INT 490 Professional PracticeMEF ÜniversitesiAkademik Programlar EkonomiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus Beyanı
Ekonomi
Lisans Programın Süresi: 4 Kredi Sayısı: 240 TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Ders Kodu INT 490
Ders Adı İngilizce Professional Practice
Ders Adı Türkçe Meslek Pratiği
Öğretim Dili EN
Ders Türü Ders
Dersin Düzeyi İleri
Dönem Bahar
Haftalık İletişim Saatleri
Ders: 2 Okuma: - Laboratuvar : - Diğer: -
Tahmini Öğrenci İş Yükü Dönem boyunca 70 saat
Ders Kredileri 3 AKTS
Değerlendirme Standart Harf Notu
Ön Koşul INT 202 - Interior Design II
Yan Koşul Yok
Beklenen Ön Bilgi Yok
Kayıt Kısıtlamaları Sadece Lisans Öğrencileri ve 120 AKTS'nin tamamlanması
Genel Eğitim Hedefi Davetli profesyoneller ve/veya akademisyenlerle yapılacak dersler, sunumlar ve tartışmalar yoluyla iç mekan tasarımının meslekteki çeşitli rollerini anlamak.
Ders Açıklaması Bu dersin amacı, tasarımın çeşitli alanlarından profesyoneller ve akademisyenlerin verdiği seminerler aracılığıyla öğrencilere profesyonel deneyimleri aktarmak ve tartışmalar üretmektir. Ders, davetli konuşmacılar ile ilgili bir ön araştırmayı, sorular hazırlamayı ve yorum yapmayı gerektirmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) iç mekan tasarımı alanının temel konularını anlamak;
2) iç mimarlık ve iç mimarlık alanında mesleki uygulama yöntemlerini tartışmak;
3) güncel mesleki uygulamaları ayırt etmek;
4) profesyonel tasarım mekanizmalarını analiz etmek.
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları 1 2 3 4
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi

N Yok S Destekleyici H Çok İlgili
     
Program Çıktıları ve Yeterlilikler Düzey Değerlendirme
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. H
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. H
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. H
Hazırlayan ve Tarih , February 2020
Ders Koordinatörü AKTS1
Dönem Bahar
Dersi Veren(ler) CANSU TOLUNAY

Ders İçeriği

Hafta Konu
1) Giriş – İç Tasarım Uygulamaları, Meslek
2) BOQ Egzersizi (Miktar Listesi)
3) BOQ Egzersizi (Miktar Listesi), Öneri Egzersizi
4) DDP Listesi ve BOQ ve Proje Önerisinin Sonlandırılması
5) Seminer 1 Pelin Alkan (İç Mimar & Sergi Tasarımcısı)
6) Seminer 2_Gökhan Çınar (İç Mimar & Oyun Tasarımcısı)
7) BOQ & Öneri & DDP Listelerinin Sunumları
8) Seminer 3_Program ve Proje Yönetimi: Davetli uluslararası Tasarımcı: Autoban_Deniz Sak
9) Seminer 4_Wangan Tasarım (ödüllü iç mekan tasarım ofisi)
10) Kariyer Planlama
11) Ofis Ziyareti_Erginoğlu Çalışlar
12) Ofis Ziyareti_Autoban
13) Seminer 5_Kerim Özkan_Ürün Tasarımcısı
14) Kariyer Planlama
15) Final Değerlendirme Dönemi
16) Final Değerlendirme Dönemi
Gerekli/Tavsiye Edilen OkumalarPiotrowski, C. M., 2013. Professional Practice for Interior Designers. Wiley, New Jersey. Jamieson, C., 2011. The Future for Architects? Project Report. Royal Institute of British Architects, London. The Architectural Profession in Europe 2014. A Sector Study. Mirza & Nacey Research. Architects’ Council of Europe. MacKinnon, K., 2017. Student Destination Survey 2017. Survey Report. Royal Institute of British Architects, London.
Öğretme TeknikleriBu kurs dersler, sunumlar ve yuvarlak masa tartışmaları içerecektir. Ders sırasında atanan alıştırmalar hakkında sözlü geri bildirim verilecektir.
Ödev ve ProjelerÖğrencilerin yarıyıl sonunda bir tasarım profesyoneliyle görüşme yapmak için bir görüşme yapısı tasarlamaları beklenmektedir. Son ödev, yarıyıl boyunca tartışılan mimari uygulamalarla ilgili alanlardaki bir profesyonel ile yapılan yapılandırılmış görüşmenin bir transkripsiyonudur.
Laboratuvar Çalışması-
Bilgisayar KullanımıEvet
Diğer AktivitelerAraştırma çalışması, video gösterimi
Değerlendirme Yöntemleri
Değerlendirme Araçları Sayı Ağırlık
Sunum 1 % 30
Rapor Teslimi 1 % 40
Final 1 % 30
TOPLAM % 100
Ders Yönetimi yilmazcan@mef.edu.tr
Block A, Floor5
Ofis: A Blok, Kat 5, E-posta: yilmazcan@mef.edu.tr Öğrencilerin teorik derslerde derslerin %85'ine katılmaları zorunludur. Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği

AKTS Öğrenci İş Yükü Tahmini

AKtivite Hafta Sayısı Saat Hesaplama
Yarıyıl Başına Hafta Sayısı Etkinliğe Hazırlık Etkinliğin Kendisinde Harcanan Etkinlik Gereksinimlerini Tamamlama
Ders Saati 14 0 2 28
Ödevler 14 2 28
Ara Sınavlar 2 3 6
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 70
Toplam İş Yükü/25 2.8
AKTS 3