri

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Banka türlerini tanır, her birinin genel özelliklerini kavrar.
2) Merkez Bankasının, BDDK’nın ve TMSF’nin yapılarını ve faaliyetlerini tanır, işlevlerini analiz eder.
3) Banka işletmesinin kuruluşu ve işleyişine ilişkin düzenlemeleri bilir.
4) Banka anonim ortaklığının özelliklerini ve buna ilişkin hükümleri tanır, TTK’da yer alan anonim ortaklıklara ilişkin hükümler karşısındaki durumu analiz eder.
5) Bankaların kredi düzenini tanır.
6) Banka sözleşmeleri hukukunun genel ilkelerini bilir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date FATMA BERİL ÖZCANLI , January 2024
Course Coordinator FATMA BERİL ÖZCANLI
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi FATMA BERİL ÖZCANLI

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş, mevzuata genel bakış
2) Banka işletmesi, banka türleri, BDDK
3) TC Merkez Bankası, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu
4) Banka anonim ortaklığı (Kuruluş, faaliyet izinleri)
5) Banka anonim ortaklığı (Pay sahipleri, organlar)
6) Banka anonim ortaklığı (Pay sahipleri, organlar) - devam
7) Banka anonim ortaklığı (İç denetim, bağımsız denetim, kamusal denetim)
8) Banka anonim ortaklığı (İç denetim, bağımsız denetim, kamusal denetim) - devam
9) Banka anonim ortaklığı (Finansal raporlama)
10) Sorumluluk
11) Banka sözleşmeleri
12) Banka sözleşmeleri (devam)
13) Kredi düzeni ve kredi işlemleri
14) Ödeme işlemleri
Required/Recommended ReadingsÜnal Tekinalp, Ünal Tekinalp'in Banka Hukukunun Esasları, the last edition. Aysel Gündoğdu, Bankacılık Hukuku, the last edition.
Teaching MethodsThe lectures will be taught in a way to support student participation via in-class discussions on relevant legislation and court cases.
Homework and ProjectsMidterm assignment 40 %, final assignment 60 %. In order to pass the course, it is necessary to obtain at least 50 points from the final assignment.
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 2 % 100
TOTAL % 100
Course Administration ozcanlib@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Uygulama 2 1 1 4
Ara Sınavlar 1 5 2 7
Final 1 5 2 7
Total Workload 60
Total Workload/25 2.4
ECTS 2