Yüksekokul/Myo/Fakülte/Enstitü |
Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi |
Ders Kodu |
INT 490 |
Ders Adı İngilizce |
Professional Practice |
Ders Adı Türkçe |
Meslek Pratiği |
Öğretim Dili |
EN |
Ders Türü |
Ders |
Dersin Düzeyi |
İleri |
Dönem |
Bahar |
Haftalık İletişim Saatleri |
Ders: 2 |
Okuma: - |
Laboratuvar : - |
Diğer: - |
|
Tahmini Öğrenci İş Yükü |
Dönem boyunca 70 saat |
Ders Kredileri |
3 AKTS |
Değerlendirme |
Standart Harf Notu
|
Ön Koşul |
INT 202 - Interior Design II
|
Yan Koşul |
Yok |
Beklenen Ön Bilgi |
Yok |
Kayıt Kısıtlamaları |
Sadece Lisans Öğrencileri ve 120 AKTS'nin tamamlanması |
Genel Eğitim Hedefi |
Davetli profesyoneller ve/veya akademisyenlerle yapılacak dersler, sunumlar ve tartışmalar yoluyla iç mekan tasarımının meslekteki çeşitli rollerini anlamak. |
Ders Açıklaması |
Bu dersin amacı, tasarımın çeşitli alanlarından profesyoneller ve akademisyenlerin verdiği seminerler aracılığıyla öğrencilere profesyonel deneyimleri aktarmak ve tartışmalar üretmektir.
Ders, davetli konuşmacılar ile ilgili bir ön araştırmayı, sorular hazırlamayı ve yorum yapmayı gerektirmektedir.
|
Ders Öğrenme Çıktıları ve Yeterlilikler
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler:
1) iç mekan tasarımı alanının temel konularını anlamak;
2) iç mimarlık ve iç mimarlık alanında mesleki uygulama yöntemlerini tartışmak;
3) güncel mesleki uygulamaları ayırt etmek;
4) profesyonel tasarım mekanizmalarını analiz etmek.
|
Program Öğrenme Çıktıları/Ders Öğrenme Çıktıları |
1 |
2 |
3 |
4 |
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
|
|
|
|
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
|
|
|
|
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
|
|
|
|
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
|
|
|
|
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
|
|
|
|
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
|
|
|
|
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
|
|
|
|
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
|
|
|
|
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
|
|
|
|
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
|
|
|
|
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
|
|
|
|
Program Sonuçları ve Yeterliliklerle İlişkisi
N Yok |
S Destekleyici |
H Çok İlgili |
|
|
|
|
Program Çıktıları ve Yeterlilikler |
Düzey |
Değerlendirme |
1) |
Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. |
N |
|
2) |
Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek |
N |
|
3) |
Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak |
N |
|
4) |
Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. |
N |
|
5) |
Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. |
N |
|
6) |
Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. |
N |
|
7) |
Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. |
N |
|
8) |
Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. |
H |
|
9) |
Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). |
H |
|
10) |
Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. |
H |
|
11) |
Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
H |
|
Hazırlayan ve Tarih |
, February 2020 |
Ders Koordinatörü |
AKTS1 |
Dönem |
Bahar |
Dersi Veren(ler) |
CANSU TOLUNAY |
Ders İçeriği
Hafta |
Konu |
1) |
Giriş – İç Tasarım Uygulamaları, Meslek |
2) |
BOQ Egzersizi (Miktar Listesi) |
3) |
BOQ Egzersizi (Miktar Listesi), Öneri Egzersizi |
4) |
DDP Listesi ve BOQ ve Proje Önerisinin Sonlandırılması |
5) |
Seminer 1 Pelin Alkan (İç Mimar & Sergi Tasarımcısı) |
6) |
Seminer 2_Gökhan Çınar (İç Mimar & Oyun Tasarımcısı) |
7) |
BOQ & Öneri & DDP Listelerinin Sunumları |
8) |
Seminer 3_Program ve Proje Yönetimi: Davetli uluslararası Tasarımcı: Autoban_Deniz Sak |
9) |
Seminer 4_Wangan Tasarım (ödüllü iç mekan tasarım ofisi) |
10) |
Kariyer Planlama |
11) |
Ofis Ziyareti_Erginoğlu Çalışlar |
12) |
Ofis Ziyareti_Autoban |
13) |
Seminer 5_Kerim Özkan_Ürün Tasarımcısı |
14) |
Kariyer Planlama |
15) |
Final Değerlendirme Dönemi |
16) |
Final Değerlendirme Dönemi |
Gerekli/Tavsiye Edilen Okumalar | Piotrowski, C. M., 2013. Professional Practice for Interior Designers. Wiley, New Jersey.
Jamieson, C., 2011. The Future for Architects? Project Report. Royal Institute of British Architects, London.
The Architectural Profession in Europe 2014. A Sector Study. Mirza & Nacey Research. Architects’ Council of Europe.
MacKinnon, K., 2017. Student Destination Survey 2017. Survey Report. Royal Institute of British Architects, London.
|
Öğretme Teknikleri | Bu kurs dersler, sunumlar ve yuvarlak masa tartışmaları içerecektir. Ders sırasında atanan alıştırmalar hakkında sözlü geri bildirim verilecektir. |
Ödev ve Projeler | Öğrencilerin yarıyıl sonunda bir tasarım profesyoneliyle görüşme yapmak için bir görüşme yapısı tasarlamaları beklenmektedir. Son ödev, yarıyıl boyunca tartışılan mimari uygulamalarla ilgili alanlardaki bir profesyonel ile yapılan yapılandırılmış görüşmenin bir transkripsiyonudur. |
Laboratuvar Çalışması | - |
Bilgisayar Kullanımı | Evet |
Diğer Aktiviteler | Araştırma çalışması, video gösterimi |
Değerlendirme Yöntemleri |
Değerlendirme Araçları |
Sayı |
Ağırlık |
Sunum |
1 |
% 30 |
Rapor Teslimi |
1 |
% 40 |
Final |
1 |
% 30 |
TOPLAM |
% 100 |
|
Ders Yönetimi |
yilmazcan@mef.edu.tr
Block A, Floor5
Ofis: A Blok, Kat 5,
E-posta: yilmazcan@mef.edu.tr
Öğrencilerin teorik derslerde derslerin %85'ine katılmaları zorunludur.
Akademik Dürüstsüzlük ve İntihal: YÖK Disiplin Yönetmeliği |