İç Mimarlık | |||||
Lisans | Programın Süresi: 4 | Kredi Sayısı: 240 | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF: 6. Düzey |
Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü | Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi | |||||
Ders Kodu | INT 301 | |||||
Ders Adı İngilizce | Interior Design III | |||||
Ders Adı Türkçe | İç Mimari Tasarım III | |||||
Öğretim Dili | EN | |||||
Ders Türü | Ters-Yüz Öğrenme | |||||
Dersin Düzeyi | Orta | |||||
Dönem | Güz | |||||
Haftalık İletişim Saatleri |
|
|||||
Tahmini Öğrenci İş Yükü | Dönem boyunca 262 saat | |||||
Ders Kredileri | 10 AKTS | |||||
Değerlendirme | Standart Harf Notu | |||||
Ön Koşul |
INT 202 - Interior Design II |
|||||
Yan Koşul | Yok | |||||
Beklenen Ön Bilgi | Dört yarıyıl tasarım stüdyosu | |||||
Kayıt Kısıtlamaları | Sadece Lisans Öğrencileri | |||||
Genel Eğitim Hedefi | Tarihsel ve toplumsal açıdan karmaşık ve çok katmanlı kentsel bağlamlarda yapılara uygulanan müdahaleleri öğrenmek. | |||||
Ders Açıklaması | Ders iç mimarinin form, ölçek, ışık, doğa, renk, yapı, malzeme, doku, detaylandırma, mobilya gibi farklı yönleriyle ilgili çoklu çözümleri ele almak üzere öğrencilerin tasarım becerilerinin geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaçlayan bir tasarım stüdyosudur. Birbirini takip eden proje derslerinin bu aşamasında, karmaşık programlı ilişkileri barındıran iç mekan tasarım projeleri için tasarım çözümleri araştırılmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları ve YeterliliklerBu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:1) iç mimarlığın işlevsel, mekânsal, materyalist, psikolojik ve toplumsal konularını bir bütün olarak düşünmek; 2) fonksiyonel sorunları, ihtiyaçları ve mekansal kaygıları gözlemlemek, araştırmak ve analiz etmek için doğru yolları izlemek; 3) iç mimarinin çeşitli yönlerini içeren tasarım çözümleri önermek; 4) kavramsal tasarım ile mekânsal kalite arasındaki etkileşimi ve mekânsal kalitenin araçlarını anlamak; 5) iç mimari tasarımda malzemelerin ve detayların rolünü takdir etmek; 6) hem tasarım hem de sunum için bireysel yaklaşımlar doğrultusunda sunum becerilerini yönlendirmek. |
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | ||||||
2) İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | ||||||
3) İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | ||||||
4) Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | ||||||
5) Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | ||||||
6) Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | ||||||
7) Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | ||||||
8) Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | ||||||
9) Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | ||||||
10) Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | ||||||
11) Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | ||||||
12) Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | ||||||
13) İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | ||||||
14) Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | ||||||
15) Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | ||||||
16) Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | ||||||
17) Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. |
N Yok | S Destekleyici | H Çok İlgili |
Program Çıktıları ve Yeterlilikler | Düzey | Değerlendirme | |
1) | Türkçe ve İngilizce'yi etkin bir şekilde okuyabilme, yazabilme ve konuşabilme becerisi (Avrupa Dil Pasaportu B2 seviyesine eşdeğer). | S | |
2) | İnsan-mekan ilişkisinin algısal, deneyimsel ve davranışsal yönlerine ilişkin bilgi ve anlayışı iç mekan tasarımının girdisi olarak kullanabilme becerisi. | S | |
3) | İç Mimarlık mesleğini hızla değişen teori ve yaklaşımlar ışığında yeniden yorumlayabilme becerisi. | S | |
4) | Mekanların tasarımına yönelik kişisel ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerisi. | H | Proje |
5) | Alanındaki problemlerin çözümünde disiplinlerarası tasarım ve araştırma prensiplerini etkili bir biçimde uygulayabilme becerisi. | S | |
6) | Çeşitli kaynaklardan edindiği bilgi ve içgörüyü yaratıcı bir şekilde iç mekan tasarım problemlerinin tasarımında bir araya getirebilme becerisi. | H | Proje |
7) | Sosyal sorumluluk bakış açısıyla sürdürülebilir iç mekan tasarım yaklaşımlarını geliştirmek için gerekli etik metodolojiyi kullanma becerisi. | H | Proje |
8) | Sürdürülebilirlik kapsamında malzeme ve ürünler kullanarak iç mekanların geliştirilmesine yönelik bilgiye ulaşma ve kullanma becerisi. | H | Proje |
9) | Girişimcilik, yaratıcı düşünme ve liderlik becerilerini yenilikçi iç tasarım yaklaşımları geliştirmeye yönelik kullanabilme becerisi. | S | |
10) | Yerel, ulusal ve küresel ağlar bağlamında, disiplinler arası yaklaşımlar geliştirerek iç mekan tasarım sorunlarına çözüm üretebilme becerisi. | S | |
11) | Tasarım fikirlerini görsel, sözlü ve yazılı medyada sunabilme, analog ve dijital teknikleri kullanarak ulusal ve uluslararası mesleki çevrelerde fikir paylaşımında bulunabilme becerisi. | H | Proje |
12) | Çeşitli kullanıcıların ihtiyaçlarına, yerel ve bölgesel değerlere, doğal ve kültürel mirasa saygılı, duyarlı ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımları geliştirme becerisi. | H | Proje |
13) | İç mekanları bina sistemleriyle bütünleşik bir biçimde tasarlama becerisi. | H | Proje |
14) | Entelektüel bir profesyonel olabilmek için bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirleme ve ulusal ve uluslararası profesyoneller ve gruplarla bağlantı kurabilme becerisi | S | |
15) | Ulusal ve uluslararası standartlara, mesleki görgü kurallarına, mevzuatlara ve yasal prosedürlere uygun iç mekan tasarım önerileri geliştirebilme becerisi. | S | |
16) | Yeni düşünme ve yaratma yolları geliştirmek amacıyla güncel araştırmaları, buluşları, yaklaşımları ve teknolojileri takip edebilme becerisi. | S | |
17) | Toplumsal ve mekânsal sorunları tanımlayıp değerlendirerek tasarım çözümleriyle fark yaratma becerisi, bunları toplumun kullanımına sunma becerisi. | S | Proje |
Hazırlayan ve Tarih | ASLI ŞENER , February 2020 |
Ders Koordinatörü | AKTS1 |
Dönem | Güz |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi AHMET SEZGİN |
Hafta | Konu |
1) | Giriş – temel kavramlar -diyagramlar ve analiz yöntemleri Isınma Projesi / Değerlendirme 1 |
2) | Konsept tasarım, iç tasarım prensiplerine giriş Kavramsal Proje |
3) | Yapılandırma ve İç Tasarım Proje Planı/ Kesit Çizimi Kavramsal Proje Jürisi/Değerlendirme 2 |
4) | Son Proje Özetlerinin Dağıtımı Bina Gezileri Verilen binaların mekansal potansiyelinin analizleri ve değerlendirmeleri |
5) | Konsept Geliştirme, Yapı Programı, Senaryo |
6) | Vaka çalışmaları ve mekansal keşifler yoluyla araştırma |
7) | 1/100 Planlar, Kesitler Eskizler – 1/100 Modeller |
8) | Ön Jüri/Değerlendirme 3 1/50 Planlar, Kesitler Eskizler – 1/100 Modeller |
9) | 1/50 Kesitler, Perspektifler, 1/50 Modeller |
10) | Malzemeler, renkler, detaylar, mobilya kullanımı, aydınlatma Aydınlatma, iklim kontrolü vb. için güncel teknolojiler üzerine tartışmalar |
11) | Mobilya ve oransal ilişkiler / Islak alanlar için tasarım hususları |
12) | Sunum Yöntemleri |
13) | 1/20 Detay Çizimleri / Son jüri sunum listesinin ve gerekli çizimlerin açıklaması |
14) | Final Jürisi/ Değerlendirme 4 |
15) | Final Değerlendirme Dönemi |
16) | Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | - Brown, Rachael, and Lorraine Farrelly. Materials and interior design. Laurence King, 2012. - Ching, Francis DK, and Corky Binggeli. Interior design illustrated. John Wiley & Sons, 2012. - Dunn, Nick. Architectural modelmaking. Laurence King, 2014. - Godsey, Lisa. Interior design materials and specifications. A&C Black, 2012. - Lewis, Karen. Graphic Design for Architects: A Manual for Visual Communication. Routledge, 2015. - Zumthor, Peter. Peter Zumthor: Atmospheres. Birkhäuser, 2006. | ||||||||||||
Öğretme Teknikleri | Stüdyo pratiğine ek olarak, kursta eğitmenin sunumları ve öğrencilerin kapsamlı tartışmaları yer alacaktır. Ders, tüm sunumların önceden kaydedildiği ve ders öncesinde öğrencilere sunulduğu 'Flipped classroom' modelini takip eder. | ||||||||||||
Ödev ve Projeler | 3 Proje- 4 Değerlendirme | ||||||||||||
Laboratuvar Çalışması | Evet(Stüdyo çalışması) | ||||||||||||
Bilgisayar Kullanımı | Evet | ||||||||||||
Diğer Aktiviteler | Pin-Up Proje Tartışmaları, Alan Gezileri, Atölyeler | ||||||||||||
Değerlendirme Yöntemleri |
|
||||||||||||
Ders Yönetimi |
senera@mef.edu.tr - Öğrencilerin stüdyo boyunca hem gruplar halinde hem de bireysel olarak çalışmaları beklenmektedir. Tasarım ve deney yoluyla keşfetmek, öğrenmenin ana stratejisi olacaktır. Gözlem, analiz, eleştirilen vaka çalışmaları dahil olmak üzere araştırma yapma, herhangi bir tasarım önerisinden önce her öğrenci tarafından yerine getirilmesi beklenmektedir. Stüdyo dersi boyunca serbest elle çizim ve fikirleri sunmanın yaratıcı yolları, model yapımı, film çekimi, fotoğraf çekimi ve dijital araçlarla fikirlerin uygulanması da dahil olmak üzere beklenecektir. Eğitmenlerle birlikte belirli yerlere vaka çalışması ziyaretleri, saha gezileri ve atölye gezileri yapılacaktır. Öğrenciler boş zamanlarında da araştırma gezileri yapacaklardır. Stüdyoda aktif katılım, öğrenme için anahtar faktördür. Ders sırasında bire bir ve grup tartışmaları yapılacaktır. Herkes her stüdyo dersi gününe hazırlanmalı, fikirlerini eskizler, çizimler ve modeller aracılığıyla tartışmalıdır. Sunum kalitesinde mükemmellik tercih edilecek bir şey olacaktır. Çizim kağıtları, eskiz kağıtları, eskiz defterleri, eskiz kalemleri, boyama malzemeleri, kalemler ve gerekli programların yüklendiği dizüstü bilgisayarlar gibi çizim araçları her öğrenci tarafından her stüdyo günü sağlanmalıdır. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YOK Disiplin Yönetmeliği |
AKtivite | Hafta Sayısı | Saat | Hesaplama | ||||
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı | Etkinliğe Hazırlık | Etkinliğin Kendisinde Harcanan | Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 12 | 2 | 210 | ||
Ödevler | 4 | 8 | 4 | 1 | 52 | ||
Toplam İş Yükü | 262 | ||||||
Toplam İş Yükü/25 | 10.5 | ||||||
AKTS | 10 |