EDS 405 Internship III: Teaching PracticeMEF ÜniversitesiAkademik Programlar İngilizce ÖğretmenliğiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
İngilizce Öğretmenliği
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Eğitim Fakültesi
Ders Kodu EDS 405
Ders Adı İngilizce Internship III: Teaching Practice
Ders Adı Türkçe Internship III: Teaching Practice
Öğretim Dili EN
Ders Türü Pratik
Dersin Düzeyi Başlangıç
Dönem Güz
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: 0 Laboratuvar : 0 Diğer: 18
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 364 saat
Ders Kredileri 15 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul ELE 302 - Internship II: School Experience and Teacher Assistantship | ELT 302 - Internship II: School Experience and Teacher Assistantship
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Yok
Genel Eğitim Hedefi
Ders Açıklaması Üç yıllık üniversite derslerini ve iki stajı başarıyla tamamladıktan sonra, Öğretmen Adayı olursunuz. Öğretmen adayları, işbirliği yaptığımız okullarda çalışan usta öğretmenlerin sınıflarında tam zamanlı öğretmen asistanı olarak görev alacaklardır. Bu sınıflarda, öğretmen adayları: (a) rehber öğretmenin uygulamalarını gözlemleyecek, (b) Eğitim ve öğretim ile ilgili konularda rehber öğretmenine yardımcı olacak, (c) akademik desteğe ihtiyaç duyan öğrencilere ders çalıştıracak, (d) 18 haftalık dönem boyunca ideal olarak 5 hafta tüm sınıfa dersi öğretecek ve öğretmen vazifelerini devam ettirecek, (e) üniversite derslerinin uygulamaya dayalı görevlerini tamamlayacak, (f) danışman öğretmen ve üniversite öğretim görevlileri tarafından verilen diğer benzeri görevleri yapacak. Öğretmen yardımcısının üstlendiği görevler, sınıflarının düzeyine ve içeriğine bağlı olarak farklılık gösterebilir. Bununla birlikte, tüm aday öğretmenler aşağıdaki görevleri üstlenirler: (1) usta öğretmenin performansını dikkatle izlemek ve uygulamalarını öğrenmek. (2) Başarısız olan öğrencilere ders çalıştırmak ve uygulama yaparak öğrenci başarısının iyileştirilmesine katkıda bulunmak, (3) bir sınıfın tümüne ders anlatmak ve bir öğretmen görevlerini 5 hafta boyunca devam ettirmek. (usta öğretmen rehberliğinde)

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) mentor öğretmenin uygulamalarını gözlemlemek
2) Rehber öğretmene eğitim ve öğretimle ilgili konularda yardımcı olmak,
3) Akademik desteğe ihtiyaç duyan özel ders veren öğrenciler
4) Tüm sınıfa ders verin ve 18 haftalık dönemin ideal olarak 7 haftasında öğretmenlik görevlerine devam edin.
5) üniversite derslerinin uygulamaya dayalı ödevlerini tamamlayın
6) Mentor öğretmen ve üniversite eğitmenleri tarafından verilen diğer benzer görevleri yapmak
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4 5 6
1) Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır.
2) İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir.
3) İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür.
4) Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar.
5) Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır.
6) Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar.
7) İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular.
8) Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar.
9) Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır.
10) Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser.
11) Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır.
12) İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar.
13) Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar.
14) Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır. S Ödev
2) İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir. H Sınav,Ödev,Laboratuvar,Derse Katılım,Sunum,Proje
3) İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür. H Sınav,Ödev,Laboratuvar,Derse Katılım,Sunum,Proje
4) Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar. S Ödev,Sunum
5) Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır. S Ödev,Sunum
6) Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar. H Ödev,Sunum
7) İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular. N
8) Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar. N
9) Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır. S Ödev,Sunum
10) Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser. N
11) Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır. H Ödev,Sunum
12) İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar. N
13) Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar. H Sınav,Ödev,Laboratuvar,Derse Katılım,Sunum,Proje
14) Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar. H Sınav,Ödev,Laboratuvar,Derse Katılım,Sunum,Proje
Hazırlayan ve Tarih ECE SARIGÜL , December 2023
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Güz
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. RUKİYE DİDEM TAYLAN

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Staj Aktivitesi
2) Staj Aktivitesi
3) Staj Aktivitesi
4) Staj Aktivitesi
5) Staj Aktivitesi
6) Staj Aktivitesi
7) Staj Aktivitesi
8) Staj Aktivitesi
9) Staj Aktivitesi
10) Staj Aktivitesi
11) Staj Aktivitesi
12) Staj Aktivitesi
13) Staj Aktivitesi
14) Staj Aktivitesi
15) Staj Aktivitesi
16) Staj Aktivitesi
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar
Öğretme Teknikleri
Ödev ve Projeler
Laboratuvar Çalışması
Bilgisayar Kullanımı
Diğer Aktiviteler
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Devam 2 % 10
Derse Özgü Staj 1 % 70
Sunum 1 % 5
Rapor Teslimi 1 % 15
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi sarigule@mef.edu.tr
...

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 1 2 1 56
Proje 14 1 18 3 308
Toplam İş Yükü 364
Toplam İş Yükü/25 14.6
AKTS 15